برخورداری 92.6 درصد روستاهای زنجان از نعمت گازطبیعی/افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 127 طرح گازرسانی در استان زنجان


برخورداری 92.6 درصد روستاهای زنجان از نعمت گازطبیعی/افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 127 طرح گازرسانی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: هم اکنون در استان در بحث گازرسانی به روستاهای استان ۹۲.۶ درصد پوشش گازرسانی را داریم که در مقایسه با آمار کشوری که ۸۵ درصد است در جایگاه خوبی قرار گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،‌ رحیم سلیمانی‌نژاد ظهر روز یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت به جانباختگان زلزله خوی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ گازرسانی به شهرها در حالت پوشش ۱۰۰ درصدی انجام گرفته است اظهار کرد: فقط درخواست هایی که وجود دارد در خصوص توسعه شهری است.

وی افزود: هم اکنون در استان در بحث گازرسانی به روستاهای استان ۹۲.۶ درصد پوشش گازرسانی را داریم که در مقایسه با آمار کشوری که ۸۵ درصد است در جایگاه خوبی قرار گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در خصوص روستاها امسال خوشبختانه حرکت جهشی اتفاق افتاده است، بیان کرد: بودجه تخصیص یافته ۲۸۰ میلیارد تومان بود که با تلاش همکاران این مقدار اغنا شد و به ۴۹۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

سلیمانی نژاد با اشاره به سیاست دولت سیزدهم طی ۳ سال ۳ هزار روستا باید از نعمت گاز بهره‌مند شوند افزود: در این راستا نیز برش استانی شروع شده و طبق برنامه ریزی انجام شده اقدامات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرها اغلب گازرسانی سراسری را داریم ولی بیشتر در داخل شهرها تأمین گاز در خصوص ملی مسکن است و حساسیت ویژه در این خصوص است ادامه داد: تمامی مسکن های ملی استان رصد و پایش می‌شوند که در شهر زنجان مسکن کوی زنگان در حال انجام است و همچنین کوی زیتون و ارغوان نیز در برنامه پیمان سپاری است که در سال آینده شروع به کار خواهند شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۷ طرح گازرسانی در استان زنجان

این مسئول با اشاره به اینکه این شرکت در ایام الله دهه فجر ۱۲۷ طرح قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان در دست اقدام دارد افزود: این تعداد ۲۷ طرح به صورت آغاز عملیات اجرایی و ۱۰۰ طرح نیز افتتاح است.

سلیمانی‌نژاد تصریح کرد: از این مقدار اعتبار ۱۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح و ۶۷ میلیارد تومان نیز برای آغاز عملیات اجرایی است.

وی با اشاره به ۱۰۰ طرح قابل افتتاح در دهه فجر گفت: از این تعداد ۴۱ طرح روستایی با ۸۵ میلیون تومان اعتبار افتتاح و بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در این دهه عملیات گازرسانی به ۵۴ واحد صنعتی و تولیدی با صرف هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان در سطح استان افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد افزود: افتتاح خط تغذیه تقویتی شهر زنجان،گازرسانی به شهرک شهید شهریاری و شهرک صنعتی IT، طرح گازرسانی به شهرک ولیعصر سلطانیه ، گازرسانی به پروژه نهضت ملی مسکن(سایت برکت زنجان) برای تحت پوشش قرار دادن ۴۴۲واحد نیز از دیگر اقدامات شرکت گاز در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ نوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!