افتتاح طرح ملی اعتلاء با نگاه ویژه به اساتید و دانشگاه


افتتاح طرح ملی اعتلاء با نگاه ویژه به اساتید و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه طرح ملی "اعتلاء" صرفا به دانشگاه نیست، بلکه این طرح به جایگاه اساتید و اعضای هیات علمی که دارای مرجعیت بالایی در جامعه هستند، نیز توجه دارد.

افتتاح طرح ملی اعتلاء با نگاه ویژه به اساتید و دانشگاه

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر محمد مهدی طهرانچی در افتتاحیه "طرح ملی اعتلاء" که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در ماه هایی که گذشت با حرکت‌های اغتشاش آمیز، همراه با تبلیغات وسیع رو به رو بودیم و از طرف دیگر تمام دشمنان اسلام عِده خود را جمع کردند و کشورهای اروپایی نیز در این مقطع حساس از تاریخ حمایت حداکثری خود را از این اقدامات نشان دادند.

وی اضافه کرد: دشمنان در چند جبهه قرار دارند و جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند و به نمادهای فرهنگی و علمی ما حمله کردند. در دهه ۶۰ دولتمردان انقلاب را ترور می کردند. چرا که هدفشان حمله به سیاست انقلابی ما بود، این حمله به ارکان سیاسی انقلاب بود، اما این بار دشمن ارکان فرهنگی و علمی را هدف قرار داده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سلاح مقابله با این جنگ باتوم نیست بلکه تبیین است و تبیین فقط خطابه نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تبیین، بازگشت به مبانی اندیشه ای است تا به سمت خردورزی و افکار برویم. طرح ملی اعتلاء یک فراخوان برای سرمایه‌های ماست که همان اساتید هستند و باید با گردهمایی و اندیشه ورزی در مقابل موریانه‌هایی که برای خوردن ستون انقلاب حمله ور شده‌اند بایستیم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: نگاه طرح ملی اعتلاء فقط به دانشگاه نیست، بلکه این طرح به مرجعیت اساتید و اعضای هیأت علمی که دارای مرجعیت بالایی در جامعه هستند و در دانشگاه آزاد به صورت فراگیر در ۴۰۰ شهر پراکنده هستند، نیز توجه دارد.

وی با بیان اینکه طرح اعتلاء، یک فراخوان برای سرمایه‌های انقلاب که همان اساتید هستند محسوب می‌شود، گفت: سلامت فکر و اندیشه را می‌توان با تببین ایجاد کرد. تبیینی که از جنس جهاد است. گام اول در تبیین، تبیین خود علم و دانشگاه است.

دکتر طهرانچی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را ارائه فرمودند، انقلاب ما تنها انقلابی است که یک چله را پشت سر گذاشته و دشمن به آن فائق نیامده است و این یک موقعیت بی‌نظیر است.

وی با اشاره به تاریخ علم در سده اخیر افزود: دوران جنگ جهانی ، علم در اروپا و غرب به چشم دولتمردان آمد. علم دوران جنگ جهانی، پیروز بخش مطرح میشد. یادمان باشد شرایط جهان جدید در جلسه ۴ روزه‌ای ایجاد شد که سران غرب در تهران داشتند و بنای جنگ سرد در اینجا گذاشته شد. چرا ؟ چون منطقه ما منطقه تمدنی است و یک سر همه اتفاقات در منطقه ماست. غافل از اینکه بیش از ۳۰ سال بعد، انقلاب ما انجام شد. بعد از جنگ جهانی، شاهد این بودیم که آمریکا با سلاح هسته‌ای خاتمه‌گر جنگ بود و سبب شد سازمان ملل در آنجا نهاده شود. در صورتی که شوروی قبل از آمریکا به برلین رسیده بود.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه در چله دوم انقلاب باید حرکت به سوی تمدن اسلامی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر میخواهید دانشگاه ضربه نخورد، آدم متفکر تربیت کنید. طرح ملی اعتلاء نیز به اساتید نگاه دارد، چون دشمن قدرت خود را از دانشگاه و اساتید میگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی