پنجمین قهرمانی برای طارمی در پرتغال


پنجمین قهرمانی برای طارمی در پرتغال

تیم فوتبال پورتو در حضور ستاره ایرانی خود توانست قهرمان لیگ کاپ پرتغال شود.

در دیدار نهایی رقابت‌های لیگ کاپ پرتغال، تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون در دیداری خانگی میزبان پورتو بود که با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا طارمی و یاران قهرمانی در این رقابت‌ها را جشن بگیرند. پورتو با کسب پیروزی مقابل اسپورتینگ، موفق به کسب جامی شد که تاکنون آن را نبرده بود.

هر دو تیم که تا حد زیادی از رقابت برای قهرمانی در لیگ عقب ماندند دنبال این بودند تا با قهرمانی در این رقابت‌ها کمی شرایط را بهبود بخشند.

اسپورتینگ هم که در آخرین تقابل خود از پورتو شکست خورده بود. دنبال این بود تا با برتری در این رقابت از میهمانش انتقام بگیرد.

این مسابقه در شرایطی آغاز شد که ابتدا در دقیقه ۱۰ ایوستاکیو پورتو را پیش انداخت، اما دقایقی بعد اسپورتینگ گلزنی کرد که VAR گل آن‌ها را رد کرد.

این در حالی بود که اسپورتینگ از دقیقه ۷۲ در پی اخراج مارکانو ۱۰ نفره شد.

با این حال پورتو در دقیقه ۸۶ برای دومین بار دروازه میزبان را باز کرد تا بدین ترتیب سند برتری طارمی و یاران در این مسابقه امضا شود.

طارمی در این مسابقه ۹۵ دقیقه در ترکیب پورتو به میدان رفت تا در این قهرمانی نقش مهمی ایفا کند.

پورتو در دیدار پایانی لیگ کاپ پرتغال شنبه شب در شهر لیبریا به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد؛ شاگردان کونسیسائو با کسب این پیروزی، موفق به کسب جامی شدند که تا کنون آن را نبرده بودند.

پنجمین قهرمانی برای طارمی در پرتغال

پورتو از زمان تاسیس لیگ کاپ پرتغال (فصل ۰۸-۲۰۰۷) حتی یکبار هم موفق به به فتح آن نشده بود. این تیم امشب در حضور ۹۴ دقیقه مهاجم ایرانی خود توانست به طلسم ۱۶ ساله پایان بخشیده و مقام قهرمانی لیگ کاپ را نیز به آرشیو افتخارات خود اضافه کند.

این قهرمانی برای مهدی طارمی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود چرا که با کسب آن، مهاجم ایرانی پورتو حالا صاحب همه جام‌های فوتبال باشگاهی در پرتغال است.

پنجمین قهرمانی برای طارمی در پرتغال

پورتو در حالی بعد از ۱۶ سال به اولین قهرمانی خود در لیگ کاپ دست یافت که با ۳۰ قهرمانی در سوپر لیگ پرتغال، رکورددار است. این تیم همچنین ۱۸ بار جام حذفی پرتغال را برده است. آبی‌های فوتبال پرتغال در طول حیات ۱۳۰ ساله خود، سابقه کسب یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۰۳-۲۰۰۲) را نیز دارند که شاید مهمترین افتخارشان به حساب بیاید.

بدین‌ترتیب پورتو فاتح لیگ کاپ پرتغال شد تا یک قهرمانی دیگر برای طارمی در فوتبال اروپا به ثبت برسد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403