مسکو: آمریکا و ناتو «درگیری در اوکراین» را انکار می‌کنند


مسکو: آمریکا و ناتو «درگیری در اوکراین» را انکار می‌کنند

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره تبعات ارسال تانک به اوکراین اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو ناتو در حال انگار «درگیری در اوکراین» هستند.

مسکو: آمریکا و ناتو «درگیری در اوکراین» را انکار می‌کنند

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که ایالات متحده با این ادعا که ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین تشدید درگیری جاری نیست، در حال انکار بدیهیات است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، به اظهارات چهارشنبه هفته گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که این کشور 31 دستگاه تانک آبرامز به اوکراین ارسال می‌کند.

این مقام ارشد مسکو اعلام کرد که این تصمیم آمریکا به ویژه با توجه به «تلاش برای سناریوی تشدید شدید درگیری در اوکراین، اقدامی به شدت ویرانگر» است.

سرگئی ریابکوف ادامه داد: «به طور متناقض، مقامات ایالات متحده استدلال می‌کنند که ارسال طیف گسترده‌تری از سامانه‌های مدرن از جمله تسلیحات سنگین به اوکراین، تشدید تنش نیست».

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، «به طور کلی اظهارات مقامات آمریکایی و ناتو اخیراً نقل قول های زیادی از (جرج) اورول را نشان می‌دهد و "صلح جنگ است" به معنای واقعی کلمه هر روز از تریبون‌ها و صاحب منصبان ارشد در غرب اعلام می‌شود».

وی تصریح کرد: «بنابراین اکنون، پس از تصمیم برای ارسال تانک‌های آبرامز به تعداد قابل توجه، صحبت‌هایی مبنی بر تشدید نشدن (درگیری در اوکراین) وجود دارد. (مقام‌های آمریکایی و کشورهای عضو ناتو) بدیهیات را انکار می‌کنند».

از نظر این دیپلمات ارشد روس، تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین با هدف به صف کردن دیگر کشورهای عضو ناتو برای تشدید حمایت نظامی از اوکراین اتخاذ شده است.

ریابکوف افزود، جامعه بین‌المللی بیش از پیش درباره تحولات جاری که توسط «یک گروه از سیاستمداران غیرمسئول غربی» تهییج شده است، نگرانی دارد.

اظهارنظر معاون سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تصمیم اخیر آمریکا برای تجهیز اوکراین به تانک در شرایطی مطرح شده که واشنگتن از ابتدای جنگ اوکراین در حال ارائه گام به گام انواع تسلیحات به کی‌یف است.

اقدام آمریکا و همچنین آلمان برای ارسال تانک به اوکراین واکنش‌های تند مقام‌های روسیه را در پی داشته است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا