آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن


داشتن ناخن هایی زیبا برای هر خانمی می تواند بسیار خوشایند باشد، از آنجایی که بیشتر خانم ها به دنبال راه های متفاوتی را برای زیبا سازی دستان خود انجام می دهند از راه های مختلفی به خواسته خود می رسند که یکی از این راه ها کاور یا لمینت ناخن است. که در ادامه با نحوه انجام آن بر روی ناخن ها و همچنین نحوه برداشتن آن بیشتر آشنا می شویم.

اکثر ما در بلند کردن ناخن ها و نگهداری از آن دچار مشکلات فراوانی می شویم به همین دلیل شاید به صورت طبیعی نتوانیم ناخن های زیبایی داشته باشیم، به همین دلیل بیشتر خانم ها برای اینکه ناخن های ماندگار تری داشته باشند از کاشت ناخن استفاده می کنند که دارای تیپ های مختلفی است، اما نوع دیگری هم از زیبا سازی ناخن وجود دارد که به آن لمینت ناخن می گویند که با کاشت ناخن فرق دارد. در اینجا با روش کاور ناخن آشنا می شوید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

این روش برای خانم هایی که بنا به هر دلایلی مانند ترس از عوارض کاشت ناخن، نمی خواهند از روش کاشت استفاده کنند بسیار مناسب است، به همین خاطر کاور ناخن به دلیل طبیعی بودن و مستحکم بودنش می تواند برای این گونه افراد بسیار مناسب تر باشد. نکته ای که در مورد لمینت ناخن وجود دارد این است که برای اینکه این روش بر روی دستان شما به زیبا ترین نحو جلوه گر شود باید ناخن هایتان کمی بلند باشد.

کاور ناخن چیست؟

کاور ناخنها، یا همان لمینت یک روش بسیار ساده و مدرن برای زیبا سازی ناخنها طبیعی و محافظت کننده در برابر شکستگی است، کاور به صورت یک لایه نازک بر روی ناخنها کشیده می شود که باعث می شود ناخهان فرم زیبایی و برجسته ای به خود بگیرد و هم اینکه باعث می شود ناخنهای شما مستحکم تر شود.

قبل از آشنایی با آموزش کاور ناخنها باید بدانید که این روش همانند کاشت ناخنها است اما تنها تفاوت کلی که دارد این است در کاشت ناخنها از تیپ و یا همان پایه ناخنها استفاده می کنند اما در کاور مواد بدون استفاده از تیپ مستقیما بر روی ناخنها گذاشته می شود. کاور ناخنها دارای مراحلی به شرح زیر می باشد.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

وسایل مورد نیاز:

  1. پرایمر (چسب)
  2. لاک مانیکور
  3. پودر مخصوص
  4. محلول ضد قارچ
  5. کلینزر یا بافر
  6. روغن
  7. ابزار مورد نیاز( قیچی، ناخن گیر، کاتر، گوشت گیر)

مراحل انجام کاور

  • در ابتدا انجام کاور باید سطح ناخنها را از تمام آلودگی ها با استفاده از روش مانیکور پاک کنیم تا این کار در یک شرایط کاملا مطلوب و بهداشتی انجام شود.
  • در روش مانیکور باید تمام گوشت های اضافه و پوسته های مرده اطراف ناخن به خوبی گرفته شود، این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به اطراف ناخن وارد نشود.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

  • آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن
  • آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن
  • در مرحله بعد باید بر روی ناخن ها خراشی سطحی ایجاد کنید و سپس شروع به سوهان کشیدن کنید، از سوهان کشیدن زیاد خودداری کنید زیرا می تواند باعث بروز قارچ شود. هنگامی که شروع به سوهان زدن می کنید سعی کنید تراش های ناخن را کنار نزنید و همانطور روی ناخن بافی بماند.
  • سپس با استفاده از یک پد مخصوص کلینزر را روی ناخن بزنید، این محلول باعث از بین رفتن چربی ناخن ها می شود.
  • در این مرحله از کاور ناخنها باید از محلول ضد قارچ استفاده کنید، محلول را باید مستقیما روی کوتیکول و صدف ناخنها بزنید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

  • بعد از خشک شدن ضد قارچ بر روی ناخن باید با استفاده از قلمو مخصوص پرایمر را روی صدف ناخن گذاشته شود، در اینجا توجه داشته باشید که پرایمر نباید با کوتیکول خورده شود، پس در گذاشتن آن دقت کنید.
  • سپس بعد از گذاشتن پرایمر کار اصلی را انجام می دهیم، در این قسمت مواد را تک تک بر روی ناخنها گذاشته و قالب مخصوص را روی ناخنها می گذاریم و بخ خوبی فشار می دهیم تا کاملا کاور به پرایمر بچسبد.
  • بعد از کاور ناخنها با استفاده از سوهان شکل ناخنها را به زیبایی قالب دهی کنید.

کاور روی ناخنها را هم می تواند با استفاده از ژل انجام داد این روش برای کسانی که دارای ناخنهای زیبا و خوش حالتی دارند بسیار مناسب است، برای انجام این روش باید با استفاده از ماده لیکوئید و پودر آکرولیک مواد را روی ناخنها گذاشته می شود، سپس باید دستانتان را به مدت ۲ دقیقه در دستگاه UV قرار دهید تا ژل خشک شود و سپس می توانید با استفاده از سوهان آن را قالب دهی کنید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

نحوه پاک کردن کاور از روی ناخنها

وسایل مورد نیاز برای ریمو کاور ناخنها:

  • استون و پاک کننده های ژل پولیش
  • فویل آلومینیومی
  • پنبه
  • سوهان یا بافر ناخن

شما می توانید با استفاده از این روش در خانه به سادگی به پاک کردن کاور خود بپردازید.

ابتدا باید سطح ناخنهای خود را کمی سوهان بکشید تا از ضخامت کاور کاسته شود و عملیات برداشتن راحت تر انجام شود. در حین سوهان کشیدن به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر از حد بر روی ناخنها سوهان نکشید زیرا ممکن است به سرعت سطح ناخنها اصلی شما آسیب ببیند.

سپس بعد از سوهان کشیدن باید با استفاده از استون ۱۰۰ درصد و آغشته کردن پنبه ها به آن پنبه ها را روی ناخن می گذاریم. برای انجام این کار بهتر است از آستون کمتری استفاده کتید زیرا مصرف زیاد آستون باعث می شود رنگ ناخن تغییر کند. سپس بعد از آن تکه های آلومینیوم را در سایز های یکسان برش بزنید و در حالی که پنبه بر روی ناخن است فویل را در سر انگشتان بپیچانید. سپس بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه انگشتانتان در فویل باقی بماند.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

در این ۱۵ دقیقا کاور به آرامی نرم می شود و شروع به جدا شدن از سطح ناخن می کند، سپس تک تک ناخنها را چک کنید در صورت نرم شدن با برداشتن فویل ها کاور هم به آرامی از سطح ناخنها جدا می شود. اگر دیدید هنوز کاور سخت است دوباره فویل را به دور آن بپیچید.

بعد از آن که فویل ها را باز کردید با استفاده از یک کاردک مخصوص ( چوب مانیکو) مواد را از روی ناخنها به آرامی بردارید یک سپس در مرحله آخر ناخنها را سوهان می زنیم تا تکه های اضافه کاور از روی ناخنها جدا شود. و پاکسازی می کنیم.

در آخر باید بدانید که کاور ناخنها هم خالی از عوارض نیست، زیرا هر چیزی که مانع نرسیدن اکسیژن نشود برای ناخنها مضر می باشد، از جمله این مضرات می توان به عفونت های قارچی ناخنها، تغییر شکل، تغییر رنگ و یا کبودی ناخنها را می تواند در بر داشته باشد.

عفونت های قارچی، تغییر رنگ ناخن، کبودی و تغییر شکل ناخنها از عوارض کاور ناخنها است و حتی ممکن است براثر مواد به کار رفته، رنگ ناخنها کبود و سبز شده و شکل بدی به خود بگیرد.

کاور ناخنها با پودر بهتر است یا با ژل

تقریبا هر دو روش برای همه مشتریان گزینه های مناسبی هستند و در خیلی از موارد فرق چندانی نمی کند که از پودر برای کاشتن ناخنها استفاده شود یا از ژل. اگر بوی لیکوپد یا مواد کاشت اکرلیک مشتریان را اذیت کند و یا موجب ایجاد حساسیت در آنها شود، می توانید از کاور ژله استفاده کنید.

کاور کردن ناخنها برای چه کسانی مناسب است ؟

ناخن های سالم به صورت صاف و یکدست با شیار های طبیعی می باشد، اما گاهی مواقع به دلیل آسیب یا ضربه دیدن، ناخن ها دچار ترک، ناهمواری و یا خطوط و نقاطی می شوند، بنابراین در صورتی که صدف ناخنتان دچار پستی و بلندی بوده و حالت نازیبایی دارد به منظور رفع این مشکل می توانید از کاور برای ناخنها استفاده کنید.

ضمن اینکه در صورت خسته شدن از کاشت ناخنها و عوارض آن، همچنین نازک و شکننده شدن ناخنها بعد از ریمو کردن آنها می توانید برای تقویت و استحکام ناخنهایتان از این روش استفاده کنید، افرادی که به بوی لیکوئید ها استفاده شده در کاشت ناخنها و روشهای دیگر نیز حساسیت دارند، استفاده از کاور راهکار مناسبی برای آنها می باشد.

توجه داشته باشید که مبتلایان به بیماری های عفونی و قارچی مجاز به استفاده از کاور کردن ناخنها نیستند، زیرا روشهای کاشت و کاور ناخنها، موجب پیشرفت بیماری شده و با انجام آن بیماری از چشم آنها پنهان خواهد بود، علاوه بر آن افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و مستعد بیماری های عفونی می باشند، باید ا زکاشتن ناخنهایشان خودداری کنند، زیرا ریسک بیماری های عفونی در آنها بالا است.

شما می توانید برای تقویت ناخن های خود بعد از عملیات ریمو کاور از روش های خانگی برای تقویت آنها استفاده کنید.

آموزش کاور ناخن و نحوه پاک کردن آن

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

برچسب : طراحی ناخن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!