نمایشگاه عکس حاوی معماری مساجد در الجزایر


نمایشگاه عکس حاوی معماری مساجد در الجزایر

نمایشگاه عکس «تکامل» شامل تصاویری از مساجد شهرهای مختلف الجزایر به مدت دو روز در این کشور درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله واج، کاخ فرهنگ «مفدی زکریا» در الجزایر، میزبان نمایشگاه عکسی است که به آثار مذهبی اسلامی می پردازد و در آن تصاویر بسیاری از مساجد شهرهای مختلف این کشور وجود دارد.

این نمایشگاه با عنوان «تکامل» همزمان با هفدهمین سمینار اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در روزهای یکشنبه و دوشنبه 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن ماه) در الجزایر برگزار می شود.

در این نمایشگاه 100 عکس به نمایش گذاشته شده است و این عکس ها زیبایی و ویژگی ‌های معماری مساجد الجزایر را که قدمت آنها به دوره‌ های مختلف تاریخی باز می گردد، نشان می دهد.

عبد الکریم مطالسی دوم، هنرمند الجزایری، عکس های عمدتاً سیاه و سفید و با کنترل زیاد بر نور را به بازدید گذاشته است و این عکس ها از مساجد تلمسان، مسجد منصوره که قدمت آن به قرن چهاردهم می رسد، گرفته شده است.

عکاس جوان دیگری به نام «صفا زیانی کرارتی» تصاویری از مسجد سیدی بومدین ارائه کرده است. سامیه فیلالی، عکاس دیگری، تصاویری از مسجد امیرعبدالقادر سال 1997 را به تصویر کشیده است.

در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان، عکس‌هایی از جمله مساجد سیدی رمضان، کتشاوه و مسجد محمد بای را که در این نمایشگاه دایر شده است، می بینند.

نمایشگاه «تکامل» همچنین شامل نقاشی‌ هایی از خط عربی است که در سال 2021 به نمایندگی از 16 کشور عربی در لیست یونسکو قرار گرفت.

این نمایشگاه به همت مرکز هنرهای تلمسان راه اندازی شده است و تا 10 دی ماه در کاخ فرهنگ «مفدی زکریا» برای بازدید عموم دایر است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی