روسیه: پوتین آماده گفت‌وگو با شولتز است


روسیه: پوتین آماده گفت‌وگو با شولتز است

سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه آماده تماس با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان است.

روسیه: پوتین آماده گفت‌وگو با شولتز است

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به این موضوع گفت که تاکنون هیچ تماس تلفنی با او شولتز ریزی نشده است. پسکوف گفت که پوتین آماده تماس‌ است.

آلمان در روزهای گذشته اعلام کرد که ۱۴ تانک «لئوپارد- ۲» خود را به کی‌یف خواهد فرستاد، اقدامی که خشم کرملین را به همراه داشت.

این در حالی است که روزنامه «برلین تاگس اشپیگل» روز یکشنبه به نقل از شولتز نوشت: «من نیز دوباره با پوتین صحبت خواهم کرد زیرا صحبت کردن ضروری است.»

شولتز در این مصاحبه گفت: «وظیفه پوتین است که نیروهایش را از اوکراین خارج کند تا به این جنگ هولناک و بی‌معنا پایان دهد که تاکنون جان صدها هزار نفر را به گرفته است.»

پوتین و شولتز آخرین بار اوایل دسامبر با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. پوتین در آن زمان گفت که خط آلمان و غرب در مورد اوکراین «مخرب» است و از برلین خواست در رویکرد خود تجدید نظر کند.

بر اساس گزارش موسسه «کیل»، آلمان پس از ایالات متحده، دومین کشور بزرگ کمک کننده سخت افزار نظامی به اوکراین و بالاتر از دیگر قدرت‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس است.

مسکو اقدامات خود را «عملیات نظامی ویژه» برای دفع تجاوز غرب می‌داند. کی‌یف می‌گوید مذاکرات صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه حملات خود را متوقف کند و همه نیروها را از خاک اوکراین خارج کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای تحلیلی تحت عنوان «تانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند روند جنگ اوکراین را معکوس کنند»، نوشت تانک‌های ناتو راه‌حل معجزه‌آسا نیستند که به کی‌یف اجازه می‌دهد پیروز جنگ شود. اما ارتش آمریکا یکبار دیگر تلاش خواهد کرد ارتش اوکراین را بازسازی کند تا شانس کی‌یف برای شکستن دفاع محکم روسیه را تقویت نماید./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس