خدمت رسانی خادمیاران رضوی به محرومین در دماوند/تشکیل کارگاه بصیرت افزایی برای نوجوانان شهرستان قرچک


خدمت رسانی خادمیاران رضوی به محرومین در دماوند/تشکیل کارگاه بصیرت افزایی برای نوجوانان شهرستان قرچک

از محل کمک های نقدی و نذورات خادمیاران رضوی شهرستان دماوند خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان در این شهرستان انجام می شود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، خادمیاران رضوی شهرستان دماوند به نیابت از امام رضا (ع) در مسیر خدمت به ضعفاء و دستگیری از نیازمندان با شروع سرمای شدید در سطح شهرستان کمک های مومنانه خود را به دست نیازمندان رساندند. قربانی یک راس گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان، تهیه و توزیع 25 بسته معیشتی،توزیع 300 پرس غذای نذری،طبخ و توزیع سمنوی نذری ،پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال برای حل مشکلات سه سرپرست خانوار و ... بخشی از کمک های انجام شده از محل کمک های نقدی و نذورات خادمیاران رضوی به شمار می رود.

تشکیل کارگاه بصیرت افزایی برای نوجوانان شهرستان قرچک توسط خادمیاران رضوی

کارگاه آموزشی بصیرت افزایی در موسسه نسیم صبای ولایت واقع در زیباشهر میلاد ۸ برگزار شد، این موسسه چند سالی است توسط کانون بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی شهرستان قرچک تاسیس شده است.

ابریشم عزیزی ناظر کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی با اشاره به داستان های قرآنی اظهار کرد: گاهی امتحاناتی در زندگی افراد رخ میدهد به‌ عنوان‌ مثال زندگی حضرت ایوب(ع)، که با سربلندی از امتحان الهی عبور کردند و بعد از آن تمام رنج هایشان به پایان رسید و در مقابل اطاعت از خداوند باز توانست روی خوش زندگی را ببیند و در میان مردم صبر ایوب بسیار معروف است‌.

وی ادامه داد: در امتحانی دیگر حضرت ابراهیم(ع) به دستور خداوند باید پسرش اسماعیل را قربانی می کرد و ایشان هم با اطاعت از خدا این امتحان بزرگ و سخت را پشت سر گذاشته ، و در آخر از سوی خداوند گوسفندی برایشان فرستاده شد تا گوسفند را به جای حضرت اسماعیل قربانی کند.

عزیزی گفت: نکته ای که اینجا وجود دارد این است که هم حضرت ایوب و هم حضرت ابراهیم دستور خدا را اطاعت کردند و خداوند هم در مقابل کارشان به حضرت ابراهیم گوسفند برای قربانی و ادای دین و به حضرت ایوب، فرزندانش را عطا کرد، اما در امتحانی دیگر شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندانش با وجود اطاعت از دستورات خدا نشانه این است که بدانیم همه انسانها به یک شکل امتحان نمی شوند و به یک سرنوشت هم دچار نمی گردند.

ناظر کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در پاسخ به سوال یکی از جوانان در خصوص فضای مجازی و تاثیر آن در زندگی و جهت دهی و سوق دادن جوانان و نوجوانان خاطر نشان کرد: اگر پایه و اساس یک خانواده محکم باشد و تربیت فرزندان به شکل صحیحی صورت گیرد و فرزند یک خانواده دارای بصیرت و قدرت تشخیص قوی باشد، دیگر فرزندان آن خانواده دچار اتفاقات و وابستگی های فضای مجازی نمی شوند و فریب ظاهر خواننده ها، بازیگران و سلبریتی ها را نمیخورند و بازیچه دست گردانندگان فضای مجازی نشده و تاثیر پذیر محض نمی‌شوند.

وی گفت: این افراد هر حرف و شنیده ای را به این راحتی قبول نکرده و به دنبال سند و مدرک میگردند و در صورت مغایرت آنها را محکوم میکنند، به این ترتیب جهاد تبیین و روشنگری اتفاق می‌افتد

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان