وزارت خارجه روسیه حملات اوکراین به بیمارستان‌ها را جنایت جنگی دانست


به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه سربازان اوکراین با استفاده از سیستم راکت انداز آمریکایی HIMARS یک بیمارستان را در لوهانسک هدف قرار داده و در جریان آن ۱۴ تن کشته و ۲۴ تن دیگر نیز زخمی شدند. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه...

وزارت خارجه روسیه حملات اوکراین به بیمارستان‌ها را "جنایت جنگی" دانست

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه سربازان اوکراین با استفاده از سیستم راکت انداز آمریکایی HIMARS یک بیمارستان را در لوهانسک هدف قرار داده و در جریان آن ۱۴ تن کشته و ۲۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه همچنین ارتش اوکراین ۱۷ موشک به سمت شهر "نووا کاخووکا" واقع در خرسون شلیک کرده و بیش از پنج مورد این موشک‌های شلیک شده در منطقه به یک بیمارستان محلی اصابت کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شلیک‌های عمدی علیه تاسیسات پزشکی غیرنظامی در اوکراین و کشتار هدفمند غیرنظامیان جنایت جنگی ارتکابی از سوی دولت کی‌یف و متحدان غربی آن است.

این وزارتخانه گفت که ایالات متحده و سایر اعضای ناتو این حوادث مرگبار را نادیده گرفته‌اند که مشارکت مستقیم آنها در درگیری و همدستی در جنایاتی که است که مرتکب می‌شوند. علاوه بر این، ساختارهای بین‌المللی که وظیفه ارزیابی بی‌طرفانه چنین اقداماتی را بر عهده دارند، در مورد حملات اخیر نیز سکوت می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که غرب همچنان به اقدامات وحشیانه کی‌یف بی توجهی می‌کند که باعث کشته شدن مردم به وسیله تسلیحات ساخت آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس می‌شود.

در این بیانیه آمده است: همه این جنایات ناشی از تشکیلات مسلح کی‌یف تحت حمایت غرب بدون مجازات نمی‌مانند. آنها به دقت ثبت می‌شوند. سازمان دهندگان و عاملان این اقدامات با مجازات اجتناب ناپذیر روبرو خواهند شد.

در آوریل ۲۰۲۲، غرب پیامی به کشورهای عضو ناتو ارسال و کمک‌های نظامی آنها به کی‌یف را محکوم کرد. این کمک‌ها در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ارسال شده‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در آن زمان گفته بود که هرگونه محموله تسلیحاتی به اوکراین اهدافی مشروع برای نیروهای روسی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان