راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور


راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور

در جلسه مشترک معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، موضوع مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور، روش‌های توسعه فناوری‌های فعلی و آینده‌نگری درخصوص فناوری‌های نوظهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر جعفریان دهکردی، معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، با فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و پروژه‌های فناورانه این سازمان آشنا شدند.

در این جلسه که با حضور معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور؛ دکتر محسن مردانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف؛ مهندس فاطمه حافظی، مهندس علی مهدی‌زاده و دکتر محمدصادق حاجی تاروردی از مدیران سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد، موضوع مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور، روش‌های توسعه فناوری‌های فعلی و آینده‌نگری درخصوص فناوری‌های نوظهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه با اشاره به ماده ۳۶ قانون برنامه ششم توسعه و ماموریت جهاد دانشگاهی در مدیریت انتقال تکنولوژی آب شیرین‌کن‌ها در کشور، بر لزوم ایجاد بستر مناسب توسط جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در راستای تشکیل زیست بوم فناوری نمک‌زدایی متشکل از نخبگان، شرکت‌ها و صاحب نظران این حوزه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، بر اساس ماده ۳۶ قانون برنامه‌ پنج ساله‌ ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است اقدامات لازم را با رعایت سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در جهت اصلاح نظام بهره‌برداری آب آشامیدنی، استحصال و بهره‌وری مصرف، حداقل معادل ۳۰ درصد ارتقاء دهد و نیز حداقل ۳۰ درصد آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور را از طریق شیرین کردن آب دریا تا پایان اجرای قانون برنامه تأمین کند.

بر اساس این ماده قانون، وزارت نیرو موظف است تا پایان اجرای قانون برنامه، تمهیدات لازم جهت تأمین، طراحی و ساخت حداقل هفتاد درصد آب شیرین‌کن‌های مورد نیاز را در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان را از طریق خرید تضمینی آب شیرین شده و مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب شیرین‌کن از طریق انتقال فناوری به داخل کشور انجام دهد.

در متن ماده ۳۶ قانون برنامه‌ پنج ساله‌ ششم اشاره شده است که مدیریت انتقال فناوری از طریق جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی