هشدارهای نارنجی بارندگی و دریایی در خوزستان صادر شد


هشدارهای نارنجی بارندگی و دریایی در خوزستان صادر شد

اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در این هشدار بیان شده است: «از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر پنجشنبه، رگبار و رعد و برق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در شمال خلیج‌فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مورد انتظار است».

همچنین در این هشدار تصریح شده است: «تقویت و ورود سامانه بارشی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق شمالی استان حسینیه، اندیمشک، دزفول (شهیون و سردشت)، شمال شرقی استان (لالی، اندیکا) و شرقی استان (ایذه، دزپارت) و باغملک (صیدون، شاهزاده عبدالله، قلعه تل) تا پایان روز چهارشنبه مورد انتظار است».

در این هشدار اظهار شده است: «لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین‌شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود».

در این هشدار توصیه شده است: «تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه، پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر به کار گرفته شود».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...