جنگنده های قدرتمندی که مسیر جنگ ها را تغییر می دهند+عکس


جنگنده های قدرتمندی که مسیر جنگ ها را تغییر می دهند+عکس

Eurofighter Typhoon یک هواپیمای چند منظوره است که توسعه آن در سال ۱۹۸۳ آغاز شده و بزرگ ترین محصول ساخت چند کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیتاتو، علیرغم کمتر شناخته شدن، جت های جنگنده اروپایی نیز در زمینه کارآیی، توانمندی و عملکرد بسیار قابل توجه هستند.

از زمان تشکیل اتحادیه اروپا بود که پروژه های نظامی مختلفی از این اتحادیه بیرون آمد که به تولید جت های جنگنده متعددی منجر شد. جت های جنگنده بخشی کلیدی از نیروی هوایی هستند زیرا امنیت و حفاظتی که نیروهای زمینی به آن نیاز دارند را تامین می کنند.

Dassault Rafale

جنگنده Dassault Rafale یک جنگنده چندمنظوره است که توسط کمپانی فرانسوی Dassault Aviation توسعه یافته است. توسعه این جنگنده در اواخر دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و اولین نسخه آن در ۴ جولای ۱۹۸۶ به پرواز درآمد. این جنگنده برای نشان دادن برتری هوایی، بازدارندگی هوایی، عملیات شناسایی هوایی، پشتیبانی هوایی در مسافت نزدیک، نبرد ضدسطحی و نبردهای هسته ای طراحی شده است. Rafale دارای بدنه کاملاً بهینه سازی شده با بال های مثلثی و بالچه های با فاصله اندک است که برای عملکرد هوایی در هنگام نبرد اهمیت بالایی دارند.

جنگنده های قدرتمندی که مسیر جنگ ها را تغییر می دهند+عکس

همچنین این جنگنده از سنسورهای هوشمند و مجزای توانمند متعدد، ترکیب داده های چندسنسوری، سلاح های بسیار پیشرفته مختلف، قدرت پشتیبانی پذیری داخلی و آمادگی عملیاتی و هزینه عملیاتی پایین سود می برد. این جت جنگنده می تواند در ارتفاع ۵۰,۰۰۰ پایی با حداکثر سرعت ۱,۰۳۲ گره دریایی (۱,۹۱۰ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند. برد جنگی آن ۱,۰۰۰ مایل دریایی (۱,۸۵۲ کیلومتر) در عملیات های نفوذی با سه موشک ضد تانک، دو موشک SCALP EG یا موشک کروز برد بلند عمومی و دو موشک MICA یا رهگیری، درگیری یا دفاع از خود است.

Saab JAS ۳۹ Gripen

Saab JAS ۳۹ Gripen d یک جت جنگنده سبک چندمنظوره سوئدی ساخت کمپانی Saab Group است. مطالعات مربوط به توسعه هواپیمای جنگی که بتواند همزمان نقش جنگنده، تهاجمی و شناسایی هوایی را داشته باشد در سال ۱۹۷۹ آغاز شد. اولین نمونه از این هواپیما در ۹ دسامبر ۱۹۸۸ به پرواز درآمد و در سال ۱۹۹۶ وارد سرویس نیروی هوایی سوئد شد. نمونه های جدیدتر برای کشورهای عضو ناتو ساخته شده و دارای کابین خلبان کاملاً دیجیتال، ارتباط شبکه های از طریق لینک داده ای چند فرکانسی، یک بسته نمایش الکترونیکی پیشرفته Saab Avitronics EP-۱۷، رادار پالس-دوپلر PS-۰۵/A و سیستم شناسایی دوست یا دشمن TSC ۲۰۰۰ است.

جنگنده های قدرتمندی که مسیر جنگ ها را تغییر می دهند+عکس

همچنین این جنگنده سوئدی به یک توپ چرخان Mauser BK-۲۷، راکت، موشک و بمب مجهز است. JAS ۳۹ Gripen می تواند تا حداکثر سرعت ۱,۳۳۰ گره دریایی (۲,۴۶۰ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند. برد عملیاتی و پروازی آن به ترتیب ۸۱۰ مایل دریایی (۱,۵۰۰ کیلومتر) و ۲,۲۰۰ مایل دریایی (۴,۰۷۵ کیلومتر) است. این جنگنده چند منظوره می تواند تا ارتفاع ۵۲,۰۰۰ پایی پرواز کند.

Eurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon یک هواپیمای چند منظوره است که توسعه آن در سال ۱۹۸۳ آغاز شده و بزرگ ترین محصول ساخت چند کشور است. نمونه اولین این هواپیما در ۲۷ مارس ۱۹۹۴ به پرواز درآمد و در سپتامبر ۱۹۹۸ نام Typhoon برای آن انتخاب شد. این جنگنده که در زمان خود پیشرفته ترین جت جنگنده چندمنظوره نسل جدید جهان بود از توانایی های همزمان شلیک موشک های هوا به هوا و هوا به زمین برخوردار است. Typhoon جنگنده ای با چابکی بسیار بالاست که از ثبات آن نشأت می گیرد، هواپیمایی که به طور ویژه برای داشتن بهترین عملکرد در سرعت های پایین و سوپرسونیک طراحی شده است.

جنگنده های قدرتمندی که مسیر جنگ ها را تغییر می دهند+عکس

این جنگنده دارای چهار سیستم کنترل پرواز با سیم، سیستم Defensive Aids Sub و سلاح هایی مانند توپ چرخان Mauser BK-۲۷، موشک هوای هوا به هوا و هوا به سطح و همچنین بمب است. حداکثر سرعت این جنگنده اروپایی ۱,۳۴۷ گره دریایی (۲,۴۹۲ کیلومتر بر ساعت) بوده و تا ارتفاع ۶۵,۰۰۰ می تواند پرواز کند. برد عملیاتی آن ۷۵۰ مایل دریایی (۱,۳۹۰ کیلومتر) با ۱۰ دقیقه قابلیت پرسه زنی و حمله زمینی یا ۱۰۰ مایل دریایی (۱۸۵ کیلومتر) با ۳ ساعت پشتیبانی و نبرد هوایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی