نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید


اگر کمی اخبار سلامت و ترکیبات مواد آرایشی بهداشتی را دنبال کرده باشید، حتما اسم سرم هیالورونیک اسید برایتان آشنا به نظر میرسد. این محصول با تکیه بر فرمولاسیون غنی، جذب و نگهداری آب در خود یکی از بهترین گزینه ها برای مرطوب کردن و تامین رطوبت پوست به شمار میرود.

اگر کمی اخبار سلامت و ترکیبات مواد آرایشی بهداشتی را دنبال کرده باشید، حتما اسم سرم هیالورونیک اسید برایتان آشنا به نظر میرسد. این محصول با تکیه بر فرمولاسیون غنی، جذب و نگهداری آب در خود یکی از بهترین گزینه ها برای مرطوب کردن و تامین رطوبت پوست به شمار میرود. این ماده که به طور طبیعی در پوست قرار دارد، پایه اصلی ترکیباتی است که به عنوان مرطوب کننده و جوانساز پوست محسوب میشود. در ادامه به طور تخصصی تر به معرفی این ماده و به طور اختصاصی سرم هیالورونیک اسید، پرداخته خواهد شد، با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

آشنایی با هیالورونیک اسید

یکی از موادی که در سراسر پوست بدن یافت میشود، هیالورونیک اسید است. البته در نواحی دیگر بدن مانند استخوان ها، غضروف ها، تاندون ها، رباط ها و لب نیز این ماده به صورت طبیعی وجود دارد. کارکرد این ماده با ذخیره سازی ۱۰۰۰ برابر وزن خود، آب است که به رطوبت و شادابی بدن کمک میکند.

از آنجایی که با افزایش سن، میزان ترشح اسید هیالورونیک در بدن به تدریج کاسته میشود، توصیه میشود پیش از آنکه مشکلات جدی در سلامت بدن و پوست ایجاد شود با روش های غیر طبیعی این میزان را کنترل و افزایش داد.

هیالورونیک اسید چگونه عمل میکند؟

با اینکه هیالورونیک اسید یکی از مواد معدنی مفید برای استخوان ها و مفاصل به شمار میرود، اما تقریبا همه از آن به عنوان عنصری مفید برای حفظ رطوبت پوست یاد میکنند. این ماده به عنوان یکی از ترکیبات اصلی در محصولات مراقبت پوستی و مرطوب کننده به شمار میرود و از آنجایی که به صورت موضعی بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد به لایه بیرونی و خارجی پوست کمک میکند تا ظاهری هیدراته و جوان تر برای کاربر، به ارمغان بیاورد.

مزایای استفاده از سرم هیالورونیک اسید

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

با وجود تبلیغات گسترده ای که در زمان استفاده از هیالورونیک اسید ارائه میشود، اما توجه به این نکته ضروری است که استفاده از هیالورونیک اسید به تنهایی نمیتواند در جهت داشتن پوستی سالم و شفاف و جوان به فرد کمک کند. اما میتواند تا حد زیادی روند پیری پوست را کنترل کرده و به تعویق بیاندازد. از آنجایی که کمتر کسی راجع به مزیت های استفاده از سرم هیالورونیک اسید میداند، در ادامه لیستی از فواید استفاده از هیالورونیک اسید تهیه شده است:

  • جوانسازی پوست و کاهش ایجاد چین و چروک
  • مقاوم در برابر قرمزی و تورم پوست
  • کمک به تسریع بهبود زخم
  • ترمیم پوست آسیب دیده
  • درمان جای اسکار و جوش
  • محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

انواع روش های استفاده از هیالورونیک اسید

از آنجایی که هیالورونیک اسید به طور طبیعی در سطح پوست وجود دارد، عوارض جانبی آن به ندرت در پوست مشاهده میشود و در چنین مواردی احتمالا سایر ترکیبات و مواد به کار رفته در ساختار محصول باعث ایجاد عارضه پوستی شده است. همچنین ممکن است علت بروز تورم یا قرمزی بر روی سطح پوست به علت غلظت بیش از حد هیالورونیک اسید بوده باشد.

توصیه میشود پیش از استفاده و مصرف هیالورونیک اسیدهای موضعی به صورت کرم یا سرم های پوستی، نسبت به تست آن بر روی پوست اقدام کنید و یا از یک مشاور زیبایی بخواهید تا در تهیه بهترین مدل هیالورونیک اسید شما را راهنمایی کند.

این روزها هیالورونیک اسید به اشکال مختلفی در سرم های موضعی، مرطوب کننده تا مکمل های خوراکی یافت میشود، اما یکی از مهمترین نکاتی که پیش از استفاده از این محصولات باید مورد توجه قرار دهید، این است که در تمامی این محصولات از یک میزان هیالورونیک اسید استفاده نشده است و میزان این ماده به غلظت های مختلف و وزن مولکولی بستگی دارد.

از سرم هیالورونیک اسید چطور استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

همانطور که اشاره شد، یکی از کاربردی ترین مدل های استفاده از هیالورونیک اسید، استفاده از آن به صورت سرم است که با ماساژ دادن بر روی پوست و استفاده مستمر از آن جذب پوست میشود و به حفظ رطوبت پوست کمک میکند. در ادامه به طور دقیق به نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید پرداخته خواهد شد:

  • در اولین مرحله از انجام روتین پوستی توصیه میشود صورت از هرگونه آلودگی محیطی و محصولات آرایشی بهداشتی پاک شود، بنابراین باید با دقت زیاد پوست شستشو شود.
  • از آنجایی که ممکن است کلیه آلودگی های صورت با شستشو از بین نروند، توصیه میشود در مرحله بعد از یک شیر پاک کن و یا تونر استفاده شود تا آلودگی های نفوذ کرده به عمق پوست به طور کامل پاک شوند.
  • توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نیاز نیست بعد از تونر یا شیر پاک کن صورت خود را آبکشی کنید و از آنجایی که توصیه میشود هیالورونیک اسید بر روی پوست مرطوب استفاده شود، بهتر است بعد از تونینگ، چند قطره از سرم هیالورونیک اسید را بر روی پوست ریخته و با ضربه های آرام بر روی سطح پوست ماساژ دهید.
  • از آنجایی که ممکن است سرم های هیالورونیک اسید اندکی حس چربی به پوست بدهند که از نظر همه مناسب نباشد، میتوان استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید را جایگزین این محصولات کنید.

بهترین فروشگاه خرید انواع سرم هیالورونیک اسید

این روزها برندهای مطرح جهانی که در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی فعالیت میکنند، از غافله عقب نمانده و هرکدام بهترین محصولات خود را با ترکیبات حاوی هیالورونیک اسید راهی بازار کرده اند. از بهترین و شناخته شده ترین این برندها میتوان به برندهایی مانند نوتروژینا، لورآل، اوردینری، بالانس و گارنیه اشاره کرد.

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید محصولات مراقبت پوستی به آن توجه کرد، خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده است که ریسک خرید محصولات غیر اصل یا بی کیفیت را به پایین ترین میزان خود میرساند. فروشگاه مهرشاپ بیوتی یکی از برترین فروشگاه های محصولات آرایشی بهداشتی در تهران است که علاوه بر فروش محصولات، خدمات دیگری مانند مشاوره خرید بهترین محصول نیز ارائه میکند. شما میتوانید به منظور خرید سرم هیالورونیک اسید و یا دریافت مشاوره رایگان از وبسایت این مجموعه بازدید نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از توپ بازی بامزه یک ببر در باغ وحش