هشدار کره شمالی به آمریکا


هشدار کره شمالی به آمریکا

وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا درخصوص شایعه پراکنی درباره فروش سلاح به روسیه، هشدار داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی خبر داد وزارت خارجه این کشور به آمریکا هشدار داد که درباره فروش سلاح توسط پیونگ یانگ به روسیه، شایعه پراکنی نکند.

پیونگ یانگ گفت: اطلاعات درباره معامله فروش سلاح با روسیه، به دور از واقعیت است و آمریکا باید درباره پیامدهای گسترش چنین شایعه‌ای آگاه باشد.

مدیر کل بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی اظهار کرد واشنگتن بار دیگر درباره شایعات بی اساسی درخصوص معامله تسلیحاتی بین جمهوری خلق کره و روسیه به شیوه‌ای احمقانه صحبت می کند تا ارسال تسلیحات خود به اوکراین را توجیه کند. آمریکا باید آگاه باشد که با نتایج نامطلوب این شایعه پراکنی مواجه می شود اگر نسبت به این کار اصرار داشته باشد.

وی افزود: پیونگ یانگ این اقدام آمریکا را تحریک آمیز و تلاشی برای خدشه دار کردن شهرت کره شمالی در سطح جهان می داند.

این دیپلمات کره ای تصریح کرد شرایط فعلی اوکراین با اقدامات آمریکا در نقض منافع امنیتی روسیه و نیز با گسترش حضور ناتو وخیم شده است. تامین تسلیحاتی اوکراین، امری جنایی است و هدف از آن بی ثبات کردن شرایط بین المللی است.

وی با اشاره به واکنش مقامات کاخ سفید به بیانیه کیم یو جونگ خواهر رئیس کره شمالی، واشنگتن را به دلیل اتخاذ تصمیمی برای ارسال تانک به اوکراین و گسترش عملیات نظامی با روسیه را محکوم کرد.

"کیم یو جونگ" خواهر رئیس کره شمالی روز گذشته با اشاره به اینکه آمریکا با پمپاژ سلاح به اوکراین به بی ثباتی در جهان دامن می‌زند، ابراز اطمینان کرد که تجهیزات نظامی غربی ارسالی به کی‌یف، "در مقابل روحیه جنگنده و قدرت ارتش و مردم روسیه به آهن پاره تبدیل می‌شوند.

هشدار کره شمالی به آمریکا

وی افزود: «ایالات متحده با پمپاژ تسلیحات نظامی فراوان به اوکراین، «خود را در ادامه اقدامات تحریک آمیز در رویدادهای بی‌ثبات جهانی» متمایز کرده و اخیراً با اظهارات رسمی در مورد ارسال تانک‌های خود به اوکراین، رویکردهای تقابلی خود علیه روسیه و تلاش برای شکست این کشور را بطور واضح نشان داده است.»

به عقیده وی، ایالات متحده که به اوکراین تسلیحات می فرستد، تشدید درگیری نظامی در این کشور را تحریک کرده و باعث گسترش بی ثباتی در جهان خواهد شد. خواهر رئیس کره شمالی تاکید کرد که ایالات متحده تهدیدی برای امنیت استراتژیک روسیه است.

کره شمالی همچنین چندی قبل ادعای ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد و گفت: گزارش های ارسال محموله های نظامی به روسیه ساختگی است.

در دسامبر 2022، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد کره شمالی اقدام به ارسال تسلیحات به شرکت نظامی خصوصی روسیه موسوم به واگنر می کند.این مقام آمریکایی افزوده بود: کره شمالی تاکنون یک محموله سلاح شامل راکت های انفراری و موشک را در اختیار گروه واگنر قرار داده است.

این در حالی است که «یوگنی پریگوژین»، مالک واگنر، این ادعای کاخ سفید را شایعات و حدس و گمان عنوان و آن را رد کرده است.

گروه واگنر در سال 2014 پس از تصرف و الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه در منطقه دونباس شرقی اوکراین تأسیس شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده تخمین می زند که واگنر 50,000 پرسنل در اوکراین مستقر دارد که شامل 10,000 پیمانکار و 40,000 محکوم از زندان های روسیه است.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند که کره شمالی مخفیانه مقادیر قابل توجهی گلوله‌های توپخانه را برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است، اما این گزارش ها تا کنون تائید نشده و مقامات آمریکایی و غربی نیز مستندات و شواهد کافی را درباره چنین ادعایی ارائه نداده اند.

پیش از این، در اواخر سال گذشته میلادی، در واکنش به برخی ادعاها درباره ارسال مهمات نظامی از سوی پیونگ یانگ به روسیه، یکی از مقامات وزارت خارجه کره شمالی، روس‌ها را پیگیرترین مردم جهان نامید که قادر هستند بدون کمک نظامی خارجی از کشور دفاع کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر