کانونی مسجدی که ترویج نماز محور فعالیت‌های آن است


کانونی مسجدی که ترویج نماز محور فعالیت‌های آن است

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید بشیری» با اشاره به فعالیت‌های این کانون مسجدی درترویج فرهنگ نماز، گفت: برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی و مسابقات فرهنگی با محور نماز و آموزش احکام نماز ازجمله این برنامه‌ها است.

«علی پرهیزکار» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «شهید بشیری» در جوار مسجد امام رضا(ع) در رشت برای ترویج نماز، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری با فعالیت های گسترده و متنوع در موضوع نماز توانسته نوجوانان و جوانان را جذب فعالیت ها کند.

کانونی مسجدی که ترویج نماز محور فعالیت‌های آن است

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید بشیری مسجد امام رضا(ع) رشت افزود: آموزش اذان، نماز و احکام نماز به کودکان و نوجوانان و برگزاری جلسات تفسیر نماز در آیات و روایات از جمله برنامه های این کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو مدرسه دخترانه و پسرانه در جوار کانون فعالیت می کنند، به همین جهت برگزاری مراسم جشن تکلیف این مدارس در مسجد برگزار می شود. ضمن اینکه در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی نماز جماعت در محوطه بیرونی مسجد می کنیم تا کودکان و نوجوانان تشویق به حضور در نمازهای جماعت شوند.

پرهیزکار برگزاری مسابقات فرهنگی از تفسیر و احکام نماز و اذان، برگزاری مسابقه از طهارت نماز، برگزاری دوره های آموزشی پیرامون نماز برای گروه های سنی نوجوان و جوان را بخش دیگری از فعالیت های این کانون برای انس نسل آینده با نماز برشمرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید بشیری رشت در ادامه به دیگر فعالیت های این کانون مسجدی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و زیارت آل یاسین، دعای ندبه و برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت های مختلف از دیگر برنامه های دیگر این کانون است.

کانونی مسجدی که ترویج نماز محور فعالیت‌های آن است

پرهیزکار در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن، خیاطی، حلقه های معرفتی، اردوهای زیارتی و سیاحتی در این کانون، ابراز کرد: در رشته های ورزشی همچون دو میدانی، دارت، پیاده روی خانوادگی، مسابقه والیبال، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس و بدمینتون نیز کانون اقدام به برگزاری کلاس برای نوجوانان و جوانان کرده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟