حمایت مالی از 384 هنرمند استانی برای شرکت در بخش تجسم هنر فجر


  حمایت مالی از 384 هنرمند استانی برای شرکت در بخش تجسم هنر فجر

سید مصطفی رزاوندیان برگزاری تجسم هنر فجر در استان ها را باعث توسعه هنر در استان ها و ترغیب هنرمندان به شرکت در جشنواره فجر خواند و گفت: از ۳۸۴ هنرمند استانی برای شرکت در بخش تجسم هنر فجر حمایت مالی شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یکی از سیاست های محوری دولت مردمی توسعه هنر در مناطق محروم است، شعار « هنر برای همه» برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق این شعار است، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با رویکردی مبتنی‌بر هنر خلاق، وحد‌ت‌بخش، امیدآفرین و هویت‌مند در قالب هنر متعالی برای مردم برگزار می شود در این رویداد تلاش شده که جشنواره بستر مناسبی برای پیوند و ارتباط هرچه بیشتر آحاد مردم با هنرهای تجسمی باشد؛ امسال بخش تجسم هنر (استان ها) پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با چتری گسترده میزبان هنرمندان در 32 استان کشور است، درباره بخش تجسم هنر (استان ها) پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و رویکرد آن در توسعه هنر استانی با «سید مصطفی رزاوندیان»، دبیر بخش تجسم هنر (استان ها) به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

بخش تجسم هنر چگونه می تواند به توسعه هنر در استان های محروم کمک کند؟

قبل از اینکه پاسخ شما را بدهم یک نکته ای را باید متذکر شوم. در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به دوره قبل جشنواره 32 استان در بخش تجسم هنر شرکت کرده اند، از طرفی در این دوره کیوریتورهایی که انتخاب کردیم بسیار فعال بودند و ارتباط خوبی با هنرمندان استانی داشتند، به طور مثال خانم حمیده یعقوبی کیوریتور استان سیستان و بلوچستان حدود 300 اثر از هنرمندان این استان در حوزه گرافیک جمع آوری کرد. شما ببینید استان سیستان و بلوچستان که جزو استان های محروم کشور است بالاترین آمار آثار ارسالی دارد.

انتخاب کیوریتور و مدیر هنری در استان ها چه امتیازی برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر دارد؟

یکی از نکاتی که در انتخاب کیوریتور و یا مدیر هنری استانی باید به آن توجه کرد این است که ارتباط کیوریتور با هنرمندان استان چگونه است؟ شاید یک استانی در جشنواره تعداد کمی اثر دارد این موضوع دلیل بر ضعف هنرمندان استانی نیست ممکن است کیوریتور نتوانسته با هنرمندان ارتباط برقرار کند. به طور کلی انتخاب مدیر هنری و کیوریتور استانی در سالیان متوالی باعث می شود که سطح هنر تجسمی در استان ها افزایش پیدا کند و کیوریتورها و مدیران هنری حرفه ای شوند از طرفی این باعث می شود هنرمندانی که برای جشنواره اثر می دهند تشویق شوند و هنرمندانی که اثر نمی دهند نیز ترغیب شوند که برای سال آینده اثر ارسال کنند.

ثمرات حضور جشنواره هنرهای تجسمی فجر برای استان ها چه می تواند باشد؟

حضور بخش تجسم هنر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان ها سبب می شود سطح کیفی هنرهای تجسمی در استان ها بالا برود که مناطق محروم هم جزو آن محسوب می شوند.

آیا ضعف تبلیغات جشنواره هنرهای تجسمی در استان ها به عدم شرکت هنرمندان در جشنواره فجر منجر شده است؟

خیر، ما در دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تبلیغات را به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها واگذار کردیم. ستاد جشنواره از هنرمندان استانی حمایت کرد در همین راستا در هر استان به 12 هنرمند مبلغ حمایتی می دهد؛ تاکنون در جشنواره پانزدهم 384 هنرمند استانی را حمایت کرده است.

آیا حمایت های ستاد جشنواره برای ترغیب هنرمندان استانی اثر گذار است؟

بله؛ این حمایت باعث تقویت و تشویق هنرمندان استانی می شود مضاف بر اینکه تجسم هنر یک ظرفیت برای کسانی است که نتوانسته اند در بخش طوبای زرین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کنند یا نتوانسته اند برای حضور در جشنواره به تهران بیایند. در واقع این حمایت ظرفیتی است که ما برای هنرمندان استانی ایجاد کرده ایم که در جشنواره فجر حضور پیدا کردند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)