در انتظار ورود عملی بزرگان و ستاره‌ها/ فوتبال ایران آماده کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان


در انتظار ورود عملی بزرگان و ستاره‌ها/ فوتبال ایران آماده کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان

بعد از اطلاعیه دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال، توجهات در بین فوتبال‌دوستان برای کمک به زلزله‌زدگان خوی افزایش یافته است.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته زلزله 5.9 ریشتری شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند تا پس از زمین لرزه هفته گذشته، مردم این شهر بار دیگر شرایط سختی را تجربه کنند. بر اساس اعلام رسمی، 866 نفر در این زمین لرزه آسیب دیدند و 3 نفر نیز جان خود را از دست دادند و همچنین تصاویر منتشره در فضای مجازی از برپایی چادر برای اقامت زلزله‌زدگان در هوای سرد خوی دارد.

انتشار اخبار و تصاویر از وضعیت مردم استان آذربایجان غربی در شبکه‌های اجتماعی، واکنش‌های زیادی را هم در بین مردم سایر نقاط به دنبال داشته و ظهر امروز باشگاه پرسپولیس نیز با انتشار بیانیه‌ای از هوادارانش خواست تا «به کمک هم‌میهنان زلزله‌ زده» بشتابند و همچنین عنوان کرد: «آماده همکاری با هلال احمر و سایر ارگان‌ها و نهادها برای کمک به هم‌میهنان» هستیم.

سپس باشگاه استقلال هم در بیانیه رسمی علاوه بر اعلام آمادگی برای کمک به مردم زلزله‌زده، نوشت: «باشگاه استقلال به این وسیله ضمن ابراز همدردی و آرزوی بهبودی و سلامتی برای هموطنان آسیب‌دیده در زلزله شب گذشته، از کلیه هموطنان جهت یاری رساندن به مردم آسیب‌دیده دعوت به عمل می‌آورد.»

این در حالی است که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور نیز اعلام کرده که «همچون همیشه آماده هرگونه کمک‌رسانی» است و در این زمینه همراه مردم خوی خواهد بود.

در فضای مجازی نیز مربیان و بازیکنان با انتشار چند استوری و پست خواستار کمک به مردم خوی شده‌اند و در روزهای آینده نیز احتمالا این کمک‌ها وجه مالی و عملی نیز به خود خواهد گرفت که البته در این زمینه باید بزرگان فوتبال ایران زودتر از سایرین پا پیش بگذارند.

باتوجه به دمای پایین هوا در آذربایجان غربی و سرمای شدید، مردم زلزله زده علاوه بر آسیب جانی و مالی، با خطرات زندگی در خارج از خانه نیز مواجه هستند و طبیعتا اهالی فوتبال می‌توانند در این زمینه نقش پررنگی در یاری رساندن به مردم زلزله زده ایفا کنند؛ همان‌طور که پیش از این در زلزله 1392 آذربایجان شرقی نیز این مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!