علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی


علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند متفاوت باشد. گاهی علت آنقدر ساده و سطحی است که خودتان با راهنمایی‌های موجود می‌توانید مشکل را حل کنید. گاهی آنقدر جدی و پیچیده که حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ چرا لباسشویی ارور میدهد؟ دلایل این مشکلات از سه دسته‌ی اصلی نشأت می‌گیرد. روشن نشدن لباسشویی ال جی، آبگیری نکردن، ارور دادن و مشکلات دیگری که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید همه نیاز به عیب یابی دارند. اما این سه دسته‌ی اصلی کدامند؟

۱-استفاده‌ی نادرست کاربر به طور مداوم

۲- کیفیت پایین کارخانه‌ای و خرابی مکرر

۳-فرسودگی و خرابی ماشین لباسشویی ال جی در اثر گذشتن عمر مفید آن

عیب یابی لباسشویی ال جی

یک دستگاه لباسشویی از اجزاء و قطعات زیادی تشکیل شده است. برای یافتن علت خرابی و عیب یابی لباسشویی ال جی باید به تمام قطعات و نقش آن‌ها در دستگاه مسلط باشید.

تسلط به ساز و کار لباسشویی از اولین شاخصه‌هایی است که شما را در امر عیب یابی کمک می‌کند. اما در کنار تسلط، تجربه و مهارت فنی لازم است تا بدانید فرضا علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

اولین قدم برای پی بردن به علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی و عیب یابی آن:

دفترچه راهنمای دستگاه اولین قدم است. اما همیشه شما نمی‌توانید به تنهایی و با یک تئوری نوشته شده در دفترچه راهنما، عیب یابی را به سرانجام برسانید. مگر زمانی که مشکل ساده و سطحی ایجاد شده باشد.

منظور از مشکل ساده و سطحی بروز ارور CL در لباسشویی ال جی است. این پیغام ارور نمی‌باشد، بلکه یک قابلیت حفاظتی از دستگاه شما در برابر کودک کنجکاو تان است. قفل کودک که مخفف Child Lock (CL) می‌باشد، با فشردن یک یا دو کلید روی لباسشویی فعال می‌شود. برای غیر فعالسازی آن، همان کلیدها را باید بفشارید.

از آنجا که در صورت فعال شدن قفل کودک تمام کلیدهای دستگاه غیر فعال می‌شود و کار نمی‌کند، افراد تصور می‌کنند که دستگاه دچار خرابی شده. در صورتی که بدون نیاز به نمایندگی تعمیرات ال جی، با کمک دفترچه راهنمای دستگاه آن را حل خواهید کرد.

قدم دوم برای عیب یابی لباسشویی ال جی:

راهکار دوم قبل از اینکه تعمیرکار را به منزل خود فراخوانید، ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی است. با توجه به علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی، امکان اینکه با یکبار ریست آن را رفع کنید، وجود دارد.

ریست کردن در اکثر موارد جوابگو نمی‌باشد. به خصوص اگر لباسشویی به دلیل یک نقص فنی یا خرابی قطعه دچار مشکل شده باشد. اما در مواردی مانند ارور دادن، امکان رفع مشکل با ریست وجود دارد. اگر دستگاه ارور میدهد، اولین کاری که می‌کنید، ریست لباسشویی باشد. در صورت جواب نگرفتن حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید.

قدم نهایی برای یافتن علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

در صورت خرابی ماشین لباسشویی ال جی ابتدا باید ببینید مشکل چیست؟! لباسشویی حین کار خاموش شده است یا آب وارد آن نمی‌شود یا ارور میدهد. اگر بعد از مطالعه‌ی دفترچه راهنما و ریست کردن نتوانستید از مشکل سر در بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم هیچ عملی انجام ندهید.

هر گونه حرکت ناشیانه و بدون دانش فنی می‌تواند آسیب را چند برابر کند و گاهی غیر قابل تعمیر و جبران ناپذیر شود. حتما حتما در اولین فرصت با نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره تعمیر لباسشویی را به متخصص با تجربه بسپارید.

بسیار مهم است که علت خرابی لباسشویی ال جی خود را به یک تکنسین کاربلد و با تجربه بسپارید چرا که عیب یابی لباسشویی از اولین و مهمترین مراحل تعمیرات است و اگر تشخیص اشتباهی داده شود احتمال بالا رفتن هزینه و پیچیده ‌تر شدن تعمیرات بالاست.

در ادامه ما مشکلات متداول لباسشویی ال جی را آورده‌ایم تا با مطالعه‌ی ادامه مطلب آگاهی خود را مقابل خرابی لباسشویی بالا برده و در زمان مواجه با مشکل علم نسبی داشته باشید.

خرابی های متداول ماشین لباسشویی ال جی

زمانی که با یک مشکل مواجه می‌شوید شاید برای شما عجیب باشد و فکر کنید تنها لباسشویی شماست که دچار چنین مشکلی شده است!

اما در ادامه مطلب متداول‌ترین خرابی‌های لباسشویی ال جی آمده و حتی در صورت امکان راه‌حل‌های رفع مشکل را به شما گفته‌ایم تا در زمان مواجه با مشکل خونسردی خود را حفظ کرده و با آگاهی بیشتری برخورد کنید.

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی

کار نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند از نظر یک کاربر و تعمیرکار کاملا متفاوت باشد. ابتدا باید این موضوع شفاف شود، آیا لباسشویی روشن می‌شود و آبگیری می‌کند؟

برخی کاربران نچرخیدن درام را کار نکردن تلقی می‌کنند. این در حالی است که لباسشویی تا مرحله‌ی آبگیری کار می‌کند اما تنها قدرت چرخش درام را ندارد.

زمانی که دستگاه کار نمی‌کند دلیل خرابی ماشین لباسشویی ال جی شما تنها به یک مورد ختم نمی‌شود بلکه می‌تواند هر کدام از دلایل زیر را شامل شود.

۱-خرابی میکروسوئیچ درب

۲-خرابی کلید استارت

۳-خرابی هیدرواستات

۴-خرابی شیربرقی یا مشکل در سیستم آبگیری دستگاه

۵-خرابی برد الکترونیک

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

شاید نگران کننده‌ترین حالت همین باشد که لباسشویی روشن نشود! اما در پس این مشکل پیچیده راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد تا قبل از تماس با نمایندگی خودتان آن‌ها را بررسی کنید. این راه حل‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

۱-پریز برق را چک کنید یکی از ابتدایی‌ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی نرسیدن برق به دستگاه است. برای چک کردن پریز یک وسیله برقی دیگر مانند شارژر موبایل را به آن وصل کنید تا از سلامت پریز مطمئن شوید.

۲-اگر سه راهی یا محافظ برق را به دستگاه وصل کرده‌اید آن را چک کنید. یکبار دو شاخه را به طور مستقیم به پریز وصل کنید ممکن است محافظ یا سه راهی شما خراب شده باشد.

۳-دو شاخه را چک کنید. گاهی آب شدن جزئی از دوشاخه به شما نشان می‌دهد که مشکلی در سیستم برق رسانی به دستگاه وجود دارد.

۴-تماس با نمایندگی تعمیرات ال جی برای عیب یابی فنی و دقیق دستگاه

البته دلایل دیگری وجود دارد که در این بحث نمی‌گنجد چرا که فنی و تخصصی بوده و برای یافتن خرابی لباسشویی و رفع آن حتما باید مهارت، تجربه و دانش فنی داشته باشید.

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

اگر لباس‌ها را در ماشین لباسشویی انداخته‌اید و برنامه تنظیم کردید، و بعد از مدتی متوجه شدید آبی وارد دستگاه نمی‌شود! حتما باید به دنبال علت خرابی لباسشویی ال جی خود باشید. مشکلاتی مانند آبکشی نکردن لباسشویی می‌تواند به دلایل ساده و پیچیده ‌ای مربوط شود. این دلایل می‌تواند کمبود فشار آب باشد یا نقص فنی و خرابی قطعات.

۱-خرابی کوپلینگ موتور در لباسشویی‌های دایرکت درایو

۲-خرابی سیستم قفل درب

۳-خرابی تسمه متحرک لباسشویی

تمام موارد بالا که گفته شد نیاز به بررسی متخصص دارد. برای عیب یابی آبکشی نکردن لباسشویی حتما با مرکز تعمیرات ال جی تماس بگیرید.

علت خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی

اگر بعد از خارج کردن لباس‌ها متوجه شدید لباس‌هایتان خشک نشده‌اند، به چند دلیل برمیگردد که باید تک تک آن‌ها بررسی شوند. بعضی از آن‌ها را خودتان می‌توانید چک کنید برخی دیگر نیاز به بازدید تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه دارد.

۱-تنظیم برنامه بدون خشک کن. تمام برنامه‌ها قابلیت خشک کردن لباس‌ها را ندارند. اگر اولین بار نیست که از برنامه استفاده می‌کنید و مانند دفعات قبلی لباس‌ها را خشک تحویل نمی‌گیرید، باید مورد بعدی را چک کنید.

۲-بار نامتعادل و زیاد که باعث می‌شود لباسشویی نتواند بالانس کند و به خوبی بچرخد تا در مرحله آخر آب اضافی را از لباس‌ها خارج کند.

۳-تخلیه نشدن آب، این مورد باید توسط تکنسین بررسی شود.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

درب لباسشویی توسط میکروسوئیچ عمل می‌کند. زمانی که درب باز نمی‌شود یا به اصطلاح قفل است امکان دارد مشکلی در میکروسوئیچ یا برد به وجود آمده باشد.

البته شکستگی درب هم می‌تواند باعث قفل شدن و باز نشدن آن شود.

اگر بعد از پایان کار لباسشویی حتی گذشت ۵ دقیقه، درب باز نشد، حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

جریان میکروسوئیچ توسط تعمیرکار سنجیده می‌شود تا از سلامت یا خرابی آن مطمئن شوید. در صورت خرابی باید تعویض شود.

علت لرزش زیاد ماشین لباسشویی

یکی از متداول‌ترین خرابی‌ها در لباسشویی لرزش و تکان خوردن دستگاه است. اما دلایل آن چیست؟

۱-تراز نبودن ماشین لباسشویی

۲-خرابی کمک‌های دیگ

۳-خرابی پایه‌های ماشین لباسشویی

۴-بار بیش از حد و نامتعادل در درام

تراز کردن بسیار کار ساده‌ای بوده و می‌توانید با کمک آچار مخصوص که در کارتون لباسشویی قرار داده‌اند آن را تنظیم کنید. کافیست پایه‌های جلویی را به اندازه‌ی لازم باز کنید تا حدی که دیگر دستگاه در جای خود نلغزد.

کمک‌های لباسشویی وظیفه‌ی شناور نگه داشتن درام داخل کابین دستگاه را دارند. این قطعات به مرور زمان مستهلک و خراب می‌شوند که با تعویض، مشکل لرزش حل خواهد شد. البته برای تعویض حتما به یک تعمیرکار با تجربه و ماهر نیاز دارید.

پایه‌های لباسشویی یک روکش پلاستیکی دارند که ممکن است به مرور زمان ساییده شوند و به آهن برسند. اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید اما لرزش لباسشویی برطرف نشد، حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت نچرخیدن لباسشویی

۱-پاره شدن تسمه در لباسشویی‌های تسمه‌ای

۲-خرابی موتور یا اجزای آن

۳-خرابی برد الکترونیک

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی

سر و صداها می‌توانند مختلف باشند و هر کدام معنی متفاوتی دارد. شما می‌توانید با توجه به نوع صدا، به علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی پی ببرید.

صدای هواپیما، صدای وز وز، صدای خر خر و ... . گاهی صدا از خرابی اجزای دیگ مانند: شفت، سه نظام، بلبرینگ بوده گاهی از خرابی قطعه‌ای مانند پمپ تخلیه. در هر صورت برای عیب یابی و پی بردن به منشأ صدا باید از تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید.

یافتن علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی به کمک تکنسین

همیشه گفته‌اند که کار را به کاردان بسپارید. اگر از عمر ماشین لباسشویی شما چندین سال می‌گذرد، مواجه شدن با خرابی‌های رایج مورد عجیبی نیست. عجیب آن است که کاربر به هر قیمتی بخواهد خود آن را تعمیر کند.

تعمیرکار ماشین لباسشویی یک متخصص است که زمان زیادی را در راه یادگیری دانش تئوری و تجربی تعمیرات گذرانده و یک فرد عادی هرگز نمی‌تواند با تئوری‌های موجود در اینترنت بدون تجربه مشکل را رفع کند.

اگر نمی‌خواهید با مشکلات بیشتر و هزینه‌های چند برابری روبه رو شوید، حتما از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید. چرا که عیب یابی اشتباه می‌تواند به سایر بخش‌های لباسشویی آسیب رسانده و زمان و هزینه‌ای اضافی را متحمل شوید.

کلام آخر

برای سپردن عیب یابی و تعمیرات دستگاه خود از نمایندگی و مرکز معتبر خدمات دریافت کنید. چه بسیار تعمیرکاران آماتوری هستند که نه تنها هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند بلکه تخصص کافی برای تعمیر اساسی دستگاه شما ندارند. دکتر تعمیر یکی از مراکز معتبر تعمیرات ال جی در سراسر تهران، کرج و گیلان است که خدمات حرفه‌ای خود را با اعزام تکنسین به منزل شما در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌کند.

علاوه بر آن تمامی خدمات به صورت تضمینی، فوری و با حداقل هزینه می‌باشد. برای ثبت درخواست و دریافت مشاوره می‌توانید وارد سایت دکتر تعمیر نمایندگی تعمیرات ال جی شوید.

آدرس سایت دکتر تعمیر: doctor-tamir.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر