دشمنان انقلاب دنبال تحریم جشنواره های فجر بودند/دشمنان خلع سلاح شدند


دشمنان انقلاب  دنبال تحریم جشنواره های فجر بودند/دشمنان خلع سلاح شدند

اسماعیلی با اشاره به هدف دشمنان در حوزه‌های هنری ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دنبال تحریم جشنواره ها بودند تا نظم فعالیت‌های ما را برهم زنند؛ اما با قوت کارهای خود را به پیش بردیم و مواضع خود را با روشنی بیان کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «سلسله نشست های مباحثه با مسئولین ویژه برنامه ایام الله دهه فجر» که بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه حقانی برگزار شد با اشاره به سابقه یک و نیم ساله خود در ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مهمترین امتیاز حضور من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ذهنیت های مشترکی را در حوزه فرهنگ با رئیس جمهور داریم و سعی ما این است که همه فعالیت ها در راستای سیاست هایی باشد که سیاست گذاری های قانونی از ما اقتضا می کند. فعالیت های خود در این مدت در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازسازی کامل ساختاری نیروهای انسانی در بدنه مدیریتی است که بیشترین مدیریت های اصلی به افرادی انقلابی و متعهد سپرده شده است.

اسماعیلی با اشاره به حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حوزه های مسئولیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است و این وزارت عمدتاً به عنوان تنظیم‌گری و در بخشی دیگر نیز به عنوان تولیدگر نقش خود را ایفا می کند. جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبلی - به دلیل فاصله‌ای که اصول فکری حاکم بر دولت قبل در بحث فرهنگی با اصول نظام اسلام و قانون اساسی داشت - حوزه فرهنگ به شدت به حاشیه رفت و برنامه اول ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت بازگشت مرجعیت و حکمرانی فرهنگی به حوزه وزارت ارشاد اسلامی قرار داده شده است و فعالیت ها و کارنامه خوب بسیاری نیز در این مدت به دست آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در عمل خروج از ریل انقلاب می دیدم و به همین خاطر بخش عمده فعالیت های خود را به تغییر ساختارها اختصاص دادم تا ریل‌گذاری های جدیدی در بخش های مختلف بنا گذاشته شود. در این مدت در بخش‌های گوناگون، تغییرات مختلفی رقم خورده است که تولید فعالیت های نمایشی، تولیدسرود، فیلم و تئاتر و تولید در حوزه‌های دیگر، فعالیت‌های بسیاری انجام پذیرفته و درحال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هدف دشمنان در حوزه‌های هنری ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دنبال تحریم جشنواره ها بودند تا نظم فعالیت‌های ما را برهم زنند؛ اما با قوت کارهای خود را به پیش بردیم و مواضع خود را با روشنی بیان کردیم. از دیروز که در حوزه جشنواره ها اسامی فیلم ها اعلام شده است؛ اما سکوت مرگباری بر جریان برانداز حاکم گشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در سال‌های گذشته فارابی با چند فیلم مشارکتی برگزار شد؛ اما امسال فارابی به تنهایی ۱۱ فیلم تولید کرده است که همه فیلم های آن نیز کاملا منطبق با مسائل شرعی، اسلامی و ایرانی ساخته و تولید شده است. امروز در مهم‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور که در پیش رو داریم، دشمنان خلع سلاح شدند و این به برکت حضور جریان انقلابی در بدنه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: هدف ما عملکرد مناسب در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به دنبال ارائه گزارش‌های متعدد از برنامه‌ها و عملکردها نیستیم و باید کارها در عرصه های مختلف به دست نیروهای کاردان، متعهد و متخصص انقلابی سپرده شود.

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟