منافع مردم در عرضه خودرو در بورس کالا


منافع مردم در عرضه خودرو در بورس کالا

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی خواستار ادامه عرضه خودرو در بورس کالا شدند و عنوان کردند که عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم بوده است.

منافع مردم در عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش ایران اکونومیست،کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم است» عنوان کردند که عرضه خودرو در بورس کالا دست دلالان را کوتاه کرده و از تولید ملی حمایت کرده است، بر این اساس از مسئولان مربوطه خواستند تا از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت کنند.

کاربران سامانه «فارس من» عنوان کردند که عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم بوده و باعث شده تا خودروهایی که در بورس عرضه می‌شود با قیمت کمتری به دست مشتریان برسد، این کاربران عنوان کردند به عنوان مثال در حالی که قیمت دنا در بازار آزاد نزدیک به 600 میلیون تومان است، اما این خودرو در بورس کالا به احتساب مالیات به قیمت 435 میلیون تومان به مشتریان واگذار شد، لذا با توجه به منافعی که عرضه خودرو در بورس کالا داشته است، عرضه خودرو در بورس کالا باید ادامه یابد.

براساس این گزارش، اگرچه عرضه خودرو در بورس کالا مخالفان زیادی دارد و به گفته برخی کارشناسان با عرضه خودرو در بورس منافع سودجویان و صاحبان قدرت به خطر افتاده بنابراین تلاش می‌کنند، عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شود، اما عرضه خودرو در بورس کالا مورد تایید وزیر صمت و وزیر اقتصاد است و عرضه خودرو در بورس کالا را شیوه مناسبی در شرایط فعلی عنوان می‌کنند.

بنابراین با وجود مخالفت‌های شورای رقابت، برخی نمایندگان مجلس و همچنین مافیای خودرو و دلالان و واسطه‌هایی که منافعشان را با عرضه خودرو در بورس کالا از دست داده‌اند با تلاش دولت سیزدهم در راستای شفاف‌سازی بازار خودرو امید است که عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد.

* وزیر اقتصاد: عرضه خودرو در بورس کالا ادامه می‌یابد

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفته گذشته بعد از نشست مشترکی که با سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، داشت اعلام کرد:‌ عرضه خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی در بورس کالا ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین بیان داشت: عرضه خودرو در بورس کالا موجب شده است در این مدت در مجموع 3750 میلیارد تومان مجموع خودروهای عرضه شده کمتر از نرخ بازار آزاد باشد که در واقع این منفعت به جیب مردم و تولیدکنندگان واریز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وزارت صمت پیگیری می‌کند که عرضه خودروهای داخلی در زمان‌بندی منظم و قابل پیش‌بینی در بورس کالا انجام شود همچنین خودروهای وارداتی نیز به طور منظم از طریق بورس کالا به مردم عرضه خواهد شد.

وی همچنین گفته است که ‌‌به هر حال در شرایط فعلی، عرضه خودرو در بورس کالا، بهترین کار است، ‌در حال حاضر خود ما واقعا نمی‌دانیم که یک سال دیگر هم باید همین مسیر را ادامه دهیم یا خیر و چه بسا، با کاهش وابستگی صنعت خودرو به واردات قطعات و ارزبری و اصلاح ساختار مالکیتی و سایر موارد پنج سال دیگر در یک نقطه تعادلی بهینه‌تری باشیم که نیازی نباشد از ساز و کار فعلی برای فروش استفاده کنیم.

* وزیر صمت: عرضه خودرو در بورس قیمت خودروهای دست دوم را هم کاهش داد

‌سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این‌باره می‌گوید: ‌عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت خودروهای دست‌دوم را هم کاهش داد؛ مهمترین اثر مثبتی که عرضه خودرو در بورس کالا دارد و به آن توجهی نشده، این است که با کاهش قیمت خودروهای نو، قیمت خودروهای دست دوم که اتفاقا بیشترین میزان گردش مالی در بازار خودرو را دارند، کاهش چشمگیری داشته و به این صورت منافع مصرف‌کنندگان، هزاران برابر بیش از اعدادی که اعلام می‌شود، حفظ شد.

* سخنگوی وزارت صمت: دستور لغو عرضه خودرو در بورس دریافت نکرده ایم

روز گذشته نیز برخی رسانه‌ها نوشتند که پیرو نامه شورای رقابت و با دستور مستقیم محمد مخبر جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس شورای رقابت، وزیر صمت و وزیر اقتصاد در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده و پیرو دستور مخبر عرضه خودروهای دنا، 207 و شاهین در بورس متوقف شد که این مساله با واکنش سخنگوی وزارت صمت مواجه شد و آن را تکذیب کرد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در توئیتی در فضای مجازی توقف عرضه خودرو در بورس کالا را رد و عنوان کرد معاون اول رئیس جمهور دستوری در این زمینه نداده است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403