«باور ایران»؛ برنامه ای برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان


 «باور ایران»؛ برنامه ای برای تبیین  بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان

یوسف بالو با بیان اینکه ویژه برنامه «باور ایران» با تمرکز بر نوجوانان و سوق دادن آنها به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام انقلاب اسلامی برگزار می شود،گفت: در ویژه برنامه «باور ایران» بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان تبیین می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ویژه برنامه «باور ایران»، به منظور توانمندسازی و امیدآفرینی نوجوانان و همزمان با چهارمین سال انتشار بیانیه گام دوم انقلاب روزهای ششم و هفتم بهمن در فرهنگسرای اخلاق منطقه چهارده اجرا می شود. درباره اهداف برگزاری ویژه برنامه «باور ایران» با «یوسف بالو»، سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 و رییس فرهنگسرای اخلاق به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

ویژه برنامه «باور ایران» همزمان با چهارمین سال انتشار بیانیه گام دوم انقلاب با چه رویکردی برگزار می شود؟

ما از تقریبا ابتدای سال دغدغه هایی که حضرت آقا در شعار سال داشتند و اتفاقاتی که در کشور افتاد، متوجه شدیم که نوجوانان مغفول واقع شدند و کار خاص و ویژه ای برای آنها باید انجام می شده اما نشده است و نوجوانان برنامه خاصی ندارند در این میان خیلی از افراد که طلایه دار غرب گرایی هستند افکار خاصی را برای نوجوانان با تمام تدابیر در فضای مجازی انجام می دهند، با توجه به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر نوجوانان و غفلتی که از برنامه برای آنها صورت گرفته ویژه برنامه «باور ایران» را در منطقه 14 برای قشر نوجوان برگزار می کنیم.

با توجه به اینکه محور ویژه برنامه «باور ایران» نوجوانان است این برنامه چه اهدافی را دنبال می کند؟

ویژه برنامه «باور ایران» با هدف سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه مسئله شناسی در نوجوانان، تقویت روحیه معنویت و اخلاق و افزایش روحیه امید و خود باوری برگزار می شود.

آیا در نشست های ویژه برنامه «باور ایران» محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان دختر تشریح می شود؟

100 دختر نوجوان در نشستی در فرهنگسرای اخلاق روز پنج شنبه ششم بهمن شرکت می کنند و در این نشست «شهره مهران فرید» کارشناس مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران، محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به مثابه منشور برای مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی برای نوجوانان تشریح می کند.

در بخش جنبی ویژه برنامه «باور ایران» چه برنامه هایی برای نوجوانان اجرا می شود؟

در این برنامه نوجوانان دختر شرکت کننده پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت نماز لیله الرغائب و پذیرایی میان وعده، از برنامه های جنبی مثل بازیهای رومیزی و گرفتن عکس آتلیه ای بهره برده و از ساعت 19 تا 20 نیز «صدیقه پرهیزگار» ، روان شناس، مباحث خود باوری و عزّت ایرانی اسلامی را برای نوجوانان بیان می کند.

فکر می کنید در شرایطی که فضای مجازی بر اذهان و افکار نوجوانان تاثیر بسیاری دارد ویژه برنامه «باور ایران» بر باور آنها تاثیر می گذارد؟

قطعا می تواند تاثیرگذار باشد؛ اولین اثرگذاری میزان استقبال نوجوانان از این برنامه است در مرحله اول ما 30 نفر را ثبت نام کردیم و الان شرکت کنندگان 100 نفر هستند. وقتی بستر فعالیتی فراهم شود و از آن بستر استقبال شود نشان دهنده این است که قدم اول را خوب برداشته ایم و آن خروجی مطلوب را هم خواهیم گرفت پس از آن پایش انجام می شود که تاثیر چگونه بوده است.

در دومین روز از ویژه برنامه «باور ایران» نوجوانان را به بازدید اماکن انقلابی می برید؟

بله روز جمعه هفتم بهمن نوجوانان با بازدید از اماکن انقلابی با اتفاقاتی که در زمان انقلاب در کشور رخ داده آشنا می شوند. تلاشمان این است که این رویداد ادامه دار باشد و دبیرخانه آن در فرهنگسرای اخلاق دایر شود.

فرهنگسرای اخلاق در برگزاری ویژه برنامه «باور ایران» با چه نهادی همکاری کرده است؟

ویژه برنامه «باور ایران» از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 و رییس فرهنگسرای اخلاق و با مشارکت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران برگزار می شود.

گفتنی است، ویژه برنامه « باور ایران» روزهای ششم و هفتم بهمن در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، روبروی بوستان گلزار برگزار می شود .

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان