اعزام گروه‌های دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان خوی


اعزام گروه‌های دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان خوی

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: گروه‌های دامپزشکی برای امدادرسانی به دامداران به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اعزام شدند.

اعزام گروه‌های دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان خوی

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم امدادرسانی فوری به دامداران زلزله‌زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد.

بنابراین گزارش، پس از زلزله به دلیل ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی افزایش می‌یابد.

اکیپ‌های دامپزشکی از شهرستان‌های همجوار برای عملیات ضدعفونی کردن به شهرستان خوی اعزام شده‌اند و در صورت بروز تلفات دام، اقدام به دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده و واکسیناسیون دام‌های موجود برای پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌کنند.

اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده در حوزه حفاظت از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، سازمان دامپزشکی کشور ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان بر همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشناسان دامپزشکی به منظور دفن بهداشتی لاشه‌های و ضدعفونی دامداری‌ها تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر