نخستین جشنواره« رجبیه جوانان» به همت آستان مقدس کاظمین(ع)


نخستین جشنواره« رجبیه جوانان» به همت آستان مقدس کاظمین(ع)

دبیرخانه آستان مقدس کاظمین(ع) نخستین جشنواره رجبیه جوانان را با هدف استعدادیابی جوانان و تشویق آنها به احیای تفکر اهل بیت(ع) در عراق برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، دبیرخانه آستان مقدس کاظمین (ع) نخستین جشنواره رجبیه را با شعار «الامام الکاظم(ع) نور أضاء قعر السجون» (امام کاظم(ع)، نوری که قعر زندان‌ها را روشن کرد) برگزار می کند، مسئولان این آستان از جوانان خواستند تا در این جشنواره مشارکت کنند.

این جشنواره با هدف استعدادیابی جوانان، تشویق آنها به احیای تفکر اهل بیت(ع) و گسترش آن بین اقشار مختلف جامعه با استناد به حدیث شریف «أحیوا أمرنا رحم الله من أحیا أمرنا» برگزار می شود.

بخش‌های مختلف این جشنواره شامل مقاله، داستان کوتاه، شعر فصیح، نقاشی، عکس و فیلم کوتاه است.

از محورهای این جشنواره، ارتباط با خدا، مفاهیم تربیتی خانه و خانواده(توسعه جامعه)، همزیستی مسالمت آمیز و فرهنگ مدارا و کظم غیظ، معانی زیارت رجبیه و حقوق بشر است.

از شرایط شرکت در این مسابقه این است که سن شرکت کننده باید بین 15 تا 30 باشد، آثار شرکت کنندگان باید برمبنای محورهای جشنواره باشد، این آثار پیش از این نباید منتشر شده باشند یا در جشنواره دیگر شرکت کرده باشند، اصالت فکری و حرفه ای و علمی از ویژگی‌های این آثار است، این آثار باید در سطح شعار جشنواره باشد، شرکت کننده تنها در یک بخش از این جشنواره می توانند مشارکت داشته باشند و این آثار به کمیته تخصصی برای انتخاب و ارزیابی قرار می گیرد.

آخرین مهلت تحویل آثار 13 بهمن 1401 مطابق با دوم فوریه 2023 است. به سه نفر از برگزیدگان هربخش جوایزی اهدا می شود.

شرکت کنندگان می توانند به صورت حضوری آثار هنری خود را به همراه بیوگرافی خود به مرکز قرآن کریم در خیابان کورنیش الکاظمیه تحویل دهند و یا آثار خود را به همراه بیوگرافی به آدرس info@aljawadain.org ارسال کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها