تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه


چراغ‌‌های مختلفی در بازار برای فضاسازی، نورپردازی محیط‌‌های مختلف عرضه ‌‌می‌شود. یکی از انواع چراغ‌‌های پرکاربرد برای فضاسازی محوطه‌‌های سبز و نور پردازی محوطه های خارجی چراغ حبابی است. این چراغ‌‌ها در حال حاضر بسیار پرطرفدار...

چراغ‌‌های مختلفی در بازار برای فضاسازی، نورپردازی محیط‌‌های مختلف عرضه ‌‌می‌شود. یکی از انواع چراغ‌‌های پرکاربرد برای فضاسازی محوطه‌‌های سبز و نور پردازی محوطه های خارجی چراغ حبابی است. این چراغ‌‌ها در حال حاضر بسیار پرطرفدار هستند و در محوطه داخلی و خارجی ساختمان‌‌ها، ویلا‌‌ها و فضاهای سبز به صورت گسترده استفاده ‌‌می‌شود. در تولید این چراغ ها، لامپ در درون نوعی محفظه گرد با جنس پلی کربنات یا سایر متریال های مقاوم قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل به آن چراغ حبابی می‎گویند. در این مطلب با ما همراه شوید تا درباره کاربرد چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه

اهمیت چراغ حبابی در نورپردازی شبانه محوطه های سبز

انواع چراغ حبابی در مدل‌‌های دیواری، سقفی، پایه دار یا بدون پایه به بازار لوازم و محصولات روشنایی عرضه می‌شود. به دلیل حساسیت نورپردازی در فضای اطراف ویلا‌‌ها، ساختمان‌‌ها یا عمارت خانه‌‌ها، کاربرد اصولی و درست چراغ‌‌های حبابی نیز اهمیت زیادی دارد. استفاده از چراغ های حبابی باکیفیت و متناسب با هر بخش از ساختمان، تأثیر زیادی در جلوه و نمای سایر المان‌‌های تزیینی در این نوع محیط‌‌ها، مخصوصاً ویلاهای لوکس و لاکچری دارد.

هر کدام از انواع چراغ حبابی اشکال مختلفی دارند که در زمینه‌‌های مختلفی به کار برده ‌‌می‌شود. صرف نظر از اینکه چراغ حبابی را برای تکمیل نورپردازی باغ و ویلای خود استفاده ‌‌می‌کنید یا دید خود را در ساعات تاریک شب افزایش ‌‌می‌دهید نورپردازی با چراغ حبابی به شما کمک ‌‌می‌کند تا از ویژگی فضای امن نیز برخوردار شوید.

تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه

انواع چراغ حبابی پرکاربرد کدامند؟

نام دیگر چراغ حبابی چراغ توپی است. از مهمترین ویژگی‌‌های چراغ حبابی، نور فراوانی است که از آن ساطع می‌شود به طوری که ‌‌می‌تواند تا چندین متر از محل نصب را روشن کند. چراغ‌‌های حبابی بیشتر در فضاهای باز، مسیرهای تردد ویلا یا ساختمان‌های مسکونی کار گذاشته می‌شود. مدل‌های پایه دار این نوع چراغ‌ها بسیار پرفروش‌ هستند و کاربرد زیادی در صنایع روشنایی شهری و ویلاهای خانگی دارند. نمونه‌‌هایی از انواع چراغ حبابی باغچه نیز که به صورت بدون پایه تولید می شود به دلیل ویژگی‌های زیبایی و نورپردازی در سیستم های روشنایی انواع فضاهای سبز، جز پرکاربردترین ‌ها به شمار می‌رود. به طور کلی رایج ترین چراغ‌های حبابی برای نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه عبارتند از:

چراغ حبابی بدون پایه (برای نورپردازی سطح چمن و محوطه باغ و باغچه و…)

چراغ حبابی پایه بلند (مجهز به پایه‌‌های فلزی بلند و قابل نصب در داخل زمین)

چراغ حبابی پایه کوتاه (قابلیت نصب بر روی زمین و دیوار، همچنین استفاده برای نورپردازی سر دیوار و روی درب‌‌های ورودی)

چراغ حبابی سقفی (برای آویزان شدن از سقف بالکن و سایر بخش‌‌های ویلاها)

چراغ حبابی دیواری (برای نصب شدن به حالت افقی بر روی دیوار باغ و ویلا)

ایجاد زیبایی شبانه با کاربرد چراغ توپی پلی کربنات

نوعی از چراغ‌‌های حباب دار، به نام چراغ توپی پلی کربنات شناخته ‌‌می‌شود. این چراغ‌‌ها برای روشنایی و نورپردازی و همچنین ایجاد زیبایی در فضاهای باغ و ویلا‌‌ها طراحی شده است. ویژگی قابل توجه چراغ حبابدار پلی کربنات، قدرت نور پردازی آن برای فضا و محوطه‌‌های بزرگ و وسیع است. همچنین این چراغ‌‌ها در برابر وزش باد و ریزش برف و باران نیز دارای مقاومت لازم هستند.

روش طراحی و ساخت چراغ حباب دار به گونه‌ای است که با وجود تولید گرما داغ نمی‌شود؛ دارای دوام و مقاومت بالایی است، از تنوع رنگی برخوردار است و ‌‌می‌توان آن را در رنگ‌‌های مختلف مانند صورتی، سبز، زرد برای زیباسازی محوطه ویلا مورد استفاده قرار داد.

تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه

سبک روشنایی سطحی گسترده با چراغ حبابی

در نورپردازی مدرن باغ و ویلاها چراغ‌‌های حبابی و انواع چراغ چمنی کاربرد ویژه‌ای دارند. امروزه هدف از کاربرد و کار گذاشتن چراغ‌‌های حبابی، تنها جنبه روشنایی آن نیست؛ بلکه تقسیم و توزیع اصولی نور و ایجاد فضایی دلنشین و آرام بخش نیز در طراحی و اجرای سیستم‌‌های نورپردازی جز اولویت‌‌های مهم در نظر گرفته ‌‌می‌شود.

از طرفی تامین روشنایی و نوع سبک نورپردازی محیط باغ و ویلاها باید بر اساس نیاز انجام شود. یکی از سبک‌‌های مدرن نورپردازی که با کمک چراغ حبابی اجرا ‌‌می‌شود سبک روشنایی سطحی گسترده است. از این سبک برای نورپردازی نمای ویلا و باغ‌‌ها و روشنایی فضاهای سبز با دیوارهای بلند به صورت تخصصی استفاده ‌‌می‌شود.

در این سبک چراغ‌‌های حبابی به صورت منظم در بالاترین نقطه دیوارها نصب ‌‌می‌شود. به طوری که تا شعاع ۲ الی ۵ متر از اطراف محل نصب چراغ روشن ‌‌می‌شود و دارای دید مناسب است. این سبک نورپردازی، سطح گسترده‌ای از فضای اطراف باغ و ویلا‌‌ها را به صورت یکپارچه روشن می‌کند؛ به همین دلیل به آن سبک روشنایی سطحی گسترده ‌‌می‌گویند.

امروز استفاده از سیستم‌‌های هوشمند و مجهز نورپردازی در فضاهای بزرگ مانند باغ و ویلا‌‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین لازم ست برای خرید آنلاین انواع چراغ حبابی یا سایر چراغ‌‌های تزئینی، خیابانی و… بهترین شرکت یا فروشگاه اینترنتی معتبر را شناسایی کنید. در این صورت می‌توانید نسبت به کیفیت محصولی که ‌‌می‌خرید اطمینان لازم را داشته باشید و از آن به صورت طولانی مدت برای روشنایی و نورپردازی محیط مورد نظر خود استفاده کنید.

تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه

مهمترین نکات برای افزایش کیفیت نورپردازی با استفاده از چراغ حبابی

برای مشاهده تأثیر چراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه باید از این نوع چراغ ها به صورت اصولی و استاندارد و در جای مناسب استفاده کنید. از جمله نکاتی که برای کاربرد چراغ حبابی در نقاط مختلف ویلا از جمله بر روی دیوار‌‌ها باید مد نظر قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در بخش‌‌هایی از باغ یا ویلا مانند پیاده روها، بالکن، آلاچیق و غیره که نیاز به امنیت بیشتری دارند نصب چراغ‌‌های حبابی بسیار مهم است.
  • هنگام استفاده از چراغ حبابی برای زیباسازی محیط باغ و ویلای خود به تعادل میان میزان روشنایی دراماتیک و روشنایی کانونی دقت کنید. در روشنایی کانونی تنها یک نقطه خاص روشن می‌شود اما روشنایی دراماتیک بخش وسیع تری از محیط مورد نظر را پوشش ‌‌می‌دهد.
  • هر چند چراغ‌‌های پایه بلند دیوار باغ و ویلا‌‌ها را روشن نگه ‌‌می‌دارد اما برای روشنایی پیاده روی باغ یا سنگ فرش ویلاها گزینه مناسبی نیست.
  • استفاده از چراغ‌‌های حبابی برای باغ و ویلا‌‌هایی که درختان زیادی دارد باید به نحوی انجام شود که روشنایی مورد نیاز تا حد ممکن فراهم شود. بهتر است برای چنین باغ‌‌هایی از نورپردازی کف که طراحی آن شبیه نورپردازی نور ماه است استفاده کرد.
  • برای اینکه فضای دلنشین و رمانتیکی در فضای باغ و ویلای خود ایجاد کنید میزان نور و سبک نور پردازی را به حدی انتخاب کنید که تاریکی مطلق را از بین ببرد.
  • برای روشنایی پیاده رو‌‌ها و تردد رفت و آمد آسان افراد، با فاصله‌‌های منظم از انواع چـراغ حبابی که دارای پخش نور بالا هستند استفاده کنید. در این صورت هم دیوارها و هم پیاده رو روشن ‌‌می‌شود.
  • تنظیم فاصله معین بین چراغ‌‌ها بر اساس قدرت چراغ‌‌ها متفاوت است؛ بنابراین به توان مصرفی و قدرت نوردهی چراغ دقت کنید.
  • برای ثبت تصاویر و فیلم‌‌های دوربین مدار بسته نصب چراغ‌‌های حبابی بر روی دیوار حیاط و دیوارهای بیرونی ویلا‌‌ها حساسیت بیشتری دارد و نکته بسیار مهمی ‌است.

جمع بندی

ما در این مطلب به تأثیر چـراغ حبابی در کیفیت نورپردازی شبانه فضای سبز، باغ و باغچه پرداختیم. در پایان امیدواریم با انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر، بهترین نوع چـراغ حبابی را بر اساس نیاز باغ و باغچه خود خریداری کنید و از کیفیت نورپردازی آن در ساعات شب لذت ببرید. برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه آنلاین الین فعال در زمینه تهیه و توزیع انواع محصولات روشنایی در سطح کشور به آدرس اینترنتی https://elinlighting.ir/ مراجعه کنید. از مهمترین ویژگی محصولات عرضه شده سایت الین می توان به تنوع محصولات، زیبایی، کیفیت بالا، قیمت مناسب و امکان مقایسه محصولات با هم اشاره کرد. ضمن اینکه تمام محصولات در بسته بندی مناسب و با کیفیت لازم به مشتریان عزیز عرضه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا