طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو


طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو

ما در این مقاله قصد داریم درباره شامپو رنگ، روش استفاده از آن و مزایای این شامپو با شما عزیزان بیشتر صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید که خیلی راحت و کم هزینه موهایتان را رنگ کنید و طرز استفاده از شامپو رنگ را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

به گزارش دلگرم به نقل از آریشی لند: نحوه استفاده از شامپو رنگ به چه شکل است؟ یکی از کار‌هایی که افراد برای ایجاد تغییر در استایل خود انجام می‌دهند، رنگ کردن مو می‌باشد.
البته برای انجام این کار یعنی رنگ کردن موی خانم‌ها و آقایان روش‌های مختلفی وجود دارد، که یکی از آن‌ها استفاده از محصولی به نام شامپو رنگ است. روش به کار گیری از این وسیله بسیار راحت می‌باشد به گونه‌ای که شما می‌توانید بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی خودتان در منزل موهایتان را رنگ کنید.

شامپو رنگ چیست؟

شامپو رنگ یکی از محصولات مربوط به رنگ کردن مو سر می‌باشد که شکلی شبیه به شامپو دارد و حاوی مقدار زیادی رنگ دانه است که استفاده از آن باعث تغییر رنگ موهای خانم‌ها و آقایان خواهد شد. در واقع شامپو رنگ، فقط شکل ظاهری و طرز استفاده آن شبیه به شامپو می‌باشد و هیچ گونه قدرت تمیز کنندگی ندارد.

نکته مهمی که درباره این محصول وجود دارد، ماندگاری آن است. در واقع شامپو رنگ یک روش موقت برای تغییر رنگ موی سر بوده و پس از چند بار شست و شو از بین خواهد رفت و رنگ طبیعی موها نمایان خواهد شد. در صورتی رنگ مو‌های شیمیایی که با اکسیدان ترکیب می‌شوند،‌ ماندگاری زیادی داشته و با شست و شو از بین نخواهد رفت.

طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو

شامپو رنگ تنوع بسیار خوبی داشته و بازه وسعی از رنگ را شامل می‌شود، حتی رنگ‌های فانتزی و خاص. این محصول برای افراد مسن که موی سپیدی دارند، نیز پیشنهاد می‌شود. در واقعا شامپو رنگ موهای سفید شده را به خوبی پوشش می‌دهد.

طرز استفاده از شامپو رنگ

همانطور که اشاره شد استفاده از شامپو رنگ ساده بوده و هر کسی به راحتی می‌تواند موهای خود را به کمک این محصول رنگ کند. طرز استفاده شامپو رنگ به شرح زیر است.
ابتدا موهای خود را با شامپوی همیشگی خود شست و شو دهید و آن‌ها آب کشی کنید تا موهایتان کاملا تمیز و بدون هر گونه چربی بشود.
پس از شست و شو موها بهتر است موهایتان را شانه بزنید تا از گره خوردگی شدید مو جلو گیری کنید. (این مرحله دل بخواه است می‌توانید آن را انجام ندهید)
در مرحله بعدی مقداری از شامپو رنگ (متناسب با حجم و بلندای مویتان) را داخل یک کاسه بریزید و کمی به آن آب اضافه کنید تا رقیق شود.
شامپو رنگ رقیق شده را روی موهای خود بریزد و به مدت 5 دقیقه آن را خیلی آرام ماساژ دهید تا تمامی موها به شامپو رنگ آغشته بشوند. پس از آن که مطمئن شدید تمام موها به شامپو رنگ آغشته شد، 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا موها رنگ مورد نظر را جذب کنند و در نهایت آبکشی نمایید.
آبکشی موها را تا جایی ادامه دهید که آبی که از موهایتان خارج می‌شود، کاملا شفاف بوده و دیگر حاوی رنگ دانه نباشد. چرا که در غیر صورت ممکن است پس از خروج از حمام حوله و یا لباسان رنگی شود.

طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو

در صورت استفاده از یک برند جدید از این محصول حتما مقداری از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید.
هر چه زمان طولانی‌تری شامپو رنگ روی موهایتان بیشتر باقی بماند، موهایتان پر رنگ‌تر خواهد شد؛ اما در نظر داشته باشید که اگر این محصول بیش از 10 دقیقه روی موهایتان باقی بماند، ممکن است به آن‌ها آسیب برساند.
اجاره دهید موهای رنگ شده کاملا طبیعی خشک شوند. یعنی برای خشک شدن کامل موها بهتر است از سشوار و یا حوله استفاده نکنید.

حتماً بخوانید:
طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو

10 مدل شامپوی تخصصی فوق العاده با قیمت مناسب + خرید

بسیاری از ما روی سلامت موهای خود حساس هستیم و به آن اهمیت می دهیم. در ادامه قصد داریم نمونه هایی از بهترین شامپوها را که سلامت موهای شما را تضمین می…

مزایا و معایب استفاده از شامپو رنگ

حال که روش استفاده از شامپو رنگ را متوجه شدید، نوبت آن است که درباره مزایا و معایب این محصول بیشتر صحبت کنیم.

مهم‌ترین مزایا شامپو رنگ عبارتند از:

نحوه استفاده از شامپو رنگ بسیار آسان بوده و نیازی به مراجعه به سالن‌های زیبایی نخواهد بود.
به دلیل استفاده نکردن از اکسیدان در این روش رنگ کردن مو، آسیب بسیار کمتری به مو‌ها وارد خواهد شد.
استفاده از شامپو رنگ علاوه بر سادگی به سرعت نیز انجام خواهد شد. بنابراین اگر وقت کافی برای رنگ کردن موهای خود ندارید، استفاده از شامپو رنگ گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
شامپو رنگ موهای سپید شده را به خوبی پوشش می‌دهد و برای استفاده افراد مسن بسیار توصیه می‌شود.

طریقه استفاده از شامپو رنگ بعد از زدن دکلره و رنگ مو

مهم‌ترین معایب استفاده از شامپو رنگ عبارتند از:

این شامپو برای افرادی مناسب است که رنگ موهایشان سفید است و یا آن که به پایه 10 رسیده است.
آسیبی که شامپو رنگ به موها وارد می‌کند، بسیار کمتر از رنگ مو می‌باشد اما نباید در یک ماه بیشتر از یک بار از شامپو رنگ استفاده کنید.
ماندگاری شامپو رنگ بسیار کم می‌باشد به گونه‌ای که پس از چند بار شست و شو موها با شامپو از بین خواهد رفت.

نحوه ماندگار کردن شامپو رنگ

همانطور که اشاره شد شامپو رنگ ماندگار بسیار کمی دارد و جزء رنگ موهای موقت به شمار می‌رود. اما نکاتی وجود دارند که شما با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به مدت طولانی‌تری رنگ ‌دانه‌های این محصول را روی موهای خود نگه دارید. نکات ماندگار کردن شامپو رنگ عبارتند از:

برای شستن موهایی که به وسیله شامپو رنگ، رنگ شده‌اند از آب سرد استفاده نمایید.
همچنین از شامپو‌های ملایم و بدون سولفات جهت شست و شو موهای خود بهره ببرید.
اگر قصد دارید موهایتان را سشوار بکشید، برای حفاظت از رنگ دانه‌ها بهتر است پیش از سشوار کشیدن از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید.
پیشنهاد می‌شود در مدت زمانی که از شامپو رنگ استفاده می‌کنید به استخر نروید. چرا که کلر موجود در آب استخر باعث از بین رفتن آن‌ها خواهد شد.
به این ترتیب با رعایت نکات گفته شده می‌توانید حداقل 10 روز شامپو رنگ را روی موهای خود حفظ نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش