بهبود پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه


بهبود پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور یک میلیون و ۸۲۴ دانش آموز است که تعداد دختران در این مقطع بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی، در اجلاس سالانه معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در خصوص چالش‌های موجود در این وزارت خانه گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی در مهر امسال، از برخی چالش‌های آموزش متوسطه بوده است.

وی ادامه داد: تاکید اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویکرد تربیتی در امر آموزش است؛ بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می‌شود اثربخش نخواهد بود. رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایندی بود که در دوران کرونا اتفاق افتاد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقا فرایندهای یاددهی-یادگیری بسیار مهم بوده و زمانی برنامه‌های ما مؤثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند؛ بنابراین سنجش اثربخشی برنامه‌ها مهم است و مهم‌ترین بخش برای این کیفیت بخشی ارتقا معلمان است.

کاظمی با اشاره به مشارکت حداکثری دستگاه‌ها، خیرین، گروه‌های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: امسال سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است، که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم. همچنین باید در نظر داشت که طرح هنرستان‌های جوار برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌های مختلف تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم تلاش و برنامه ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی شده و با ابلاغ بخشنامه برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی گردیده است. در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تأثیر را در موضوع بازماندگان از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور را شامل یک میلیون و ۸۲۴ دانش آموز و تعداد دختران را در این موضوع بیشتر عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقا بیشتری داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403