ایلان ماسک: بزرگ ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است


ایلان ماسک: بزرگ ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است

ایلان ماسک در جریان همایش درآمد سالانه تسلا، ضمن تمجید از خودروسازان چینی گفت ادعا کرد بزرگ‌ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است. ایلان ماسک معتقد است سخت‌ترین رقابت برای تسلا از چین می‌آید و انتظار دارد که خودروسازی از این کشور آسیایی به...

ایلان ماسک در جریان همایش درآمد سالانه تسلا، ضمن تمجید از خودروسازان چینی گفت ادعا کرد بزرگ‌ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است.

ایلان ماسک: بزرگ ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است

ایلان ماسک معتقد است سخت‌ترین رقابت برای تسلا از چین می‌آید و انتظار دارد که خودروسازی از این کشور آسیایی به احتمال زیاد در زمینه‌ی تولید خودروی برقی پس از شرکت او در جایگاه دوم قرار گیرد.

به گزارش insideevs، با وجود این‌که بسیاری از خودروسازان قدیمی مشامل جنرال موتورز، فورد، گروه هیوندای و فولکس‌واگن در تلاش و سرمایه‌گذاری برای خودروهای الکتریکی هستند و محصولات زیادی طی سال‌های اخیر تولید کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد مدیرعامل تسلا نگران آن‌ها باشد.

ایلان ماسک: بزرگ ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است

ایلان ماسک در پاسخ به سوالی درباره‌ی رقابت تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و فراخوان درآمد کل سالیانه، پاسخ داد که به خودروسازان چین که اعتقاد دارد رقابتی‌ترین خودروسازان در جهان هستند، احترام می‌گذارد. در حالی که او هیچ یک از خودروسازان چینی را با نام معرفی نکرد، احتمالاً به رقبایی مانند بی‌وای‌دی، نیو و XPeng اشاره می‌کرد تا تنها چند مورد را نام برد.

ماسک گفت:

آن‌ها سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین کار را انجام می‌دهند. بنابراین اگر بخواهم حدس بزنم، احتمالاً برخی از شرکت‌های خارج از چین به احتمال زیاد بعد از تسلا در رتبه‌ی دوم قرار دارند.

چین دومین بازار بزرگ تسلا و برترین بازار خودروهای برقی در سراسر جهان است. این کشور حدود دو سوم کل فروش خودروهای برقی را در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد. این کشور همچنین محل استقرار بزرگترین کارخانه تسلا یعنی گیگافکتوری شانگهای است که بیش از ۷۱۰،۰۰۰ خودروی الکتریکی در سال گذشته تولید کرد که بیش از نیمی از تولید جهانی آن را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل تسلا افزود:

تیم ما در چین برنده می‌شود. و من فکر می‌کنم ما واقعاً می‌توانیم بهترین استعدادها را در چین جذب کنیم. بنابراین امیدوارم که این روند ادامه یابد.

ایلان ماسک در گذشته قدردانی خود را از کارگران چینی پنهان نکرده است. او از تام ژو، مدیرعامل تسلا چین و تیمش به دلیل «بیداری و تلاش شبانه‌روزی» برای فعال نگه داشتن کارخانه تسلا در طول قرنطینه‌های ناشی از کووید طی سال گذشته تمجید کرد. در واقع، ایلان ماسک اخیراً تام ژو، مدیر تسلا در چین را برای اداره کارخانه‌ها و فروش‌ ایالات متحده در آمریکای شمالی و اروپا ارتقا داد.

ایلان ماسک: بزرگ ترین رقیب تسلا شرکتی خارج از چین است

مدیرعامل تسلا پیش از این نیز رقبای چینی را ستایش کرده و خودروسازان چینی را «رقابتی‌ترین در جهان» طی سال ۲۰۲۱ نامیده است، در حالی که او همچنین برخی از آن‌ها را به دلیل داشتن نرم‌افزار، بسیار خوب معرفی کرد.

پیشروترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین، بی‌وای‌دی است که در سال ۲۰۲۲ پس از تسلا در فروش جهانی خودروی تمام برقی با فروش ۹۱۱،۱۴۱ دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که این شرکت آمریکایی ۱،۳۱۳،۸۵۱ دستگاه به فروش رساند.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید