تاثیر نامطلوب سویه جدید اومیکرون بر اساس ژنتیک افراد


تاثیر نامطلوب سویه جدید اومیکرون بر اساس ژنتیک افراد

ایالات متحده طی چند هفته گذشته، شاهد جهش گسترده ای در موارد روزانه کرونا بوده که در درجه اول توسط نوع فرعی و سویه جهش یافته اومیکرون XBB.1.5 ایجاد شده است. این سویه با چندین جهش در پروتئین اسپایک خود شناسایی می شود که به آن امکان می دهد افراد...

ایالات متحده طی چند هفته گذشته، شاهد جهش گسترده ای در موارد روزانه کرونا بوده که در درجه اول توسط نوع فرعی و سویه جهش یافته اومیکرون XBB.1.5 ایجاد شده است. این سویه با چندین جهش در پروتئین اسپایک خود شناسایی می شود که به آن امکان می دهد افراد کاملاً واکسینه شده و افرادی که قبلا عفونت کووید داشته اند را آلوده کند.

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد: تاثیر سویه جدید کرونا که اخیرا در جهان گسترش پیدا کرده است، تابعی از ژنتیک افراد مبتلا بوده و این موضوع در نوع و شدت ابتلای افراد به این بیماری تاثیر مستقیمی دارد.

بر اساس آمار های فعلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات متحده، تخمین زده می‌شود که سویه XBB.1.5 بیش از ۶۰ درصد موارد کووید-۱۹ در ایالات متحده را برای هفته منتهی به ۲۸ ژانویه تشکیل دهد.

گفتنی است این سویه جهش یافته در حال حاضر قابل انتقال ترین نوع کووید است و به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا می کند. سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه جدید خود اعلام کرده است:سویه اومیکرون XBB.1.5 ممکن است بر اساس ویژگی های ژنتیکی و تخمین های اولیه نرخ رشد، موارد بیشتری از ابتلا به این بیماری را ایجاد کند.

به گزارش سیناپرس،موضوع فوق سبب شد ، مراکز درمانی و پزشکان برای پیشگیری از اثرات سوء این بیماری دچار مشکل شوند، زیرا بررسی شرایط ژنتیکی افراد مبتلا امری گران و دشوار بوده و عملا برای همه افراد امکان پذیر نیست.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود