عملکرد کیا K5 در تست های تصادف یوروانکپ، پنج ستاره برای سدان محبوب + فیلم


عملکرد کیا K5 در تست های تصادف یوروانکپ، پنج ستاره برای سدان محبوب + فیلم

سدان محبوب کیا در ابتدای عرضه در بازار داخلی کره جنوبی با نام K5 عرضه شد اما این خودرو در کشورمان با نام کیا اپتیما عرضه گردید و این نام با بازار ما گره خورده است. در سال 2019 شرکت کیا تصمیم گرفت که این خودرو را با نام کیا K5 در تمام...

سدان محبوب کیا در ابتدای عرضه در بازار داخلی کره جنوبی با نام K5 عرضه شد اما این خودرو در کشورمان با نام کیا اپتیما عرضه گردید و این نام با بازار ما گره خورده است. در سال 2019 شرکت کیا تصمیم گرفت که این خودرو را با نام کیا K5 در تمام بازارهای جهانی عرضه کند و نام محبوب اپتیما به تاریخ پیوست.

کیا K5 که قرار است در مدل 2023 توسط شرکت کوشاخودرو در کشورمان عرضه گردد از لحاظ فنی و کیفی در سطح بسیار مناسب و خوبی قرار دارد. در بخش فنی کیا K5 در نسخه وارداتی به کشور از یک پیشرانه تنفس طبیعی توانمند بهره خواهد برد که یک مزیت برای این خودرو به حساب می‌آید.

نسخه وارداتی سدان کیا K5 جهت عرضه در بازار ایران به یک موتور 2 لیتری اتمسفریک با توان 160 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 196 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه مجهز خواهد بود و یک گیربکس 6 سرعته خودکار وظیفه انتقال به محور جلو را برعهده دارد.

ویدیو عملکرد سدان کیا K5 در تست های تصادف یوروانکپ

عملکرد کیا K5 در تست های تصادف یوروانکپ

این سدان در بخش ایمنی و تست‌های تصادف نیز عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و در مجموع موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در تست‌های یوروانکپ شده است.

در بخش ایمنی سرنشینان در تصادف از جلو که از مجموع ایمنی راننده و سرنشین کناری تشکیل می‌شود این خودرو توانسته است 4 ستاره ایمنی را کسب کند. در این تست یک برخورد رو به رو بین دو وسیله نقلیه مشابه را شبیه سازی می‌کند که هر کدام با سرعت 35 مایل(56 کیلومتر) در ساعت حرکت می‌کنند. سدان کیا K5 در سمت راننده 5 ستاره و در سمت سرنشین جلو 4 ستاره را کسب نموده است.

سدان محبوب کیا در بخش ایمنی در تصادفات جانبی رتبه بندی کلی 5 ستاره را کسب نموده است.در تست‌های تصادف جانبی رتبه بندی از مجموع تست Side Barrier و تست Side Pole Star محاسبه میشود.

امتیازات در تست Side Barrier ترکیبی از امتیاز جلوگیری از میزان آسیب به صندلی‌های جلو،عقب و زوایای خودرو در برخورد با به موانع کناری محاسبه می‌شود. کیا K5 در صندلی جلو 5 ستاره، صندلی عقب 5 ستاره و برخورد جانبی 5 ستاره را کسب نموده است. تست Side Barrier یک برخورد از جانب بین یک وسیله نقلیه ایستاده و مانع در حال حرکت را با سرعت 38.5 مایل(62 کیلومتر) در ساعت شبیه سازی می کند.

تست Side Pole Barrier برخورد با یک جسم ثابت مانند یک درخت یا تیر برق را شبیه سازی می کند. سدان کیا در این بخش نیز برای راننده 5 ستاره، سرنشین عقب 5 ستاره و در مجموع رتبه بندی کلی 5 ستاره را کسب نموده است.

سدان کیا K5 در تستRollover Star Rating یا تست مقاومت واژگونی که خطر واژگونی را در سناریوی از دست دادن کنترل تک وسیله نقلیه اندازه گیری می کند توانسته است 5 ستاره را کسب کند.


گالری تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی