سامانه یکپارچه اموال تملیکی باید سال آینده اجرایی شود


سامانه یکپارچه اموال تملیکی باید سال آینده اجرایی شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در سال آینده سامانه‌های یکپارچه سازمان اموال تملیکی باید به‌طور کامل پیاده‌سازی و اجرا شود و در این زمینه می‌توان درصدی از درآمدهای اختصاصی سازمان را صرفاً به تجهیز و توسعه سامانه‌ها تخصیص داد.

سامانه یکپارچه اموال تملیکی باید سال آینده اجرایی شود

به گزارش ایران اکونومیست، سید احسان خاندوزی در مجمع عمومی سالانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌تواند نقطه ملاقات مطلوبی از دو قوه مجریه و قضاییه محسوب شود.

خاندوزی اضافه کرد: موضوع حایز اهمیت دیگری که در عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قابل مشاهده است، ظرفیت گسترده‌ای است که در این زمینه وجود دارد و اگر سرعت خروج کالاها کنترل شود، می‌توانیم بسیار بیش از این در حوزه عملکرد سازمان کار کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش مهمی از سرعت خروج کالاها بستگی به این دارد که مهلت‌های قانونی که در حوزه تعزیرات و محاکم وجود دارد رعایت شود و احکام در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شود تا مجری نیز بر اساس احکام صادره اعم از اینکه اموال اعاده شود یا اگر قرار است مزایده‌ای برقرار شود، اقدام کند.

وزیر اقتصاد خطاب به اجتهادی مدیرعامل سازمان گفت: در پایان هر ماه گزارشی از میزان ورودی‌ها و خروجی‌ها و همچنین میزان عقب‌افتادگی‌ها اعم از احکامی را که باید صادر شود تهیه کنید و به دادستان محترم کل کشور ارایه شود تا به این ترتیب کمک شود که مسئولین به‌شکل مستمر در جریان تحول امور قرار گیرند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام منتظری دادستان‌کل کشور و عضو مجمع عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ضمن تقدیر از عملکرد این سازمان در یک سال و نیم اخیر، دستاوردهای آن را به‌ویژه در زمینه ساماندهی به اموال و انبارهای این سازمان حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات قابل‌توجهی که در این زمینه صورت گرفته است، قطعاً زمینه برای کار بیشتر و بهبود فرایندها در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد و ان‌شاءالله در مجمع عمومی سال آینده این سازمان شاهد عملکرد بهتر در حوزه اموال منقول و به‌ویژه غیرمنقول باشیم.

مجمع عمومی سالانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با حضور وزیر اقتصاد، دادستان‌کل کشور، وزیر دادگستری، اعضای هیئت عالی نظارت، حسابرس و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این سازمان، یکشنبه نهم بهمن ماه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

+

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید