سازمان بهداشت جهانی در مورد کرونا هشدار داد


سازمان بهداشت جهانی در مورد کرونا هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه جدید خود اعلام کرد: کووید-۱۹ همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین ‌المللی باقی خواهد ماند.به گزارش سیناپرس، طبق گفته کمیته ویژه کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی، این بیماری همه گیر هم اکنون در یک نقطه گذار...

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه جدید خود اعلام کرد: کووید-۱۹ همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین ‌المللی باقی خواهد ماند.

به گزارش سیناپرس، طبق گفته کمیته ویژه کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی، این بیماری همه گیر هم اکنون در یک نقطه گذار بسیار حیاتی است و باید با دقت هدایت شود. این بیانیه پس از چهاردهمین نشست کمیته اضطراری مقررات بین المللی بهداشت در رابطه با همه گیری کووید-۱۹ صادر شد.

به گفته ناظر بهداشت جهانی، در حالی که جهان در وضعیت بهتری نسبت به زمان اوج انتقال سویه اومیکرون یک سال پیش قرار دارد، متاسفانه بیش از ۱۷۰ هزار مرگ و میر مرتبط با کرونا در سراسر جهان طی هشت هفته گذشته گزارش شده است. علاوه بر این، نظارت و توالی یابی ژنتیکی بیماری در سطح جهانی کاهش یافته و این موضوع ردیابی انواع شناخته شده و شناسایی سویه های جدید را دشوارتر می کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد:COVID-19 همچنان تهدیدی برای تمام سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان است.

به گزارش سیناپرس، در این جلسه کمیته فوق نگرانی‌ های خود را در مورد خطر مداوم ناشی از کووید-۱۹، با تعداد بالای مرگ و میر در مقایسه با سایر بیماری‌ های عفونی تنفسی، جذب ناکافی واکسن در کشورهای کم درآمد و متوسط و عدم اطمینان از انواع جدید مطرح کرد. از سوی دیگر کارشناسان نسبت به افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و متابولیک پس از عفونت که تأثیر جدی بر جمعیت خواهد داشت، هشدار دادند.

در حاشیه جلسه فوق، کمیته اضطراری اقدامات زیر را به سازمان بهداشت جهانی و دولت های جهان توصیه کرده است که باید توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شود:

  • حفظ شتاب پوشش واکسن کووید-۱۹ دارای اهمیت زیادی است. به کمیته اطلاع داده شد که در سراسر جهان، 13.1 میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ تجویز شده است که ۸۹ درصد کارکنان بهداشتی و ۸۱ درصد از افراد مسن (بیش از ۶۰ سال) سری اولیه را تکمیل کرده اند.
  • جمع ‌آوری داده ‌های شفاف ‌تر و جامع‌ تر در مورد کووید ۱۹ برای شناسایی، ارزیابی و نظارت بر انواع جدید در حال ظهور این ویروس.
  • آماده سازی واکنش سریع و قدرتمند ملی در مواقع اضطراری.
  • تداوم اعمال محدودیت های سفر.
  • حمایت از تحقیقات مرتبط با ویروس کرونا.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید