با همسرتان در مورد شغل ومحیط کارتان صحبت کنید


با همسرتان در مورد شغل ومحیط کارتان صحبت کنید

زوج هایی که هر دو شاغل هستند باید در مورد محیط کار و مشکلاتشان با همسر خود گفتگو کنند با همسرتان در مورد شغل ومحیط کارتان صحبت کنیدحوزه کار اغلب بخش مهمی از زندگی ما است و می‌ تواند به طور قابل توجهی بر...

با همسرتان در مورد شغل ومحیط کارتان صحبت کنید
زوج هایی که هر دو شاغل هستند باید در مورد محیط کار و مشکلاتشان با همسر خود گفتگو کنند با همسرتان در مورد شغل ومحیط کارتان صحبت کنیدحوزه کار اغلب بخش مهمی از زندگی ما است و می‌ تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روحی ما تأثیر بگذارد مکالمات پیرامون کار، بخش مهمی از نحوه عملکرد افراد در محیط خانه، ایجاد آگاهی و در نهایت خلق معنا از تجربیات مشترک زوجین است.

یافته های جدید پژوهشگران نشان می ‌دهد؛ چگونه به اشتراک گذاشتن تجربیات در مورد شرایط و محیط کار می‌تواند تعادل را برای زوج‌ های دارای درآمد دوگانه ایجاد کرده و رابطه و رضایت از زندگی را شکل دهد.
محققان طی مطالعات خود دریافتند : زوج هایی که هر دو شاغل هستند باید در مورد محیط کار و مشکلاتشان با همسر خود گفتگو کنند.
دلیا ویرگا از دانشگاه غربی تیمیشوآرا در رومانی و سرپرست این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: برای همسران ضروری است که در مورد کار خود با یکدیگر بحث کنند، زیرا حوزه کار اغلب بخش مهمی از زندگی ما است و می‌ تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روحی ما تأثیر بگذارد. به اشتراک گذاشتن جزئیات کار با شریک زندگی می تواند به زوجین کمک کند تا بهتر یکدیگر را درک و حمایت کنند و این کار همچنین فرصتی برای ارتباط و پیوند بر سر علایق و تجربیات مشترک فراهم می کند.
طی این پژوهش، محققان با استفاده از داده‌های ۱۴۹ زوج رومانیایی، نقش ارتباط در رابطه با کار را در میان زوج ‌های دارای درآمد دوگانه بررسی کردند. آن ها دریافتند زوج هایی که صریح و صادقانه در مورد کار خود با همسرشان گفتگو می کنند، به احتمال زیاد سطوح بالاتری از رضایت و تعادل را از رابطه خود دارند.
مکالمات پیرامون کار، بخش مهمی از نحوه عملکرد افراد در محیط خانه، ایجاد آگاهی و در نهایت خلق معنا از تجربیات مشترک زوجین است.
ویرگا در این رابطه می‌ گوید: ارتباط در مورد کار برای ساخت و ایجاد یک محیط حمایت ‌کننده و رضایت‌بخش ضروری است. همسران با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایده‌های مربوط به کار خود، بهتر می ‌توانند یکدیگر را درک کرده و از یکدیگر حمایت و ارتباط و کار گروهی را احساس کنند. علاوه بر این، کیفیت ارتباط یکی از بهترین پیش بینی کننده های رضایت از زندگی است.

در این رابطه محققان به زوج هایی که هر دو شاغل هستند، توصیه می کنند، موارد زیر را رعایت کنند:
عادت به صحبت کردن منظم با شریک زندگی خود را ایجاد کنید. در مورد تعهدات، خواسته ها و نیازهای هر فرد به شیوه ای باز و صادقانه بحث کنید. بسیار مهم است که بررسی کنید تا ببینید اوضاع چگونه پیش می‌رود و به اندازه کافی انعطاف ‌پذیر باشید تا مسئولیت‌ های نقش خود را در صورت لزوم بر اساس نیازهای همسرتان تنظیم کنید.

مایل به تقسیم وظایف و مسئولیت ها باشید. برای کمک به وظایف و مسئولیت هایی که ممکن است تحت مسئولیت های عادی شما قرار نگیرند، آماده باشید. این موضوع می ‌تواند شامل مراقبت از کودکان، شستن لباس‌ها یا انجام امور خانه باشد. هر یک از شرکا باید ابتکار عمل را برای حمایت از دیگری به عهده بگیرد. حتی ممکن است تلاش کنید تا نیازهای شریک خود را پیش بینی کرده و قبل از درخواست او به وی کمک کنید.

از شریک زندگی خود به خاطر حمایتشان قدردانی کنید. در حالی که فعالانه به نگرانی های او در مورد کارش گوش می دهید، قدردانی و حمایت خود را از فداکاری شریکتان نشان دهید. این کار ممکن است به آسانی نشان دادن شادی و تحسین برای دستاوردهای آنها یا تشویق همسرتان در زمانی که احساس نا امیدی می کند، باشد.
سعی کنید زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید. از برنامه های شلوغ دوری کنید، رابطه خود را اولویت بندی کرده و برای یکدیگر وقت بگذارید.

فعالیت های جدیدی را امتحان کنید. شرکت در کلاس آشپزی در کنار هم، شرکت در یک جلسه ورزشی یا یا بازدید از موزه می تواند به شما سوژه های جدیدی برای گفتگو دهد.
حریم خصوصی همسر خود را حفظ کنید : در عین حال که با وی در مورد کارش گفتگو می کنید، در این کار زیاده روی نکنید.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Current Psychology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا