خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش


انبه یکی از میوه های گرمسیری بسیار خوشمزه می باشد که از ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی برخوردار است خواص انبه برای سلامتی، پوست، مو و بارداری بی شمار می باشد به همین دلیل این میوه تابستانی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

انبه یکی از میوه های تابستانی بسیار شگفت انگیز در طبیعت می باشد که از لحاظ طعم، شکل و سایز دانه ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند و رنگ پوست این میوه قرمز، سبز و زرد می باشد اما گوشت داخلی آن زرد طلایی است، این میوه خوشمزه و آبدار که به پادشاه میوه ها شهرت دارد از خواص فوق العاده ای بهره مند است که در ادامه مطلب شما را با خواص انبه آشنا خواهیم کرد.

انبه از میوه هایی می باشد که در فصل گرما طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است این میوه بیشتر در کشور های گرمسیر مانند : پاکستان، هند و بنگلادش رشد می کند که بهترین انواع آن آلفونسو می باشد و به میزان فراوانی به کشور های اروپایی صادر می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

درخت انبه یکی از درختان همیشه سرسبز می باشد که در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می کند که حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ سال پس از میلاد مسیح انسان ها دانه های انبه را از آسیا، به آمریکا جنوبی، شرق آفریقا و خاورمیانه آوردند که برای اولین بار در آسیای شرقی، شرق آفریقا و مالزی کشت شد، میزان مصرف انبه در دنیا نسبت به بقیه میوه ها بیشتر است این میوه شگفت انگیز متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش می باشد که با گیاهانی از جمله بادام هندی و پسته هم خانواده است و بستر رشد و مصرف آن بیشتر در هند می باشد که دارای ۱۰۰۰ نوع مختلف است.

آشنایی با خواص انبه و فواید مصرف آن

این میوه بیضی شکل زرد رنگ، دارای ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها می باشد این میوه خوش طعم و شیرین از پر طرفدار ترین میوه ها در جهان می باشد که از فواید بی نظیر برخوردار است در ادامه شما عزیزان را با خواص انبه آشنا خواهیم کرد.

۱. سلامت چشم

انبه دارای ویتامین A به مقدار فراوان می باشد به همین جهت سبب تقویت بینایی می شود، علاوه بر این سبب حفظ سلامتی دندان ها، استخوان ها، پوست و بافت های نرم می شود، بیماری هایی مانند التهاب چشم، خستگی چشم و شب کوری را می توانید با این میوه درمان کنید، بنابراین در صورتی که مدت زمانی از وقت تان را با مطالعه سپری می کنید توصیه می شود که روزانه یک لیوان آب انبه مصرف کنید تا علاوه بر برطرف شدن خستگی چشم از ضعیف شدن آن نیز جلوگیری شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

  • خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش
  • خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۲. ضد سرطان

از جمله خواص انبه ضد سرطانی بودن آن می باشد که مصرف منظم این میوه شگفت انگیز در رژیم غذایی سبب کاهش صدمات ناشی از رادیکال های آزاد می شود و از سرطان سینه و رحم پیشگیری می کند.

۳. پیشگیری از بیماری قلبی

انبه دارای فیبر، پتاسیم و ویتامین های زیادی می باشد همین امر احتمال مبتلا شدن به بیماری قلبی را کاهش می دهد که در حقیقت از مهم تغییرات در برنامه غذایی افزایش جذب پتاسیم و کاهش جذب سدیم می باشد که این میوه شیرین و خوش طعم سبب پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی می شود.

۴. محافظت از ساختار DNA

هسته هریک از سلول ها را DNA تشکیل می دهد و گاهی بنا به دلایلی از جمله افزایش سن، استرس اکسیداتیو، تغذیه نامناسب و بیمار ها DNA آسیب می بیند و در نتیجه سبب بروز عملکرد های ضعیف تر می شود و سبب جهش ژنتیکی می شود، از این رو سالم نگه داشتن DNA به منظور داشتن یک زندگی طولانی و سالم از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند از بیماری های از جمله : بیماری خود ایمنی، سرطان و …پیشگیری کند.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۵. تقویت معده و روده

همانطور که گفته شد انبه از مواد مغذی فراوانی برخوردار است و از جمله خواص انبه تقویت روده و در نتیجه هضم بسیار آسان می باشد، پوست این میوه خوشمزه دارای ۱۵ تا ۱۸ درصد تانن می باشد که مصرف یک قاشق چای خوری پوست کوبیده آن دو بار در روز به درمان اسهال کمک شایانی خواهد کرد.

۶. درمان کم خونی

از مهم ترین خواص انبه خون سازی در بدن می باشد بنابراین این میوه خوش طعم برای افرادی که در طول دوران بارداری و عادات ماهانه از کم خونی رنج می برند بسیار مناسب است همچنین انبه دارای ویتامین A و بتاکاروتن می باشد که به تنظیم سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۷. آرامش اعصاب

انبه سبب کاهش فشار عصبی می شود در نتیجه به ایجاد آرامش روحی کمک شگفت انگیزی می کند همچنین انبه دارای گلوتامین اسید می باشد همین امر سبب تقویت حافظه و همچنین بهتر شدن حافظه می شود، بنابراین از مصرف این میوه غافل نشوید.

۸. کاهش وزن

از دیگر خواص انبه دارای مقدار فراوانی فیبر و کالری پایین می باشد که سبب کاهش جذب چربی می شود و با کاهش اشتها باعث لاغری و کاهش وزن می شود، بنابراین اگر از داشتن اضافه وزن رنج می برید بهتر است ار رژیم غذایی استفاده کنید که سرشار از فیبر باشد که فیبر در انبه وجود دارد و سبب افزایش فرایند چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می شود، همچنین پوست انبه به جلوگیری از ذخیره چربی کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش وزن می شود،

۹. درمان سوختگی

به منظور رفع سوختگی استفاده از برگ های انبه بسیار موثر خواهند بود بنابراین برگ های درخت این میوه شگفت انگیز را بسوزانید سپس خاکستر آن را بر روی محل سوختگی قرار دهید این کار علاوه بر تسکین سوختگی به بهبود آن نیز کمک می کند.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۱۰. سلامت استخوان ها

همانطور که می دانید یکی از علت های شکستگی استخوان ها جذب ناکافی ویتامین K می باشد و به دلیل اینکه انبه این ویتامین مورد نیاز بدن را دارا می باشد لذا برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری می باشد

۱۱. تنظیم سطح انسولین

تنظیم کردن سطح انسولین از دیگر خواص انبه می باشد که می توانید برگ های آن را داخل آب جوشانده صبح تا شب قرار دهید سپس صبح جوشانده را مصرف نمایید، این میوه همچنین به دلیل داشتن شاخص گلیسیمی پایین مصرف متوسط آن باعث بالا رفتن سطح قند خون نمی شود، یکی از بیماری های بسیار شایع در جامعه امروزی بیماری دیابت می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند که افزایش فشار و افت آن خطرات جدی را به وجود می آورد بنابراین بهتر است که انبه را در رژیم غذایتان بگنجانید زیرا، یکی از مهم ترین خواص انبه پایین آوردن قند خون می باشد.

۱۲. درمان سنگ کلیه

همانطور که گفته شد انبه دارای ویتامین های زیادی می باشد یکی از این ویتامین ها که سبب کاهش اگزالات ادرار می شود ویتامین B6 می باشد همچنین انبه به دلیل داشتن پتاسیم سبب کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۱۳. تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه دارای ویتامین A و C و انواع مختلف کاروتنوئید ها می باشد در نتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به سالم و قوی نگه داشتن بد تان کمک خواهد کرد تا از ورود ویروس ها و میکروب ها به بدن جلوگیری شود.

۱۴. تنظیم فشار خون

انبه سرشار از پتاسیم می باشد همین خواص انبه آن را به یک ماده معدنی بسیار مهم جهت پایین آوردن فشار خون تبدیل کرده است.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۱۵. درمان مشکلات دندان

علاوه بر پوسته این میوه، خواص هسته انبه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که می توانید از هسته خشک شده انبه به عنوان یک خمیر دندان استفاده کنید که علاوه بر استحکام لثه ها به رفع مشکلات دندان و رفع بوی بد دهان کمک می کند.

۱۶. جلوگیری از سکته

انبه علاوه بر اینکه به پایین آوردن چربی خون کمک می کند بلکه به دلیل کنترل کردن سطح هموسیستئین خون از سکته جلوگیری می کند.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۱۷. پیشگیری از آسم

افرادی که مواد مغذی فراوانی مصرف می کنند احتمال مبتلا شدن به آسم در این دسته از فراد کاهش پیدا می کند که در واقع یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن می باشد که در انبه، طالبی، هویج، کدو حلوایی، پاپایا، زردآلو و بروکلی پیدا می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۱۸. مقابله با گرما زدگی

آب انبه به عنوان یک داروی نیرو بخش و مقوی جهت مبارزه با گرما زدگی محسوب می شود همچنین میوه خام آن نیز انرژی بخش می باشد و سبب پایین آوردن حرارت بدن و در نتیجه خنک شدن می شود به همین دلیل انبه در فصل تابستان بسیار پر طرفدار است و به دلیل داشتن پتاسیم به مقدار فراوان، سبب حفظ سطح سدیم در بدن می شود و از گرما زدگی جلوگیری می کند.

۱۹. سلامت مو

ویتامین C سبب افزایش تولید کلاژن به منظور داشتن موهای سالم می باشد و ویتامین A نیز از خواص نرم کننده پوست بهره مند می باشد که این دو ویتامین در انبه وجود دارند همچنین به دلیل داشتن بتاکاروتن برای درمان شوره سر نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۲۰. درمان سرما خوردگی

از خواص انبه که برای سلامت بدن از اهمیت بالایی برخوردار است کمک به درمان سرفه های خشک و سرما خوردگی است بنابراین یک عدد انبه کاملا رسیده را به کمک شن داغ داخل یک ماهیتابه بزرگ و عمیق برشته کنید، نوشیدن آب این انبه برشته بسیار موثر می باشد.

۲۱. کاهش روند پیری پوست

انبه سبب مبارزه با رادیکال های آزاد بدن می شود که باعث آسیب رساندن به پوست می شود، آنتی اکسیدان های موجود در انبه از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند به منظور بهره مند شدن از خواص انبه در زمینه کاهش روند پیری از مصرف انبه غافل نشوید همچنین می توانید پالپ انبه را به صورت مستقیم برروی پوست قرار دهید تا یک حس مرطوب کنندگی طبیعی به پوست تان هدیه دهد.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۲۲. بهبود وضعیت مفصل

ویتامین C مهم ترین بخش لازم جهت تولید کلاژن در بدن می باشد که انبه به دلیل داشتن ویتامین C سبب ساخت کلاژن بیشتر می شود و به منظور حفظ انعطاف پذیری مفاصل نقش مهمی را ایفا می کند.

۲۳. درمان گرفتگی عضلات

الکترولیت ها و ریز مغذی های موجود در انبه سبب رفع گرفتگی عضلات بعد از تمرینات ریکاوری و بدنسازی بدن می شود همچنین به دلیل داشتن قند طبیعی به کاهش خستگی پس از تمرینات بدنسازی کمک شایانی می کند استفاده از این میوه به منظور بهبود استقامت بدن در زمان انجام تمرینات ورزشی بسیار موثر خواهد بود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۲۴. پیشگیری از ایدز

انبه دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشد همین امر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود در نتیجه از مبتلا شدن به بیماری ایدز جلوگیری می کند.

۲۵. تقویت قوای جنسی

این میوه تابستانی و خوشمزه سرشار از ویتامین های مفید می باشد که یکی از ویتامین های ضروری به منظور تقویت قوای جنسی ویتامین E است بنابراین در صورتی که دچار ضعف جنسی هستید در طول روز نوشیدنی های انبه مصرف کنید تا پس از مدت زمان کوتاهی تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید.

۲۶. رفع جوش

بسیاری از افراد از داشتن جوش بر روی پوست شان رنج می برند که با کمک انبه می توانید برای همیشه از شر جوش های خلاص شوید از این رو، یک تکه انبه خام را داخل آب بجوشانید و اجازه دهید سرد شود سپس از این آب بر روی پوست صورت تان استفاده کنید همچنین مصرف این میوه معجزه آسا به صورت خوراکی نیز به دلیل داشتن ویتامین C از جوش زدن صورت جلوگیری می کند زیرا، انبه باعث باز شدن منافذ پوست می شود در نتیجه سبب از بین رفتن جوش های صورت می شود

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش۲۷. پایین آوردن چربی خون

افزایش کلسترول خطرات زیادی را برای سلامت بدن ایجاد می کند بنابراین در صورت داشتن چربی خون بالا از مصرف انبه غافل نشوید، این میوه شگفت انگیز در مدت زمان کوتاهی به پایین آوردن چربی خون کمک می کند بنابراین در رژیم غذایی تان از یک عدد انبه استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این رژیم به مدت سه هفته استفاده کنید.

۲۸. روشن کننده پوست

بتاکاروتن و ویتامین A موجود در انبه به روشن شدن پوست کمک زیادی می کند، به منظور تهیه ماسک انبه به یک پیمانه انبه خرد شده یک قاشق غذا خوری آرد و یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید سپس به مدت پانزده دقیقه بر روی صورت تان قرار دهید و به آرامی پوست تان را بشویید.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۲۹. کاهش چین و چروک

برای تهیه ماسک انبه به منظور از بین بردن چین و چروک می توانید گوشت یک عدد انبه را له کنید سپس به آن دو تا سه قاشق سوپ خوری بلغور جو دوسر، دو قاشق سوپ خوری شیر خام، سه قاشق چای خوری روغن انبه و آب اضافه کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و با آب گرم پوست تان را بشویید.

۳۰. مرطوب کننده پوست

برای تهیه مرطوب کننده با کمک انبه برای پوست خشک، شش قاشق غذا خوری انبه له شده را بر روی صورت به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و با آب سرد صورت تان را بشویید و برای پوست های چرب انبه خرد شده را به مدت ده دقیقه برروی پوست تان ماساژ دهید و با آب سرد پوست تان را شست و شو دهید.

۳۱. جلوگیری از سفید شدن مو

همانطور که می دانید انبه دارای مقادیر فراوانی ویتامین ها، مواد معدنی و اسید چرب می باشد بنابراین هسته انبه را داخل یک شیشه قرار دهید و به آن یک فنجان روغن کنجد و روغن نارگیل اضافه کنید سپس شیشه را به مدت چند روز زیر نور خورشید قرار دهید و به مدت یک هفته مو های خود را با آن ماساژ دهید تا از سفیدی موهایتان جلوگیری شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۳۲. بهبود تمرکز

انبه غنی از ویتامین B6 است و از آنجا که مصرف این ویتامین در عملکرد مغز می تواند نقش مهمی داشته باشد، بنابراین مصرف آن برای بهبود فعالیت مغز و افزایش تمرکز مفید است و نیز موجب تقویت و بازسازی بافت های عصبی مغز خواهد شد، علاوه بر این موارد, خوردن انبه به داشتن خواب راحت کمک می کند.

۳۳. پاکسازی روده ها

آنزیم های موجود در میوه انبه همچون لاکتاز، منگیفرین، کتچول اکسیداز برای پاکسازی روده از آلودگی مفید هستند، از این رو خوردن انبه موجب دفع سموم بدن می شود و برای از بین بردن میکروب ها موثر می باشد.

همچنین فیبر سرشار موجود در انبه به بهبود حرکات روده کمک کرده و از بروز یبوست و مشکلات روده پیشگیری می کند.

۳۴. جلوگیری از تشنج

افت قند خون یکی از مهمترین دلایل تشنج است و از آنجا که انبه دارای انرژی و مقدار قند مورد نیاز برای بدن می باشد، بنابراین مصرف آن به درمان و جلوگیری از تشنج کمک می کند.

به طور کلی داشتن یک رژِیم غذایی متعادل از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و نیز بروز تشنج جلوگیری می کند، البته توجه داشته باشید که سس انبه به هیچ عنوان برای تشنج مفید نبوده و مصرف آن برای مبتلایان به صرع ممنوع می باشد.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

انبه برای کودکان

۱. ویتامین A موجود در انبه سبب سلامت چشم و تقویت بینایی در نوزادان و کودکان می شود.

۲. این میوه خوشمزه را از شش ماهگی به سبد غذایی نوزادتان اضافه کنید.

۳. انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان کمک شگفت انگیزی می کند.

۴. این میوه سبب هضم غذا در نوزادان می شود.

۵. انبه به دلیل داشتن ویتامین B6 و اسید گلوتامین به تقویت حافظه در نوزادان کمک می کند.

فواید انبه در بارداری

  1. انبه به دلیل داشتن مقادیر فراوان آهن به رشد جنین و درمان کم خونی در طول مدت بارداری کمک می کند.
  2. از دیگر خواص انبه در بارداری داشتن ویتامین C می باشد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار و رشد جنین می شود.
  3. ویتامین B6 موجود در انبه سبب افزایش گلبول قرمز خون در زنان باردار و تشکیل سیستم عصبی جنین می شود.
  4. به منظور جلوگیری از بالا رفتن فشار خون در دوران بارداری انبه میوه بسیار موثری می باشد.
  5. انبه باعث کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی دوران بارداری می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

بهترین زمان خوردن انبه

این میوه بسیار خوشمزه و مفید را می توانید در هر زمان از روز و در وعده های صبحانه، شام و یا به عنوان یک میان وعده سالم میل نمایید، البته بهتر است از خوردن آن بلافاصله بعد از غذا خودداری کنید، زیرا می تواند منجر به اختلال در هضم و عدم جذب غذا شود، خوردن میوه انبه در وعده شام و یا برای میان وعده پیشنهادی عالی برای شادابی و دریافت انرژی عالی به بدن می باشد.

عوارض مصرف انبه

۱.به منظور پیشگیری از حساسیت پوست انبه را قبل از مصرف جدا کنید.

۲. افراد با داشتن طبع گرم باید از زیاده روی در مصرف انبه خودداری کنند.

۳. مصرف انبه و ترشی انبه با معده خالی با ناراحتی معده همراه می شود بنابراین انبه را پس از غذا و ترشی آن را همراه غذا مصرف کنید.

۴. پوست و عصاره انبه دارای اوروشیول می باشد که سبب ایجاد حساسیت می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

۵. به دلیل اینکه مصرف این میوه نیاز به انسولین را افزایش می دهد بنابراین افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند باید در مصرف این میوه احتیاط کنند.

۶. انبه از خانواده بادام هندی یا پسته می باشد لذا افرادی که به پسته یا بادام هندی آلرژی دارند باید از مصرف انبه نیز خودداری کنند.

۷. سعی کنید از انبه ارگانیک استفاده کنید زیرا برخی از فروشندگان به منظور رسیده شدن انبه از کاربید کلسیم استفاده می کنند که برای سلامت بدن مضر است بنابراین در صورتی که قادر به تهیه انبه ارگانیک نبودید قبل از مصرف یک شب انبه را داخل آب خیس کنید و قبل از مصرف آن را خیلی خوب بشویید.

۸. همانطور که می دانید انبه غنی از پتاسیم می باشد بنابراین اگر کلیه های تان عملکرد خوبی ندارند بهتر است در مصرف آن مراقب باشید زیرا، ممکن است کلیه ها در خارج کردن پتاسیم اضافی از خون با مشکل مواجهه شوند.

۹. انبه با قرص های وارفاین اختلال دارد بنابراین در صورت مصرف این دارو از انبه خودداری کنید.

۱۰. انبه در کودکان زیر دو سال باعث ایجاد حساسیت می شود بنابراین قبل از مصرف از طبع گرم یا سرد بودن کودک تان اطمینان حاصل نمایید زیرا در افراد با طبع گرم باعث بروز آلرژی می شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

فواید هسته انبه

۱. مخلوط روغن هسته انبه و روغن خردل دارای خاصیت زیادی بوده و قرار دادن آن به مدت چند روز زیر نور خورشید سبب درمان ریزش مو و شوره سر می شود.

۲. پودر مغز هسته انبه را بر روی مسواک قرار دهید سپس بر روی دندان ها بمالید و دهانتان را بشویید.

۳. پودر مغز هسته انبه به درمان اسهال کمک شگفت انگیزی می کند

۴. روغن هسته انبه سبب کاهش چربی شکم و در نتیجه کاهش وزن می شود.

۵. از کره انبه می توانید به منظور رفع خشکی لب و نرم شدن لب ها استفاده کنید.

۶. روغن هسته انبه به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده پوست می باشد و دارای یک ماده بسیار مرطوب است که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

انبه های که به صورت مصنوعی رسیده باشند دارای علایم زیر هستند:

  • بیرون آن رسیده و داخل آن نارس و سفت
  • بوی سیر می دهد
  • پوششی سفید مایل به خاکستری یا نقاط مشکی
  • حس کردن مزه عجیبی در دهان پس از خوردن
  • احساس نرمی

روش نگهداری از انبه

۱.انبه های سفت و سبز را داخل یک کیسه کاغذی به رنگ قهوه ای قرار دهید تا پس از گذشت چند روز کامل برسند.

۲. این میوه را می توانید فریز کنید اگر چه سبب سیاه شدن پوست انبه ها می شود اما گوشت داخلی آن تغییر نمی کند.

۳. انبه را می توانید به مدت یک تا دو هفته در انبار و تا سه روز در یخچال نگهداری نمایید.

۴. انبه را می توان به قطعات ریز خرد کرد و فریز کرد و زمان فریز کردن روی میوه را کمی شکر بپاشید و با کمک یک قاشق چوبی مخلوط کنید تا شکر با آب میوه مخلوط شود.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

ارزش غذایی انبه در ۱۰۰ گرم

  • مس : ۰/۱۰۰ میلی گرم
  • کلسیم :۱۰ میلی گرم
  • آهن ; ۰/۱۵ میلی گرم
  • منگنز : ۰/۰۲۸ میلی گرم
  • منیزیم : ۹ میلی گرم
  • روی : ۰/۴ میلی گرم
  • پتاسیم : ۱۵۶ میلی گرم ۲
  • ویتامین: C 27 میلی گرم
  • سدیم : ۲ میلی گرم
  • ویتامین : E 1/15 میلی گرم
  • ویتامین : B 12 میلی گرم
  • انرژی ; ۶۰ کیلو کالری
  • ویتامین : K 4 /2 میلی گرم
  • فیبر : ۱/ ۸۰ گرم
  • پروتئین :۰/۵۰ گرم

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

ضمن سپاس از همراهی تان در این نوشتار، امیدواریم توانسته باشیم شما را به خوبی با خواص انبه و فواید مصرف این میوه شگفت انگیز آشنا کرده باشیم تا از مصرف این میوه غافل نشوید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

خواص انبه و مهمترین مزایای مصرف این میوه استوایی محبوب و با ارزش

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در