حکمرانی اسلامی باید با رویکرد تمدن اسلامی وارد عرصه حاکمیت شود


حکمرانی اسلامی باید با رویکرد تمدن اسلامی وارد عرصه حاکمیت شود

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: با توجه به قرار گرفتن در گام دوم انقلاب اسلامی حکمرانی اسلامی باید با رویکرد تمدنی اسلامی وارد عرصه حاکمیت اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت اسلام دکتر سیدکاظم سیدباقری در نشست خبری همایش ملی حکمرانی اسلامی با اشاره به برگزاری همایش ملی حکمرانی اسلامی اظهار داشت: این همایش با حضور نخبگان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه و مشارکت دستگاه های علمی و اجرایی کشور برگزار می شود.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: این همایش با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی با حضور صاحبنظران این حوزه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه جاری در تالار استاد موسویان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار می شود.

وی بیان کرد: همایش ملی حکمرانی اسلامی توسط پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،‌ انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه با سخنرانی آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار خواهد شد.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: حکمرانی اسلامی واژه ای مهم و جدید است که باید مورد توجه قرار گرفته و در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی اسلامی وارد عرصه حاکمیت اسلامی شود. حجت اسلام سیدباقری ادامه داد: در واقع حکمرانی یکی از مباحث مهم و اثرگذار در چند دهه اخیر در ادبیات حاکمیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در جستجوی حل بحران در کشورهای متعدد است.

وی تصریح کرد: هرچند این تجربه اولین بار در کشورهای غربی در چالش توسعه به وجود آمده اما از آنجایی که حکمرانی خوب، ادبیاتی است که متعلق به فرهنگ و جغرافیای فکری غرب است در اندیشه اسلامی نیز مورد توجه و کاوش اندیشوران مسلمان و جهان اسلام قرار گرفته است و باید ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرد. دبیر همایش حکمرانی اسلامی بیان داشت: حکمرانی اسلامی واژه ای مهم و جدید است که باید مورد توجه قرار گرفته و در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی اسلامی وارد عرصه حاکمیت اسلامی شود و نظام اسلامی نظامی بوده است که تلاش کرده تا همواره ناظر به مسائل و دشواری های گوناگون، راه خود را به سوی کارایی و کارآمدی بگشاید.

دبیر علمی همایش ملی حکمرانی اسلامی خاطرنشان کرد: در این همایش در جهت دستیابی به الگوی مطلوب اسلامی، تبیین ماهیت و مولفه های حکمرانی اسلامی، تحلیل و بررسی ابعاد حکمرانی اسلامی در نظام های معرفتی اسلام، تبیین و تجربه حکمرانی اسلامی در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر راهبردهایی که امامین انقلاب بیان کرده‌اند تلاش می شود. وی گفت: همایش به ابعاد گوناگونی از حکمرانی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، حکمرانی اداری و مدیریتی در عرصه های گوناگون می پردازد.

پایان پیام/730

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج