همبستگی جامعه مسیحیان سوئدی با مسلمانان بعد از هتک حرمت قرآن کریم


همبستگی جامعه مسیحیان سوئدی با مسلمانان بعد از هتک حرمت قرآن کریم

به دنبال سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم توسط رهبر حزب راست گرای افراطی دانمارک در سوئد، جامعه کاتولیک و یهودی در این کشور، این اقدام اهانت آمیز را محکوم کرده و یا مسلمانان ابراز همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، کاج انگلهارت، هماهنگ کننده کمیته کاتولیک برای گفت و گوی ادیان در سوئد گفت: می دانم که رفتارپالودان قانونی تعبیر شد، اما بسیاری آن را یک اقدام نفرت‌انگیز می ‌دانند، بنابراین باید در مورد تغییر قانون بحث شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه کاتولیک به طور مطلق مخالف چنین اقداماتی است، گفت: دیدن این حادثه تاثیر بسیار بدی بر من گذاشت، از نظر ما توهین به سایر ادیان جایز نیست.

طاهر اکان، رئیس اتحادیه اسلامی سوئد گفت: مسلمانان نتوانسته اند صدای خود را به گوش مردم برسانند و نگرانی های آنها نادیده گرفته شده است.

وی افزود: جامعه باید برای مقابله با این قوانین ضد اسلامی در کشور سوئد با یکدیگر متحد شوند.

اکان با اشاره به درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سوئد در سال گذشته مبنی بر تشدید تلاش های خود برای مبارزه با نژادپرستی سیستمی، افزود: گروهی که بیشترین آسیب را از این روند متحمل شده اند، از جامعه مسلمانان هستند، به ویژه در زمینه اشتغال و سایر امور روزمره، مسلمانان متأسفانه از نژادپرستی رنج می برند».

وی ادامه داد: متأسفانه می بینیم که سیاستمداران ما از درک مشکل دور هستند، کاری که می توانیم انجام دهیم آموزش و تربیت جوانانمان است تا برای همه در بشریت تغییر ایجاد کنند.

شورای جامعه یهودیان سوئد نیز تحت عنوان «آری به دموکراسی، نه به نفرت» پس از سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه بیانیه ای را صادر کردند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در