چند نفر در ایران خودروی لوکس دارند؟


چند نفر در ایران خودروی لوکس دارند؟

در این روزها که خبر اخذ مالیات از دارندگان خودروهای گران‌قیمت حسابی سروصدا کرده است، داود منظور که وظیفه ریاست امور مالیاتی کل کشور را برعهده دارد، در ارزیابی جدید خود اشاره کرد که در سال جاری توانستیم از طریق پلیس راهور به اطلاعات بهتری در...

در این روزها که خبر اخذ مالیات از دارندگان خودروهای گران‌قیمت حسابی سروصدا کرده است، داود منظور که وظیفه ریاست امور مالیاتی کل کشور را برعهده دارد، در ارزیابی جدید خود اشاره کرد که در سال جاری توانستیم از طریق پلیس راهور به اطلاعات بهتری در این‌باره دست پیدا کنیم.

او در ادامه اشاره کرد که موسسه پژوهش ناجی و امور مالیاتی به اطلاعات خودروها دسترسی دارند. بر این اساس می‌توان انواع خودروهای گران‌قیمت را براساس قیمت‌گذاری سازمان امور مالیاتی، دسته‌بندی کرد.

تاکنون اطلاعات 400 هزار خودروی گران‌قیمت شناسایی شده است. افراد حاضر در امور مالیاتی، میزان مالیات افراد را بررسی کرده‌اند و طی یک تا ده روز به دارنده خودروها اطلاع داده می‌شود.

جریان اخذ مالیات از دارندگان خودروهای لوکس از سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز سرعت بیشتری گرفته است. از همان زمان، حدود 2 هزار میلیارد تومان مالیات مشخص شده که از این رقم 400 هزار میلیارد تومان منابع وصول شده است. طبق آخرین اطلاعات، مابقی این رقم اکنون در حال پیگیری و وصول و اجراست.

شناسایی 4 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از خودروهای لوکس

رییس امور مالیاتی کل کشور در ادامه صحبت‌هایش اینچنین گفت که پیش‌بینی شده درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری چیزی حدود 4 هزار میلیارد تومان باشد و احتمالا جریان وصول این مالیات تا چندین ماه طول بکشد.

داود منظور درباره اخذ مالیات از خانه‌های گران‌قیمت که بیش از 15 میلیارد تومان ارزش دارند، اینچنین گفت که امسال با همکاری شهرداری‌ها توانستیم اطلاعات خانه‌های گران قیمت را در سطح کشور شناسایی کنیم. در سال قبل آمار خانه‌های گران‌قیمت به 12 هزارتا می‌رسید ولی اکنون این رقم به 300 هزار خانه تبدیل شده است. با این وجود، با کمک شهرداری می‌توانیم در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

می‌توانیم تا ماه آینده از طریق سازمان ثبت املاک، اطلاعات دارندگان را شناسایی و میزان مالیات را روی درگاه این سازمان اعلام کنیم؛ مالکان خودروهای لوکس و خانه‌های گران‌قیمت نیز باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت مالیات مذکور اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته