نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید


تابلو های مدرن در زیبا سازی فضای خانه تاثیر بسزایی دارند. به عقیده برترین نقاشان جهان، یک نقاش در تابلو هایش خود واقعی اش را به تصویر می کشد و نقاشی تابلو در واقع احساس حقیقی و تفکر درونی نقاش است. حال به نظر شما تصویری که از...

تابلو های مدرن در زیبا سازی فضای خانه تاثیر بسزایی دارند. به عقیده برترین نقاشان جهان، یک نقاش در تابلو هایش خود واقعی اش را به تصویر می کشد و نقاشی تابلو در واقع احساس حقیقی و تفکر درونی نقاش است. حال به نظر شما تصویری که از واقعیت درونی نقاش رسم شده است ، چه تاثیری روی افراد می گذارد؟ اگر به آخرین تابلویی که در منزل تان نصب کرده اید فکر کنید، چه حسی پیدا می کنید. با فرض اینکه تصویر واقعی نیست اما به خوبی می تواند قدرت تخیل را پرورش دهد. در واقع تابلوی نقاشی می تواند یک رویداد خاص را که در ذهنمان براساس تصویر تابلو زنده شده، یاداوری نماید.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

زیبایی دکوراسیون داخلی و توجه به چیدمان لوازم دکوراتیو خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. دیوار ها اولین اجزای خانه هستند که در نگاه اول به چشم می آیند. تابلو های مدرن و زیبا به بهترین شکل ممکن می توانند بخش وسیعی از فضای یک دیوار را پوشش دهند. استفاده از انواع تابلو های نقاشی در سبک های مختلف تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. برای اینکه بتوانید خرید خوبی داشته باشید لازم است ابتدا با انواع تابلو های نقاشی و سبک های متنوع آن آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم، اطلاعات جامع و کاملی درباره تابلو در اختیارتان بگذاریم. پس اگر اهل هنر هستید و می خواهید برای منزلتان تابلوی نقاشی انتخاب کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه پیدایش نقاشی

تاریخچه پیدایش نقاشی و ابزار های مورد استفاده در آن به دوره انسان های پیش از تاریخ و گسترش فرهنگ ها باز می گردد. نقاشی اساسی ترین هنر تجسمی است و قدمت آن شش برابر زبان نوشتاری است. انسان ها در زمان غارنشینی معمولا نقاشی افراد و حیوانات را می کشیدند. اگر نگاهی به این نقاشی ها بیندازید، می توانید به مدل زندگی آن ها پی ببرید. محققان بر این باورند که هدف از کشیدن حیوانات و چگونگی لحاظات شکار در واقع اعلام آمادگی برای نبرد بوده است. اگر تصاویر کتاب های تاریخ خود را به خاطر بیاورید، می بینید که برای مثال نقاشی های دوره اشکانیان بطور کلی نشان دهنده ی وضعیت سواره ها و یا منظره شکار بوده اند. تحقیقات نشان داده است که قدیمی‌ترین نقاشی‌‌های یافت شده متعلق به ۳۲۰۰۰ سال قبل است که امروزه در گروته شاوه فرانسه قرار دارند. در آن زمان مواد لازم برای رنگ آمیزی در دسترس نبوده و برای رنگ کردن نقاشی از افرای قرمز و رنگ سیاه دانه استفاده می کردند. پس براساس تعریف اولیه ما از نقاشی این امر همچنان پابرجا بوده که هدف از نقاشی رساندن مفهومی در قالب هنر است. در طول تاریخ، کشور ایران همواره از نظر هنر و معماری پیشتاز بوده است. اگر به اصفهان رفته باشید، قطعا شکوفایی آثار هنرمندان را در عمارت هشت بهشت و عالی قاپو دیده اید. بر این اساس و به عقیده دوستداران اهل هنر، اصفهان را می توان تابلوی نقاشی کشور ایران دانست.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

تابلو دست ساز پلی رزین ورق طلا لوتوس طرح گوزن

معرفی تابلو نقاشی

احتمالا در دوران کودکی نقاشی کشیده اید و لذت کشیدن نقاشی را تجربه کرده اید. نقاشی زبان بصری هنرمند است و هنر نقاشی به خوبی می تواند واقعیت های زندگی و احساسات درونی هنرمند را به نمایش بگذارد. تابلو نقاشی در واقع قرار گرفتن این اثر هنری در یک چارچوب یا قاب است. تابلو های نقاشی به مرور زمان توانستند تکامل یابند و امروزه می بینیم طرح های بسیار زیبایی از تابلو در دسترس قرار گرفته است. بطور معمول تابلو نقاشی شامل تصاویر طبیعت، آثار تاریخی، چهره و حیوانات می باشد.

آشنایی با برترین نقاشان جهان

  • لئوناردو داوینچی ، نابغه عصر رنسانس: لئوناردو داوینچی هنرمند، نویسنده، طراح، نقاش، موسیقی دان و مهندس نابغه ای بود که توانست با تلفیق هوش، خلاقیت و عشق به هنر آثار هنری زیبایی خلق کند. لئوناردو داوینچی را نابغه عصر رنسانس می دانند. او توانست مفهوم فضا و سایه روشن را در آثار خود به اوج برساند. از معروف ترین آثار این هنرمند می توان به شام آخر و اثر مونا لیزا اشاره کرد.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

تابلو چوبی لوتوس طرح شام آخر اثر داوینچی

  • میکل آنژ ، نقاش بزرگ در جهان: میکل آنژ بزرگترین نقاش ایتالیا، معمار و مجسمه ساز مشهور تاریخ است. افراد زیادی این هنرمند را یکی از الهام بخش ترین و با استعداد ترین هنرمندان جهان می دانند. تابلوی آفرینش آدم معروف ترین اثر این هنرمند است. میکل آنژ توانایی بالایی در ترسیم نقاشی های دیواری داشت. زیبا ترین آثار این هنرمند را می توانید در سقف کلیسای سیستین مشاهده نمایید.
  • پابلو پیکاسو ، نابغه هنر مدرن: پیکاسو را هنرمند اثر گذار قرن بیستم می دانند. پیکاسو بنیان گذار سبک کوبیسم بوده است. از معروف ترین آثار این هنرمند می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد.
  • وینسنت ونگوگ تاثیرگذارترین نقاش جهان: ونگوگ در ابتدای جوانی به یک گالری هنری راه پیدا کرد. او در آن زمان برای برادرش نامه مینوشت و کم کم علاوه بر نوشتن متن و نامه با نقاشی حرف هایش را بیان می کرد. نقاشی های اولیه ونگوگ به رنگ های تیره بوده و به مرور زمان رنگ های شاد به آثارش اضافه کرد. متاسفانه به دلیل اختلاف روانی در مرحله ای از زندگی اش در تیمارستان بستری می شود و مشهور ترین اثر خود را در شبی که دچار حمله روانی می شود، خلق می کند. او نقاط نورانی آسمان را در شب های مختلف به صورت amalgamation (ادغام) می بیند و تمام آن نقاط نورانی را با هم و در حال حرکت به تصویر می کشد. بدین ترتیب طرح معروف شب پر ستاره خلق می شود.

تاثیرتابلو نقاشی دردکوراسیون داخلی

به عقیده دوستداران هنر، تابلوی نقاشی به زیباسازی منزل شما کمک بسیاری می کند. استفاده بجا و مناسب از آثار هنری و تابلو ها می تواند نیاز های زیبایی‌شناختیِ بصری انسان را فراهم کند. اگر شما قصد خرید تابلو را دارید، پس قطعا به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می دهید. قبل از اینکه به تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی بپردازیم، عناصر و المان های دکوراسیون داخلی را با هم مرور کنیم. اصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی عبارت اند از:

  • فضا در دکوراسیون داخلی
  • رنگ در دکوراسیون داخلی
  • نور در دکوراسیون داخلی
  • تکسچر (بافت) در دکوراسیون داخلی
  • اثاثیه و لوازم دکوراتیو

فضا: اصلی ترین المان دکوراسیون داخلی فضا است. فضا در واقع خود خانه محسوب می شود که شامل دیوار، پنجره، شکل و فرم خانه است. برای اینکه بتوانید دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنید ابتدا باید محدویت های فضا را در نظر بگیرید. برای مثال اگر خانه شما کوچک است باید بتوانید از فضای خانه درست و بهینه استفاده کنید.

رنگ: رنگ زبان بصری است. زمانی که می خواهید پیامی را از طریق دکوراسیون خود منتقل کنید، می توانید از رنگ ها استفاده کنید. این عنصر بدون شک در دسته بندی المان های دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه ای دارد. رنگ ها به طور کلی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. بر این اساس رنگ های سرد مانند؛ آبی، سبز روشن، بنفش و… باعث ایجاد آرامش در فضا می شوند و رنگ های گرم مانند؛ قرمز، زرد، نارنجی و… به محیط مورد نظر هیجان و انرژی می دهند. پس اگر می خواهید انرژی و نشاط را در فضای مورد نظر به وجود آورید از رنگ های گرم استفاده کنید. همچنین اگر به فکر فضایی هستید که سرشار از آرامش باشد از رنگ های سرد در محیط خانه استفاده کنید.

نور: نورپردازی در دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. نور یک المان تاثیر گذار است که می تواند از طریق منابع طبیعی مانند نور خورشید که از پنجره به داخل فضای خانه می تابد، تامین شود. البته منابع مصنوعی مانند: لامپ، مهتابی، هالوژن نیز می توانند خانه را نورپردازی کنند. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب رنگ یک فضا یا چیدمان لوازم خانه، نور را بررسی کنید. آیا برای فضای مورد نظر باید نور طبیعی استفاده شود یا لازم است نور مصنوعی فراهم کنیم؟ بیشتر در چه ساعاتی از روز از نور فضای مورد نظر استفاده می کنید؟ برای مثال اتاقی را در نظر بگیرید در ساعات اولیه روز نور طبیعی را دریافت می کند، این نور متمایل به نارنجی است، پس می توانید با استفاده از رنگ آبی پاستلی و یا سبز روشن، هم به آرامش بیشتر فضا کمک کنید هم تا حدودی به فضا انرژی و نشاط لازم بدهید.

بافت یا تکسچر: به عقیده طراحان، بافت عمق بصری ایجاد می کند. توجه به المان بافت در خانه سبب تغییر حس و حال و جو خانه می شود. کاغذ دیواری، گچ بری، فرش، پرده، پتوی نرم بافت پهن شده روی تخت، شال مبل و تخت و… همگی می توانند باعث ایجاد بافت در فضا شوند. وجود بافت های متعدد سبب می شود تا فضای مورد نظر گرم و زیبا باشد.

لوازم دکوراتیو: در نهایت پس از آنکه ساختار کلی خانه تعیین شد، باید به انتخاب و نحوه چیدمان لوازم توجه کرد. لوازم دکوراتیو نیز مانند المان های دیگر دکوراسیون منزل اهمیت ویژه ای دارند. به طور کلی هدف از چیدمان و دکوراسیون ایجاد فضایی دل گرم کننده، آرامش بخش و با نشاط است. لوازم خانه باید مکمل هم باشند و با توجه به سلیقه صاحبخانه و سبک دکوراسیون منزل انتخاب شوند. از سری لوازم دکوراتیوی که وجودشان در منزل لازم است، می توان به انواع تابلو های چوبی و تزیینی اشاره کرد.

امیدواریم که تا به اینجای مقاله خسته نشده باشید و مطالب را با اشتیاق دنبال کرده باشید. از ابتدای مقاله با تابلو و نقاشی آشنا شدیم و سپس با توضیح عوامل موثر در دکوراسیون داخلی و المان های تاثیر گذار آن به نقش پر رنگ تابلو در دیزاین داخلی امروزی اشاره کردیم. بر این اساس متوجه شدیم که تابلو در دکوراسیون داخلی نقش تعیین کننده ای را دارد. در ادامه مقاله می خواهیم به نکاتی بپردازیم که لازم است قبل از خرید تابلو به آن نکات آگاه باشید. سپس در انتهای مقاله بهترین تابلو های دکوری امروزی را که سبک های مدرن و کلاسیک طراحی و تولید شده اند را معرفی می کنیم.

نکات کلیدی که باید قبل از انتخاب و خرید تابلو بدانید به شرح زیر می باشد:

  • سبک تابلو مورد نظر را براساس سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.
  • قبل از خرید تابلو اندازه آن را براساس فضای خالی روی دیوار مورد نظر تعیین کنید.
  • مکان مناسبی را برای قرار دادن تابلو انتخاب کنید.
  • در انتخاب تابلو به مسائل زیبایی شناختی توجه کنید.
  • توجه داشته باشید که تابلو از جنس باکیفیت و بادوام تولید شده باشد.

۱) انتخاب سبک تابلو:

اگر از طرفداران دکوراسیون و مد هستید قطعا سبک های مختلف دکوراسیون را به خوبی می شناسید. در مجموع و به جهت یاداوری انواع سبک های دکوراسیون داخلی عبارت اند از: سبک مدرن، سبک مینیمالیست، سنتی، بوهمی، روستیک، انتقالی، معاصر و کلاسیک.

  • سبک مدرن و امروزی

اگر منزلتان را به سبک مدرن و امروزی دیزاین و چیدمان کرده اید، ما به شما تابلو های مدرن را پیشنهاد می کنیم. تابلو های مدرن و دکورایتو معمولا به صورت چند تکه و گالری روی دیواری نصب می شوند. این سری از تابلو ها به دلیل اینکه دارای طرح های امروزی هستند، جلوه ای متفاوت به فضا می دهند. به همین دلیل استفاده از این تابلو ها امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است. برای جذابیت بیشتر فضا، می توانید این تابلو ها را در اندازه های مختلف و با طرح های هماهنگ کنار یکدیگر روی بخشی از دیواری نصب کنید.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

ست تابلو مدرن لوتوس طرح گل پامپاس (PAMPAS GRASS SET)

  • سبک کلاسیک

همچنین ما برای سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک تابلوهای چوبی با طرح های کلاسیک را پیشنهاد می کنیم. تابلو های کلاسیک را می توانید به راحتی از روی طرح های آن ها و قاب چوبی یا سنگی تابلو ها بشناسید. تابلو به سبک کلاسیک معمولا از آثار نقاشان معروف جهان می باشد که مجموعه ای از اتفاقات تاریخی، نمایشنامه های معروف و… می باشد. در ابتدای مقاله گذری بر تاریخچه نقاشی داشتیم و با معروف ترین نقاشان آشنا شدیم و از آثار معروف لئوناردو داوینچی ، نابغه عصر رنسانس شام آخر و مونا لیزا را معرفی کردیم. بر این اساس این دو اثر محبوب از سری تابلو های کلاسیک به شمار می روند.

۲) تعیین سایز تابلو:

به طور کلی باید اندازه و فضای خالی دیوار را در این مرحله در نظر بگیرید. از آنجاییکه تابلو قسمت مهمی از اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد، می توانید یک تابلو با طرح مد نظر بخرید یا چند تابلو را با طرح های هماهنگ کنار هم روی دیوار نصب کنید. شما باید قبل از خرید لوازم دکوری و تابلو از سایز آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر قصد دارید کالای خریداری شده را به یک نقطه کانونی در اتاق تبدیل کنید، باید سایز بزرگتر را انتخاب نمایید. و اگر می خواهید توجه از آن دور شود، برای حفظ تقارن، باید یک قطعه کوچکتر را خریداری نمایید. اگر نقاشی یا چاپ خاصی دارید که دوستش دارید اما اندازه آن خیلی کوچک است، برای افزایش تاثیر بصری آن را با یک قاب بزرگتر در نظر بگیرید.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

تابلو نقاشی لوتوس طرح در باغ شکوفه ها (IN THE BLOSSOMING BOWER)

۳) تعیین محل مناسب برای نصب تابلو:

قبل از خرید تابلو حتما دقیق فکر کنید که می خواهید در چه فضایی از خانه تابلو را قرار دهید. اگر قصد آویزان کردن تابلو روی دیوار و در قسمت بالای میز و یا مبل را دارید، برای جلوگیری از مسدود شدن نمای جسم در صورتیکه وسایلی روی میز قرار داشته باشد یا شخصی قصد دارد روی مبل بنشیند، مرکز هر تابلو باید حدود ۱۵۲ الی ۱۵۶ سانتیمتر با سطح زمین فاصله داشته باشد و برای ساختمان هایی با سقف بلند تا ۱۶۵ سانتیمتر قابل تغییر است. تصور کنید یک تابلو خریداری نموده اید. اما آیا فکر کرده اید که در کدام قسمت دیوار آن را نصب کنید؟ ایده خوبی است که همیشه هر قطعه را در میدان دید آویزان نمایید. فاصله چشم هنگام ایستادن و هنگام نشستن نسبت به تابلو را بررسی نمایید. بر این اساس بسته به سایز تابلو، آن را روی دیوار نصب نمایید.

۴) توجه به مسائل زیبایی شناختی:

تا به این بخش از مقاله درباره نقش زیباسازی تابلو در دکوراسیون داخلی بسیار صحبت کرده ایم. پس می دانیم که قطعا تابلو در زیبا کردن فضای داخلی منزل تاثیر بسیار زیادی دارد. این زیبایی را می توان به چند بخش تقسیم کرد. بخش اول قاب یا فریم چوبی، سنگی یا چوبی_فلزی تابلو با در نظر گرفتن رنگ فریم است. استفاده از رنگ قهوه ای و طلایی همیشه برای ترکیب متریال فلز و چوب بهترین گزینه است. حتی استفاده از زه فلزی در ترکیب با چوب کار را بسیار منحصر به فرد و لاکژری می کند.

در ساخت تابلو از متریال متنوع، معمولا از جنس های چوب و فلز استفاده می شود. هنگام خرید تابلوی مورد نظر علاوه بر فاکتور زیبایی به جنس محصول مورد نظر توجه فرمایید. چرا که جنس با کیفیت مناسب، زیبایی محصول شما را دو چندان می کند. دقت کنید که طرح مورد نظر به صورت مستقیم روی چوب چاپ شده باشد. تا تصاویر در برابر نور مستقیم خورشید و خراشیدگی مقاوم باشند و در طول زمان رنگ پریده و یا مات نشوند.

بهترین تولید کننده لوازم دکوراتیو در ایران

لوتوس آثار معروف نقاشان بزرگ تاریخ مانند داوینچی، ریچی، کووالوف و …را با کیفیت و تشابه بسیار نزدیک با نسخه اصلی آن ها طراحی و تولید کرده است و تابلو های بسیار خاص و منحصر به فردی را متناسب با سلیقه شما با بهره از برترین و جدیدترین دستگاه های روز دنیا تولید و عرضه کرده است. لازم به ذکر است، تمام طرح های انواع تابلو کلاسیک لوتوس از هنرمندان و عکاسان بزرگ دنیا خریداری شده و دارای لایسنس معتبر می باشند.

تابلو های چوبی کلاسیک از محبوب ترین تابلو های دکوری هستند. این سری از تابلو ها به دلیل مطالبی که در بخش های مختلف این مقاله بیان کرده ایم، بسیار پرطرفدار هستند. تصاویر در این تابلو ها به صورت مستقیم روی چوب و یا سنگ چاپ شده اند و هیچگونه فیلم یا لایه کاغذی بین تصویر و چوب وجود ندارد. این نوع چاپ باعث می شود تا تصاویر در برابر نور مستقیم و خراشیدگی مقاوم باشند و در طول زمان رنگ پریده نشوند.

تابلو های مدرن و چند تکه گالری وال به دلیل تطابق با دکور امروزی بسیار پر فروش هستند. در ساخت و طراحی تابلو های مدرن گالری وال از پاسپارتو هلندی و پروفیل کره ای استفاده شده است. شما می توانید این تابلو ها را به صورت چند عددی و یا حتی به صورت تکی تهیه نمایید و روی دیوار مورد نظر نصب کنید.

تابلو های ورق طلا از سری تابلو های بسیار جذاب لوتوس هستند. همچنین به دلیل درخشش تابلو های ورق طلا، اگر از نور پردازی مناسبی در فضا استفاده شود، درخشش این دسته از تابلو ها دو چندان خواهد شد. تابلو های ورق طلا در طرح های متنوع تولید شده اند. به جرات می توان گفت که تابلو های ورق همیشه توانسته نظر خریداران را به خود جلب نماید.

نکاتی که قبل از خرید تابلو باید بدانید

تابلو ورق طلا لوتوس

تابلو های دست ساز پلی رزین نیز در بین انواع تابلو ها طرفداران خودشان را دارند. از انواع تابلو دست ساز پلی رزین می توان به تابلو های طرح اسب و سرخ پوست در دو سایز ۱۲۵ و ۶۵ سانتی متر و در سه رنگ قهوه ای، کرم و طوسی و تابلو های پلی رزین سه تکه اشاره کرد. تابلو های دست ساز پلی رزین را در فریم های کوچک و بزرگ با دقت و ظرافت تولید شده اند.

شرکت لوتوس برند برتر ساعت و لوازم دکوراتیو در ایران است. شما از گروه تولیدی لوتوس می توانید تنوع بینظیری از ساعت دیواری، ساعت سالنی، تابلو، آباژور، کره چوبی، کره تلفن، گرامافون، میز عسلی، آینه و کنسول، میز تی وی، سینی، شمعدان و … را تهیه نمایید. ناگفته نماند که لوتوس در کنار تیم فروش خود یک تیم حرفه ای متشکل از افراد متخصص جهت خدمات پس از فروش دارد که همواره با تجربه و دانش خود پشتیبانی خرید شما را به نحو احسنت بر عهده دارند و شما می توانید سوالات و مشکلات کالای خود را با واحد خدمات در میان بگذارید. برای دیدن تنوع بینظیر محصولات لوتوس می توانید به وبسایت رسمی لوتوس مراجعه نمایید. WWW.LOTUSCLOCK.COM

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول