تاسیس مراکز خیریه و زندگی به عنوان کشیش/ سرنوشت عجیب ستاره سابق اینتر، میلان و پیکان!


تاسیس مراکز خیریه و زندگی به عنوان کشیش/ سرنوشت عجیب ستاره سابق اینتر، میلان و پیکان!

یکی از نمادین‌ترین بازیکنان فوتبال در سال‌های اخیر، تاریبو وست، ستاره سابق تیم ملی نیجریه است.

به گزارش "ورزش سه" تاریبو وست، فوتبالیست محبوب و نمادین به دلیل مدل موی کنجکاوی‌برانگیز با قیطان‌های رنگی و نقشش در بازی ویدیویی Championship Manager 2001-2002 (او یک ستاره ارزنده به عنوان بازیکن آزاد بود)، در سال 2007 کفش‌های خود را آویخت و اکنون زندگی خود را برای آنچه از آن به عنوان انتشار کلام خدا یاد می‌کند، وقف کرده است.

بازیکن سابق اوبانتا یونایتد، کوسه، انوگو رنجرز، جولیوس برگر، اکسر، اینترمیلان، آث میلان، دربی کانتی، کایزرسلاترن، پارتیزان، العربی، پلیموث آرگیل و پیکان در سال 2014 کلیسایی به نام "پناهگاه" تأسیس کرد. جایی که در موردش می‌گوید: "وقتی در میلان بودم از کلیسای خود برای کمک به زنان بی خانمان و نیجریه ای که به ایتالیا آورده شدند استفاده کردم. ما به آنها مکانی دادیم که بمانند و از آنجا برای آنها شغل پیدا کردیم و همچنین به آنها کمک کردیم تا مدارک خود را دریافت کنند."

تاسیس مراکز خیریه و زندگی به عنوان کشیش/ سرنوشت عجیب ستاره سابق اینتر، میلان و پیکان!

تاریبو وست، که 48 سال سن دارد، خود را کشیش پونته‌کستالیست اعلام کرده و «بنیاد خیریه تاریبو وست» را برای کمک به کودکان بدون منابع ایجاد کرده است: "همه مسیحیان به کلیسای ما دعوت شده اند؛ ما هیچ تفاوتی قائل نیستیم. بسیاری از کاتولیک ها برای مثال به اینجا می آیند تا با ما دعا کنند."

در ایتالیا می‌گویند که تاریبو وست در سال 1996 بسیار مذهبی شد و شور مذهبی او باعث شد که تلاش کند مارچلو لیپی را در اینتر متقاعد کند تا او را به صف بازیکنان اصلی اضافه کند، با این استدلال که خدا با او صحبت کرده و مشخص کرده است که باید بازی کند. استدلالی که البته لیپی را قانع نکرد.

وست در مورد سیر تحولش می‌گوید: " اندکی پس از بازی در جام جهانی فرانسه (1998) بود که یاد خدا به سراغم آمد. قبل از هر بازی مراسم مقدسی را انجام می دادم. من مانند بسیاری از فوتبالیست ها بسیار خرافاتی بودم و قبل از هر بازی شمعی روشن می کردم و سنگ جادویی را که یکی از دوستان برایم آورده بود در دست می گرفتم."

تاسیس مراکز خیریه و زندگی به عنوان کشیش/ سرنوشت عجیب ستاره سابق اینتر، میلان و پیکان!

آیا این الهامات به خاطر لوپرا به تاریبو وست ظاهر شد؟ ماجرا از این قرار است که در سال 1997 تاریبو وست برای امضای قرارداد با بتیس به سویا سفر کرد، اما به دلیل اختلاف در قرارداد، برای تیمی که در آن زمان توسط مانوئل رویز دی لوپرا هدایت می شد، قرارداد امضا نکرد. او برای امضای قرارداد با اینتر به میلان سفر کرد، اما به مدت سه روز و دو شب بسیار بیمار بود و به دلیل استرسی که در سویا متحمل شده بود، ظاهراً دچار هذیان بود.

منبع: مارکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها