اثرات دراز مدت کرونا منجر به مرگ تدریجی می شود


اثرات دراز مدت کرونا منجر به مرگ تدریجی می شود

ویروس کرونا به نوبه خود عامل یک بیماری مرگبار محسوب می شود اما اثرات دراز مدت آن در دو سال و نیم گذشته، زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است.به گزارش سیناپرس، بدن انسان پس از آلوده شدن به ویروس کرونا، به طرق مختلف تحت تأثیر قرار می...

ویروس کرونا به نوبه خود عامل یک بیماری مرگبار محسوب می شود اما اثرات دراز مدت آن در دو سال و نیم گذشته، زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش سیناپرس، بدن انسان پس از آلوده شدن به ویروس کرونا، به طرق مختلف تحت تأثیر قرار می ‌گیرد. ویروس کرونا می تواند بخش های مختلف بدن از کبد گرفته تا قلب را برای ماه‌ ها دچار اختلال کرده و فرد مبتلا از عوارض عمده سلامتی رنج ببرد. این پدیده همان چیزی است که دقیقاً به عنوان اثرات دراز مدت کرونا شناخته می شود.

محققان طی یک مطالعه جدید دریافتند:حدود ۷۱ درصد از کل افرادی که به ویروس کووید آلوده شده اند، مبتلا به کووید طولانی مدت با نیازهای پزشکی شدید تشخیص داده شده اند. این مطالعه همچنین بیان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت افراد مبتلا نیز تقریباً شش ماه یا بیشتر نمی توانند به شرایط عادی کار بازگردند.

اعضای این تیم پژوهشی مستقر در ایالات متحده تخمین می زنند؛ وضعیت فوق در ۱۰ درصد از ۶۵۱ میلیون مورد کووید-۱۹ که در سراسر جهان ثبت شده است، وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت چندی پیش یک تعریف استاندارد بالینی از کووید طولانی منتشر و اعلام کرد که تشخیص درست کووید طولانی مدت هنوز در بسیاری از کشورها یک چالش است.

اثرات دراز مدت کرونا چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید که کووید پس از پایان دوره عفونت به طور کامل از بدن خارج نمی شود. به گفته کارشناسان، برخی از افرادی که به کووید مبتلا می‌شوند می‌توانند اثرات طولانی مدت عفونت را برای بیش از ۶ ماه تجربه کنند. به این شرایط، اثرات پس از کووید یا کرونای طولانی مدت می‌ گویند.

به گزارش سیناپرس، در یک مطالعه جدید که اخیرا منتشر شد، کارشناسان هشدار دادند: بیماران کووید-۱۹ حداقل به مدت ۱۸ ماه پس از مثبت شدن آزمایش کووید، در معرض خطر مرگ ناشی از عوارض مختلف ناشی از عفونت هستند.

پروفسور یان سی کی وونگ (Ian CK Wong)از دانشگاه هنگ کنگ در این رابطه گفت: یافته های جدید ما نشان می دهد که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باید حداقل یک سال پس از بهبودی از نوع حاد بیماری تحت نظر باشند تا عوارض قلبی عروقی و عفونت در آن ها تشخیص داده شود. این مشکلات بخشی از کووید طولانی است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا