گزارش توسعه ریلی کشور و ظرفیت‌های راه‌آهن به رهبر معظم انقلاب اسلامی


گزارش توسعه ریلی کشور و ظرفیت‌های راه‌آهن به رهبر معظم انقلاب اسلامی

در بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی صنعتی، گزارش‌هایی از دستاوردهای حوزه ریلی از جمله شکستن رکورد تعداد تولید ریل، نهضت داخلی‌سازی صنعت ریلی و ظرفیت‌های موجود ساخت داخل قطعات ریلی، به ایشان ارائه شد.

گزارش توسعه ریلی کشور و ظرفیت‌های راه‌آهن به رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان بازدید مقام‌ معظم رهبری از غرفه وزارت راه و شهرسازی‌ در نمایشگاه توانمندی‌های داخلی صنعتی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه‌آهن، گزارشاتی‌ از دستاوردهای حوزه ریلی از جمله روند تعداد ناوگان تولید و بازسازی شده در کشور و شکستن رکورد تعداد تولید و بازسازی سالانه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با تولید و بازسازی ۱۱۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی و تفاهمات صورت گرفته با کشورهای همسایه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی بین‌المللی به‌ویژه ترکمنستان و روسیه، به ایشان ارائه کردند.

در‌ بازدید رهبر انقلاب از غرفه وزارت راه و شهرسازی‌، همچنین گزارش‌هایی از نهضت داخلی‌سازی صنعت ریلی شامل معرفی ظرفیت‌های موجود ساخت داخل قطعات در صنعت ریلی کشور به ایشان ارائه شد‌.

‌بنابراین گزارش در سامانه اینترنتی راه‌آهن، ۶۸۶۸ قلم قطعات مورد نیاز این صنعت بارگزاری شده است که تاکنون ۴۷۳۳ قلم قطعه توسط ۳۸۰ شرکت در داخل کشور تولید شده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان