بازگشایی بزرگ‌ترین مسجد شهر اژن فرانسه پس از بازسازی


بازگشایی بزرگ‌ترین مسجد شهر اژن فرانسه پس از بازسازی

بزرگ‌ترین مسجد شهر اژن در ناحیه آکیتن در جنوب غربی فرانسه با ظرفیت سه هزار نمازگزار بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، بزرگ‌ترین مسجد شهر اژن واقع در ناحیه آکیتن در جنوب غربی فرانسه پس از توسعه و بازسازی با حضور تعدادی از شخصیت‌های اسلامی و مسئولان از جمله «مسعود استات» رئیس اقلیت اسلامی در اژن و «شیخ محمد نعمة» امام جماعت این مسجد و «ژان دیونیس» شهر اژن بازگشایی شد.

این مسجد با ظاهر جذاب و رنگ‌های فوق العاده و منبر چوبی نسبت به سایر مساجد متمایز شده است. مساحت این مسجد چهار هزار متر مربع تخمین زده شده است. گنجایش این مسجد سه هزار نمازگزار است.

قرار بود افتتاح این مسجد در ژانویه سال 2020 میلادی پس از اتمام ساخت و ساز و بازسازی آن افتتاح شود، اما بحران شیوع ویروس کرونا بازگشایی این مسجد را سه سال کامل به تعویق انداخت.

«شیخ محمد نعمه» از مسئولان این مسجد از تلاش‌های گسترده برای ساخت این بنای اسلامی در شهر اژن به خصوص رئیس فقید پیشین شهرداری این شهر «پل چوله» قدردانی کرد و گفتک تلاش‌های بسیاری در هنگام ساخت و بازسازی این مسجد هنگام شیوع کرونا انجام شد.

شیخ محمد نعمه از این فرصت استفاده کرد و به مسئولان این شهر اعلام کرد: قبرستان کافی برای مسلمانان وجود ندارد. تنها دو قطعه زمین برای تدفین اموات وجود دارد که در اولین زمین 180 قبر و دومین زمین 73 قبر است. این تعداد با افزایش تعداد مسلمانان کافی نیست.

مسجد اژن در سال 1996 میلادی ساخته شد. گنجایش این مسجد در ابتدا 500 نمازگزار بود. سپس این مسجد در سال 2009 میلادی توسعه یافت و گنجایش آن یک هزار و 200 نمازگزار شد. ظرفیت این مسجد پس از بازسازی مجدد به سه هزار نمازگزار رسیده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم