دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر


دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به دولت قطر تبریک گفت و از میزبانی تیم ملی کشورمان تشکر کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز رفع برخی موانع احتمالی و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه هرچه بیشتر مناسبات را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت ایران همواره از گفت‌وگوی منطقه‌ای استقبال کرده و ما مذاکره و مسئولیت پذیری را مقدمات ضروری برای رسیدن به همکاری قوی و پایدار بین همه کشورهای منطقه می دانیم.

دکتر امیرعبداللهیان، موج بی سابقه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس شریف و اردوگاه جنین که باعث شهادت جمعی از مردم فلسطین شده است را برای همه کشورهای اسلامی و وجدان های بیدار تأسف آور خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این دیدار، اهانت‌های صورت گرفته در برخی کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم را قویاً محکوم کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اراده رهبران دو کشور در خصوص همکاریهای فیمابین بعنوان عاملی جهت پیشبرد روابط، ضمن تمجید از مناسبات خوب دو کشور بر ضرورت گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد.

برخی موضوعات اقتصادی در حوزه همکاری های فیمابین، پاره ای موارد در حوزه کنسولی، و همچنین موضوعات مهم منطقه و تحولات اوکراین، فلسطین و افغانستان و مذاکره برای لغوتحریم‌ها از دیگر موارد مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خاجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403