اجرای 1500 برنامه در کمیته مساجد خراسان‌جنوبی طی دهه فجر


 اجرای 1500 برنامه در کمیته مساجد خراسان‌جنوبی طی دهه فجر

حجت الاسلام محقی از اجرای هزار و ۵۰۰ برنامه در کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ برنامه به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی امروز یک‌شنبه (۹ بهمن) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: جشنواره فجرانه انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سطح کانون‌های فرهنگی هنری استان برگزار می‌شود.

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۶ بخش «فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها،‌ چغک، پلاکارد نویسی» اجرا می‌شود، گفت: در بخش فجرانه، کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند مستندات آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر را در بازه زمانی دهم لغایت ۱۵ بهمن‌ ماه به ستاد کانون‌های مساجد استان ارسال کنند تا از زیباترین،‌ نوجوانانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آذین‌بندی تجلیل شود.

وی درخصوص بخش سهم من نیز افزود: در این بخش، علاقمندان می‌توانند دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را در قالب یک ویدئوی خلاق و جذاب معرفی کنند.

به گفته حجت الاسلام محقی، در بخش حرف حساب نیز مخاطبان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش «محتوای پلاکارد، عکس نوشت و پیام کوتاه» و «شعار برای ۲۲ بهمن» تهیه و به این نهاد ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش چُغک نیز برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال از کتابی به همین نام پیش بینی شده است،‌ ادامه داد: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت بچه‌های مسجد مراجعه کنند.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی همچنین درخصوص بخش «مترسک» گفت: ساخت و نمایش مترسک با نمادهای استکباری و به آتش کشیدن آن در راهپیمایی ۲۲ بهمن با هدف شناسایی استعدادها و تجلیل از برترین اثر هنری در این بخش پیش بینی شده است.

وی برگزاری تریبون آزاد در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، برپایی نمایشگاه‌ عکس چهل منفور، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای سرود در میادین اصلی شهر بیرجند، نورافشانی در شب ۲۲ بهمن و اعزام کاروان شادی به نقاط مرزی در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، زیرکوه و درمیان، تلاوت نور و اهدای ثواب آن به روح مطهر امام خمینی (ره) و شهدا، پخش کلیپ‌ های کوتاه از بیانات مقام معظم رهبری و شهدا و برگزاری جُنگ شادی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر برنامه‌های کانون‌ های فرهنگی هنری استان در دهه فجر امسال برشمرد.

حجت‌الاسلام محقی از اجرای طرح میثاق در 20 مسجد مرکز خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این طرح مساجد مجری اقدام به صدور بیانیه درخصوص اتفاقات اخیر از جمله «اهانت به قرآن، تحریم سپاه، اهانت به ولی فقیه و ...» کرده و نمازگزاران اعتراض خود با امضا و تایید آن اعلام می‌کنند و در پایان این بیانیه ها در مسیر راهپیمایی کنندگان روز 22 بهمن نصب خواهد شد.

وی در پایان به اجرای هزار و ۵۰۰ برنامه در کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۳۰۰ برنامه به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شوند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر