کتاب استاد دانشگاه شریف در انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ شد


کتاب استاد دانشگاه شریف در انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ شد

در یک همکاری بین‌المللی به سردبیری دکتر هرمزی‌نژاد استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف کتابی با عنوان «نانوذرات طلا و نقره: سنتز و کاربردها» در انتشارات الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، کتاب " نانوذرات طلا و نقره: سنتز و کاربردها"Gold and Silver Nanoparticles: Synthesis and Applications، در یک همکاری بین‌المللی به سردبیری دکتر محمدرضا هرمزی‌نژاد استاد دانشکده شیمی دانشگاه شریف در انتشارات معتبر بین‌المللی الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.

این کتاب حاوی اطلاعات جامعی در مورد تهیه و استفاده از نانوذرات طلا و نقره در طیف وسیعی از حوزه‌های جدید و بین رشته‌ای است. نانوذرات طلا و نقره دارای طیف وسیعی از خواص جالب و جذاب برای محققین حوزه‌های مختلف اعم از علوم پایه، فنی- مهندسی، پزشکی و کشاورزی از جمله خواص منحصر به فرد اپتوالکترونیکی وابسته به اندازه، پایداری شیمیایی و زیست سازگاری، سهولت سنتز و اصلاح سطح، مقاومت عالی در برابر خوردگی و خواص کاتالیزوری هستند.

بخش‌های مختلف این کتاب که توسط گروه تحقیقاتی دکتر هرمزی‌نژاد استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف و نیز گروهی از نویسندگان دیگر کشورها تالیف شده است؛ عناوینی نظیر: اصول و نظریه‌های بنیادی درباره خواص نانو ذرات طلا و نقره، روش‌های سنتز و تکنیک‌های مشخصه‌ یابی آنها و نیز حوزه‌های کاربرد آنها مانند؛ طیف‌سنجی رامان تقویت ‌شد از سطح، تکنیک‌های مختلف حسگری و زیست حسگری، تصویربرداری، تحویل دارو و ژن، تشخیص بیماری، کاتالیز، و ساخت دستگاه‌های الکترونیکی نوری را پوشش داده است.

به گفته مولفین، این کتاب منبع ارزشمندی برای محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در علوم نانو و نانوفناوری، شیمی و علم مواد و همچنین دانشمندان، مهندسان و متخصصان تحقیق و توسعه با علاقه به نانومواد مبتنی بر فلزات نجیب برای طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق