مارجری تیلور‌گرین معاون ترامپ در انتخابات 2024 می‌شود؟


مارجری تیلور‌گرین معاون ترامپ در انتخابات 2024 می‌شود؟

‌کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طبق قولی که به هم‌حزبی‌هایش و تعهدی که به دونالد ترامپ داده بود این روز‌ها در حال تسویه حساب سیاسی با دموکرات‌ها و انتقام گرفتن از آن‌هاست.

در عرصه سیاست آمریکا، به‌ویژه در جبهه جمهوری‌خواهان، تمام مسیر‌ها به دونالد ترامپ و البته حواریون او ختم می‌شود.

به گزارش هفت صبح، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طبق قولی که به هم‌حزبی‌هایش و تعهدی که به دونالد ترامپ داده بود این روز‌ها در حال تسویه حساب سیاسی با دموکرات‌ها و انتقام گرفتن از آن‌هاست. او تاکنون دو مسیر را پیش گرفته است. یکی مخالفت با درخواست افزایش سقف بدهی دولت است که صدای بایدن، اعضای کابینه و سران حزب دموکرات درآورده است.

آن‌ها می‌گویند زمانی که دونالد ترامپ، رفیق قدیمی و رهبر محبوب کوین مک کارتی در کاخ سفید حضور داشت، نه یکبار، نه حتی ۲ بار، بلکه ۳ بار درخواست افرایش سقف بدهی دولت را به مجلسی فرستاد که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها بود، اما آن‌ها این مسئله ملی را وارد دعوا‌های سیاسی نکرده‌اند و در هر ۳ نوبت درخواست ترامپ را تایید کردند. اما امروز مک کارتی که تک‌تک رفتارش زیر ذره‌بین یاران ترامپ است مانع تصویب این درخواست شده است.

مسیر دوم اخراج آن دسته از نمایندگان دموکرات و ترقی‌خواه از کمیسیون‌های مجلس است که در کارنامه و سیاهه عملکرد چند ساله‌شان، سابقه مخالفت‌های علنی با ترامپ یا ضربه زدن به او و اعتبارش درج شده باشد. آدام شیف که یکی از اعضای اصلی کمیته تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان درباره حادثه ۶ ژانویه و حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره بود نمونه‌ای از همین دسته است. گفتنی است تا کنون تنها ایلهان عمر که عضو کمیسیون سیاست خارجه است توانسته از چنگال مک کارتی بگریزد.

اتفاق دیگری که در همین راستا رخ داده است انتصاب اعضای حلقه یاران ترامپ در کمیسیون‌های اصلی مجلس است. از آنجایی که این افراد جز اینکه از اعوان و انصار ترامپ باشند و رفتار‌های محافظه‌کارانه از خود بروز دهند هیچ هنر و استعداد دیگری ندارند، حضور و عضویت‌شان در سطوح بالا مجلس و کمیسیون‌های اصلی سبب شده است تا علاوه بر اعضای حزب مخالف و منتقدان مجلس جدید، صدای اعتراض برخی از جمهوری‌خواهان نیز به گوش برسد.

گفتنی است در میان حلقه یاران ترامپ در مجلس جدید که در ابتدای کار و با برنامه‌ای که در روز رای‌گیری برای ریاست مجلس پیاده کردند و آبروی مک کارتی را بردند و حسابی تحقیرش کردند و سپس اجازه دادند به مقام ریاست برسد، مارجری تیلور گرین بیش از دیگران به چشم می‌آید. او بیش از دیگر هم‌قطارانش سنگ ترامپ را به سینه می‌زند و علنی‌تر از هر فرد دیگری، وابستگی خود به رئیس‌جمهور پیشین را اعلام می‌کند. میزان این وابستگی و ارادت را می‌توان در قاب نابی که از صحن مجلس آمریکا به ثبت رسیده است مشاهده کرد.

عکسی در جلسات رای‌گیری برای ریاست مک کارتی ثبت شده است که در آن تیلور گرین با اخم و انگشتی که به حالت تهدید بالا آورده شده، نگاهی به مک کارتی می‌اندازد و به صفحه گوشی تلفن همراهش اشاره می‌کند که در حال تماس با DT است و همه می‌دانند که این حروف مخفف نام دونالد ترامپ است.

حالا با گذشت چند هفته از این اتفاقات و شروع به کار کمپین انتخاباتی ترامپ، از رسانه‌های خبری و فضای مجازی آمریکا شایعاتی به گوش می‌رسد که از احتمال حضور تیلور گرین به‌عنوان معاون ترامپ در این رقابت‌ها خبر می‌دهد. باید اعتراف کنیم که حتی خوش‌باورترین فعال سیاسی آمریکایی هم تا همین چند ماه پیش نمی‌توانست تصور کند که فردی با قواره تیلور گرین بتواند حتی در خواب و رویا‌های خود کاخ سفید را ببیند، اما اینطور که پیداست سیب در عرصه سیاست هزاران چرخ می‌زند و آینده هر فردی در آن مجهول است.

خالی از لطف نیست که کمی سابقه تیلور گرین را با هم مرور کنیم. او بر خلاف اکثر همکاران خود تحصیلات درخشانی ندارد و در ایالت پدری‌اش یعنی جورجیا، به سختی وارد دانشگاه شد و با نمره‌ای متوسط مدرک کارشناسی بازرگانی گرفت. تیلور گرین پس از تجربه ورشکستگی در یک شرکت تبلیغاتی که به همراه همسرش تاسیس کرده بود، یک باشگاه بدنسازی راه انداخت و خود به عنوان مربی کراس‌فیت تا پایان سال ۲۰۱۶ در آن مشغول به کار شد و تا آن روز هیچ فعالیت سیاسی قابل ذکری نداشت.

اما نام او در همان روز‌ها با یک خبر و حرکت جنجالی عجین شد و او هم از فرصت بهره برد و وارد عرصه سیاست آمریکا شد. در سال ۲۰۱۶ کارزاری توسط برخی جوانان خام و هیجان‌زده به راه افتاد که هدفشان ترور باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و نیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور بود. تیلور گرین حامی سرسخت این افراد بود و با سخنرانی‌های انگیزشی و البته جوان‌پسند، قصد تهییج آم‌ها به منظور عملیاتی کردن تصمیم‌شان را داشت و این‌گونه یکی از نزدیک‌ترین و وفادارترین افراد به دونالد ترامپ وارد فعالیت سیاسی شد.

از آن روز تا به امروز تمام فعالیت‌های سیاسی تیلور گرین در یک جمله خلاصه می‌شود «از هر فرصتی برای خدمت به ترامپ استفاده کن». یکی از رفتار‌های بارز او که سبب شد خیلی‌زود پله‌های ترقی را بپیماید، عدم التزامش به اصول مرسوم است و از این جهت می‌توان رفتار او را مشابه رفتار رهبر محبوبش، دونالد ترامپ دانست.

برای مثال تیلور گرین در سال ۲۰۱۷ یک پایگاه اینترنتی خبری راه انداخت و در این پایگاه خبری تحریریه‌ای جمع کرد که اعضایش به منظور حمایت از ترامپ و زخم زدن به رقبا و منتقدانش، اخبار جعلی منتشر می‌کردند. جالب است بدانید نویسنده ۵۹ خبر جعلی در این پایگاه خبری، خود ماجری تیلور گرین بود. او با همین ترفند‌ها توانست نظر ترامپ را به خود جلب کند و با حمایت او به وارد مجلس نمایندگان آمریکا شود و اکنون سومین دوره‌ای است که او به صورت پیاپی در این مجلس حضور دارد.

اگر به مرور اظهارنظر‌های جنجالی و محیرالعقول او درباره مسائل مختلف بپردازیم و تصور کنیم چنین فردی در کنار دونالد ترامپ وارد کاخ سفید خواهد شد، باید به طور جدی نگران آینده جهان باشیم. در مورد تعامل با حزب رقیب و پذیرش این گزاره که «لزومی ندارد همه افراد جامعه مانند من فکر کنند» می‌توان گفت که او طرفدار تقسیم کشور آمریکا به دو پاره شرقی و غربی یا شمالی و جنوبی و تبدیل آن به دو کشور مستقل است که در یک سمت جمهوری‌خواهان حضور دارند و سمت دیگر نیز در اختیار دموکرات‌هاست.

یکی دیگر از شعبده‌های مشترک این افراد، بی‌ادبی آن‌هاست و تیلور گرین هم در این بخش از سرامدان دوران به‌حساب می‌آید. به کار بردن انواع فحش‌ها در محافل رسمی سیاسی یا خط و نشان کشیدن‌های شدید‌اللحنی برای رقبا که ممکن است برازنده سران و رهبران احزاب و نیز سیاستمداران کهنه‌کار نباشد و به زبان آوردن این قسم بیانات برایشان هزینه و تبعات گزافی داشته باشد را به‌طور معمول می‌توان از دهان و زبان مارجری تیلور گرین و هم‌قطاران شنید.

در آخر باید بگوییم او حامی بازگشت کلیسا و دین به عرصه سیاست آمریکاست. تیلور گرین معتقد است راه درست و رستگاری را نمی‌توان در خط و مشی و برنامه‌هایی جست‌وجو کرد که تنها بر مبنای علم تنظیم شده‌اند و رستگاری حقیقی و مسیر تعالی یک جامعه تنها در اختیار کشیش‌های کلیساهاست و از این‌رو نه‌تن‌ها باید پلی میان سیاست و کلیسا کشید، بلکه باید مقام بالاتر را به کلیسا داد.

همچنین به اعتقاد او، دونالد ترامپ مقامی فرا انسانی دارد و از اولیای خداوند بر روی زمین به‌حساب می‌آید و نباید هیچ خدشه‌ای به ساحت او وارد آید و هیچ نقدی متوجه‌اش باشد. به همین دلیل پس از تفتیش مارآلاگو توسط ماموران اف‌بی‌آی، تیلور گرین درخواستی مبنی بر انحلال این مجموعه را مطرح کرد.

در آخر باید بگوییم در این سال‌های کوتاه فعالیت‌های سیاسی تیلور گرین، ایده دیوار مرزی ترامپ بیش از هر چیز دیگری به دل او نشست و فردی که محبوب‌ترین واژه زندگی‌اش «دیوار» است حالا می‌خواهد در کنار ترامپ، وارد کاخ سفید شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته