خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟


پرده‌ زبرا یکی از بهترین و مدرن‌ترین پرده‌های موجود در بازار و مناسب برای پذیرایی هستند. امروزه از این پرده ها به عنوان پرطرفدارترین پرده برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود و کاربردهای گسترده ای دارد. خرید پرده زبرا با هر شکل...

پرده‌ زبرا یکی از بهترین و مدرن‌ترین پرده‌های موجود در بازار و مناسب برای پذیرایی هستند. امروزه از این پرده ها به عنوان پرطرفدارترین پرده برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود و کاربردهای گسترده ای دارد. خرید پرده زبرا با هر شکل و طرح و اندازه ای را می‌توان به‌راحتی در فضاهایی مانند اتاق پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه و سالن نشیمن مورد استفاده قرارداد.

پرده زبرا دو مکانیزم یا پردهای زبرا دومکانیزه شب و روز یکی از مدل‌های پرده‌ زبرا هستند که بیشتر برای پذیرایی استفاده شده و جذاب‌ترین و شیک‌ترین مدل پرده پذیرایی در بین انواع پرده زبرا می باشد.‌

زبرا دومکانیزم ترکیبی از دو لایه پرده شید رول توری به همراه شید رول ساده یا همان پرده آستری است. در واقع این دو لایه به‌صورت دو لایه موازی روی‌هم قرار می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پرده زبرا و پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی و همچنین قیمت های پرده زبرا دومکانیزم شب و روز و ویژگی‌های آن بپردازیم، پس با ما همراه شوید.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده‌های زبرا ساده و تک‌رنگ مناسب برای اتاق ، محل کار و شرکت

درباره پرده زبرا دومکانیزم بیشتر بدانید

پرده زبرا دو مکانیزه یا زبرا دومکانیزم شب و روز، ترکیبی از دو لایه پرده شید رول توری به همراه شید رول ساده یا همان پرده آستری است. در واقع این دو لایه به‌صورت دو لایه موازی روی‌هم قرار می‌گیرند. از پرده توری و طرح‌دار در روز جهت عبور نور استفاده می‌شود. از آستری پرده دو مکانیزه نیز بیشتر برای جلوگیری از ورود نور و حفظ حریم خصوصی به‌ویژه در شب استفاده می‌شود، بد نیست بدانید که هیچ قسمتی از آستری این پرده از جنس تور نیست.

پرده‌های دومکانیزم علاوه بر شباهت بسیار به پرده زبرا و زیبایی چشمگیر آن ها، کارایی پرده های شید یا آستر‌دار را نیز دارند و می توانند نور را به خوبی تنظیم و مسدود کنند. پرده زبرا شب و روز یکی از جدیدترین مدل های پرده مدرن و امروزی است که کارایی بالایی دارد و در محیط های مختلف جا می گیرد.

ویژگی های مثبت این محصول دلیل محبوبیت این مدل پرده در بین مشتریان بوده و فروش خوبی نیز دارد.

پارچه پلی استر پرده زبرا در مدت استفاده بادوام بوده و در برابر نور، آب و گرما مقاوم است.

در پرده‌ شب و روز همیشه لایه زیرین یا آستر پرده از نوع شید ساده در نظر گرفته می شود و با بالا و پایین بردن آن می توانید نور را به محیط مورد نظر تنظیم کنید.

البته برای زیبایی بیشتر میتوان از پارچه‌های شید غیر از سفید، مانند شید های سیم دوزی یا همان لمه دار به رنگ‌های طلایی و نقره‌ای براق نیز استفاده کرد و یا از پارچه‌های شید طوسی، کرم و رنگ‌‌های روشن دیگر نیز بهره برد.

جنس این قسمت از مکانیزم دوبل پرده بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد. بنابراین با قرار گرفتن در معرض نور به راحتی پوسیده نمی شود.

از طرفی با این نوع پرده می توانید میزان نور ورودی را در هر اندازه و ارتفاعی تنظیم کنید.

قسمت بعدی و لایه جلویی پرده زبرا دومکانیزم علاوه بر زیباسازی فضای مورد نظر تاثیر بسزایی در حفظ حریم خصوصی دارد و عمدتا از پارچه‌های تور و طرح دار ساخته شده است.

تنوع طرح و رنگ این مدل پرده زبرا مانند سایر پرده‌ها در فروشگاه اینترنتی پرده دیددکور بسیار گسترده است و مشتریان می توانند پرده مورد نظر خود را از طیف گسترده ای از محصولات خریداری کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پرده زبرا دومکانیزم شب و روز، هم اکنون با ما تماس بگیرید!

نکته: پرده زبرا شب و روز در ایران به نام‌های پرده دابل، دوبل، دو مکانیزه یا دومکانیزم، دابل شید شب و روز، دو گیربکس، پرده دو لایه و… معروف است.

البته این موضوع در بیشتر مواقع دچار سردرگمی مشتریان می‌شود.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده زبرا دومکانیزم طرح‌دار کرم نصب در آشپزخانه

نکات مهم و طلایی برای خرید پرده‌های زبرا پذیرایی

طراحی و انتخاب پرده مناسب و سازگاری آن با طراحی داخلی خانه بسیار مهم است، بله!

این امر تاثیر مستقیمی بر زیبایی هال، اتاق نشیمن و سالن پذیرایی و اتاق‌های خواب دارد و عنصری ضروری در طراحی منزل شما می باشد. بدون در نظر گرفتن پرده مناسب، فضای مورد نظر شما هرگز کامل نخواهد شد.

در زیر قصد داریم به سبک پرده در اتاق پذیرایی و تاثیر آنها در دکوراسیون بپردازیم. البته راه های زیادی برای سفارشی سازی طراحی بر اساس سبک خانه شما وجود دارد، پس آن را جدی بگیرید.

قبل از خرید و انتخاب پرده پذیرایی مناسب منزل خود، لازم است جنس، بافت، اندازه، رنگ، سبک و ترکیب این عناصر را بررسی کنید.

این عناصر در ایجاد فضایی هماهنگ بسیار مهم هستند. اکثر کارشناسان معتقدند که پرده باید با سایر عناصر دکوراسیون منزل مانند مبل ها، تابلوها، کف‌پوش، ویترین و آثار هنری و همچنین رنگ دیوارها و کابینت ها هماهنگ باشد.

همیشه سعی کنید نوع و رنگ پرده زبرا را با توجه به میزان نور فضای مورد نظر انتخاب کنید. یک پرده خوب علاوه بر محافظت از حریم خصوصی شما، باید بتواند نور را نیز تنظیم کند و آن را به طور کامل مسدود نکند.

پرده های ساده و یا تک‌رنگ همیشه بهترین گزینه برای خرید شما نیستند، اما به طور کلی، پرده‌ زبرا ساده طرفدار و فروش بهتر و یبیشتری دارد که دلیل عمده آن ست و هماهنگ شدن پرده زبرا ساده با بیشتر دکوراسیون ها است که به این ترتیب مصرف کننده زمان کمتر و گاه هزینه کمتری نیز برای خرید پرده زبرا پذیرایی تقبل می‌کند.

نکته: در خانه هایی که نور زیادی وارد محیط می شود، بهتر است از پرده زبرا دومکانیزم با پارچه شید ضخیم و رنگ تیره استفاده کنید تا هم فضا شیک جلوه کند و هم کنترل و مسدود‌سازی نور ورودی بسیار آسان گردد.

برخلاف این مشکل در خانه هایی که نور کم است بهتر است پرده روشن و نازک باشد تا نور خوبی وارد محیط شود. اگر رنگ تیره را برای انتخاب و خرید پرده زبرا‌ خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که نوع پرده شما قابلیت تنظیم نور خوبی را دارد. برای این موارد پرده زبرا دومکانیزم و بخصوص زبرا دومکانیزم راشل می تواند گزینه خوبی برای منزل شما باشد.

خرید پرده‌ای که به راحتی باز و بسته شود و در صورت لزوم نور کم و بیش به اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن شما وارد کند بسیار مهم است. با خرید پرده زبرا و یا پردهای زبرا دومکانیزم شب و روز به راحتی می توانید با تنظیم نور در یک روز آفتابی بدون نور اضافی و مزاحم تلویزیون تماشا کنید و همچنین زیبایی خانه را دوچندان کنید.

نکته: پرده‌های بلند فضای داخلی منزل و یا اتاق های شما را بلندتر نشان می دهند. پس سعی کنید همیشه از پرده با ارتفاع زیاد و بلند برای فضای اتاق پذیرایی استفاده کنید.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده زبرا مدل چاپی با طرح گل و شکوفه در آشبزخانه

توصیه‌هایی برای انتخاب پرده پذیرایی مناسب

  • لطفاً برای بلندتر نشان دادن ارتفاع دیوار و سقف خانه، چوب پرده را تا جایی که امکان دارد بالا و نزدیک سقف نصب کنید. هر چه پرده اتاق و پذیرایی بالاتر باشد، خانه شما بزرگتر به نظر می رسد.
  • عدم استفاده از آستر پرده علاوه بر ورود نور و کم شدن طول عمر پرد،ه باعث افتادن سایه‌ای تیره روی پرده‌ها شده و نمای زیبای پرده را از بین می‌برد.
  • انتخاب و خرید پرده زبرا دومکانیزم هایی که طرح و نقش اصلی پرده در نیمه پایین تور و پارچه ( لایه جلویی ) است، کاری هوشمندانه هست.
  • اگر پنجره های بلند دارید، می توانید به جای تزیین قسمت های پایین پرده و استفاده از دالبر، قسمت های بالایی پرده را با والان و یا طرح های مشابه و خاص تزئین کنید.
  • اگر پنجره منزل شما کوچک و معمولی است و قصد دارید برای آن پرده زبرا بخرید، لطفا دقت کنید که طرح و نقش و تزئینات پایین پرده، مانند دالبر جلوه زیباتری به فضا ببخشد.
  • نکته دیگر پیش از خرید پرده اینکه ترکیب مناسب پرده‌ زبرا و زبرا دومکانیزم با یکدیگر بسیار مهم است.البته هر پرده به راحتی با طرح یا رنگ و بخصوص مدل پرده دیگر ست و هماهنگ نمی‌شود. به عنوان مثال، استفاده پرده زبرا و پرده زبرا دومکانیزم در یک اتاق یا سالن پذیرایی و مجاور یکدیگر، باعث ازبین رفتن زیبایی و تناسب هر یک از پرده ها و در نهایت زیبایی محیط و فضای داخلی خانه و پذیرایی شما می‌شود.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده زبرا دومکانیزم شب و روز طرح‌دار رنگ سفید، کرم و طوسی

مزیت‌های استفاده از آستر شید برای پرده پذیرایی

استفاده از آستری‌های مناسب برای پشت پرده مزیت‌های زیادی برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. آستر شید پرده می‌تواند پارچه‌ای و یا پرده شید رول پلی استر باشد. از فواید آستر یا شید برای پرده می‌توان به جلوگیری از اشراف همسایگان روبرو، عدم ورود نور مستقیم خورشید به درون منزل، حفظ پرده در برابر اشعه خورشید، زیبایی بیشتر پرده و محدودکردن دید پرده در شب اشاره کرد.

داشتن دکوراسیون یکپارچه نیازمند انتخاب پرده‌ای است که از نظر جنس، بافت، رنگ و… با دکوراسیون هماهنگ باشد. شما می‌توانید برای انتخاب و خرید پرده زبرا دومکانیزم ویا پرده زبرا برای پذیرایی از والان یا دالبر استفاده کنید، اگرچه باید دقت داشته باشید که استفاده از والان پرده یا دالبر برای زیر پرده، کمی فضای داخل را شلوغ می‌کند. اگر پرده‌ای با والان برای پذیرایی خود می‌پسندید، بهتر است پرده شما ساده باشد.

چنانچه تمایلی به استفاده از آستری زیر پرده خود ندارید، می‌توانید با انتخاب پرده‌های زبرا و ترکیب آنها با پرده های ضخیم مانند پرده پانچ مخمل و کتان از ورود نور اضافی و سرما جلوگیری کنید و هیچ دیدی در شب نداشته باشید.

نکات مهم و طلایی در استفاده از پرده زبرا پذیرایی

در ادامه با نکات مهم و طلایی پیرامون استفاده از پرده زبرا و زبرا دومکانیزم برای پذیرایی آشنا می‌شوید، البته توجه داشته باشید که این نکات بر اساس سابقه کاری ما جمع‌آوری شده است و تنها یک پیشنهاد است. در نهایت این مشتری است که تصمیم می‌گیرد از چه طرح و مدل پرده استفاده کند.

  • امروزه نسل جدیدی از پرده‌های زبرا در بازار به فروش می‌رسند که مناسب اتاق و پذیرایی هستند. پرده‌های جدید زبرا گل‌دوزی دیگر سادگی و یکنواختی پرده‌ قدیمی را ندارند و حتی از آن‌ها می‌توان در آشپزخانه هم استفاده کرد.
  • پرده زبرایی که دارای قابلیت دو مکانیزم (شب و روز) باشد، شکل رسمی‌تری دارد و مناسب پذیرایی است. این پرده‌ها دارای ساختاری منحصربه‌فرد هستند و تنوع در شکل ظاهری آنها قادر است فضای موردنظر را رسمی جلوه دهد.
  • هنگام نصب پرده پذیرایی در دو طرف پنجره یا یک سمت آن، می‌توانید از پرده‌های پانچ پارچه‌ای هم استفاده کنید. این کار جلوه رسمی‌تری به پذیرایی منزل شما خواهد داد.
  • استفاده از انواع اکسسوری‌های خاصی نظیر دالبر پارچه‌ای و رزینی یا کتیبه‌های چوبی و پی‌وی‌سی می‌تواند فضای پذیرایی را مزین کند.
  • اگر برای استفاده و خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی در فضایی با سبک کلاسیک اصرار دارید؛ می‌توانید از ترکیب پرده زبرا و پرده پانچ های پارچه‌ای استفاده کنید و طرحی زیبا و خاص ایجاد کنید.

با وجود همه موارد گفته شده، نتیجه می‌گیریم که انتخاب و خرید پرده‌ های زبرا و زبرا دومکانیزم شب و روز به نسبت قیمت ارزانی که دارند بسیار کاربردی هستند. قیمت این پرده‌ها در مقایسه با دیگر پرده‌ها مناسب‌تر هستند و به‌راحتی می‌توان از آنها در سبک‌های جدید طراحی نظیر سبک مینیمال استفاده کرد.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده زبرا دومکانیزم با لمه طلایی

آیا پرده زبرا دالبر‌دار برای پذیرایی مناسب است یا پرده والان دار؟

پرده‌های زبرا دومکانیزم دالبردار همیشه جز مناسب‌ترین گزینه‌ها برای پذیرایی بودند. این پرده‌ها در گروه شیک‌ترین پرده‌های کلاسیک قرار دارند و می‌توان آن‌ها را در چند رنگ انتخاب کرد. پرده‌های دالبردار معمولاً از پرده‌ زبرا والان‌دار ارزان‌تر و متنوع تر هستند. این سبک پرده معمولاً گزینه بهتری برای فضاهای کوچک آپارتمانی محسوب می‌شود و کمک می‌کند تا اتاق پذیرایی ساده و شیک به نظر برسد. توجه داشته باشید که بهتر است پرده‌های دالبردار را با طرح ساده خریداری شوند.

ویژگی ها و مزایای پرده‌های زبرا شب و روز (دومکانیزم)

یکی از ویژگی های مثبت پرده شب و روز زبرا زیبایی و مدرن بودن آن است. این پرده برخلاف پرده‌های سنتی و قدیمی ظاهری شیک و جذاب دارد و بسیار کاربردی تر است. استفاده از هر نوع پرده زبرا و همچنین پرده زبرا دومکانیزم شب و روز برای پوشش کامل پنجره ها بسیار مناسب است.

پرده زبرا دومکانیزم قادر است هر پنجره کوچک و بزرگی و با هر ابعادی را بپوشاند و یکی از مهم ترین ویژگی ها و تفاوت‌های کاربردی این پرده با دیگر پردهای زبرا این است که دو گیربکس مستقل دارد و در نتیجه استفاده و کنتر روشنایی بسیار آسان و متفاوت بوده و در یک نگاه هرکس آن را ببیند تصور می کند که از دو پرده مستقل و روی هم سوار شده استفاده میکنید.

تنها تفاوت پرده زبرا شب و روز با پرده زبرا یا پرده شید ساده این است که پرده زبرا دارای یک پارچه است که به صورت دوار بر روی گیربکس بالای پرده نصب شده و به همین دلیل پارچه زبرا یک لایه جلو و یک لایه پشت دارد که هر دو از یک پارچه بوده و زمان جمع کردن و تنظیم نور پرده، با گردش گیربسک در بالا پارچه دور لوله گیربکس پیچیده و هر دولایه همزمان به بالا رفته و جمع میشوند.

در پرده شید فقط یک لایه پارچه است که به شکل عمودی از لوله گیربکس آویزان هست و پرده زبرا شب و روز یا همان پرده زبرا دومکانیزه دارای دو لایه پارچه جدا و دو گیربکس مستقل برای هر پارچه بوده که هر لایه پرده به طور جداگانه باز و بسته و جمع می شوند و البته کنترل نور هم با دو لایه پرده انجام می‌شود.

البته قیمت پرده زبرا دومکانیزم شب و روز از قیمت پرده زبرا و پرده شید بیشتر است که دلیل آن همانطور که در توضیحات بالا ذکر شده برای داشتن گیربکس و یراق‌آلات بیشتر به دلیل دو مکانیزم بودن است.

با ترکیب و تنظیمات دو لایه پرده زبـرا شب و روز می توانید حالت تیره یا روشن‌تری در محیط ایجاد کنید که دلیل نامگذاری این پرده نیز همین است ( پرده شب و روز ).جالب است بدانید که پرده صرف نظر از نحوه قرار دادن آن، حریم خصوصی داخلی را حفظ می کند. به عبارت دیگر پرده شما هیچ وقت دید ندارد و این موضوع مهمی است.پرده زبـرا دو مکانیزه در بازار بسیار پرطرفدار و مورد تقاضا می باشد و می توان گفت یکی از انواع پرده‌های مدرن و لوکس موجود در بازار ایران می باشد.

جنس و طرح و مدل پارچه لایه‌های پرده‌ زبرا شب و روز با دو مکانیزم جدا از هم گاهی می‌تواند یکسان یا حتی متفاوت از یکدیگر باشد. اما معمولا در تولید این نوع پرده ها از پارچه جنس پلی استر و طرح و مدل توری، زبـرا دو سانت و شید ساده، تور های طرح‌دار و گل‌دار همراه با لمه های طلایی و نقره ای و یا پارچه‌های گلدوزی و ترکیب این پارچه ها با هم ( یکی در جلو و دیگری در لایه پشت پرده ) استفاده می‌گردد.

خرید پرده زبرا دومکانیزم برای پذیرایی خوب است؟

پرده زبرای ساده با طرح پلیسه‌دار در دفتر کار، رنگ بژ

قیمت پرده زبرا شب و روز و عوامل موثر بر آن

قیمت پرده زبـرا دومکانیزم شب روز هم به دو عامل کلی که پرده دستی با زنجیر و یا با ریموت کنترل باشد تقسیم و همچنین علاوه بر این دو مورد به کیفیت و جنس پارچه که میتونه پارچه ترک یا ترکیه‌ای، پارچه تولید ایران و یا پارچه‌های وارداتی از چین باشد بستگی دارد. درنظر داشته باشید که طرح و مدل پارچه ( ساده یا طرح‌دار یا گلدوزی ) نیز در قیمت پرده زبـرا تاثیر دارد.

در کنترل دستی با زنجیر دو لایه پرده به‌صورت جدا از هم قابل‌کنترل هستند و شما باید به کمک دست پرده را به مناسب‌ترین حالت ممکن در آورید. در این مدل زنجیر برای هر لایه به‌صورت مجزا وجود دارد و به کمک آن پرده‌ آستری یا پرده تور طرح‌دار را می‌توان باز و بسته نمود.

در مدل ریموت کنترل پرده دومکانیزم، روی پرده یک موتور نصب می‌شود. امکان سفارش و تولید این نوع پرده در هر نقطه از کشور وجود دارد. حتی شما می‌توانید پرده‌های دستی و قدیمی که از قبل خریداری کرده‌اید را ریموت دار کنید.

ریموت در واقع وسیله‌ای برای سهولت در باز و بسته کردن پرده‌های مدرن زبـرا است که سبب افزایش طول عمر بیشتر گیربکس پرده هم می‌شود. ولی باید خاطرنشان کنیم که با افزایش قیمت ها در چند سال اخیر، قیمت ریموت و موتور آن بسیار بالا رفته که تقریبا در همه موارد، قیمت تمام شده پرده به‌تنهایی و بدون ریموت کنترل خیلی کمتر از قیمت ریموت و موتور آن به صورت جداگانه است!

به طور کلی عوامل زیادی بر قیمت نهایی پرده زبـرا دومکانیزم تأثیر می گذارد که از مهمترین آنها می توان به مواد و جنس یراق‌آلات، کیفیت پارچه، طرح مدل پارچه، تراکم پارچه، نوسانات قیمت بازار و کشورهای سازنده پارچه و یک سری از ویژگی‌های دیگر پارچه اشاره کرد.

خرید اینترنتی پرده زبرا دومکانیزم با قیمت و کیفیت عالی

از مزایای خرید اینترنتی پرده می توان به دسترسی بیشتر و بهتر به مدل های مختلف اشاره کرد. به عبارت دیگر، هرچه بیشتر به صورت آنلاین انتخاب کنید، ایده آل‌تر انتخاب می‌کنید. همچنین می توانید از بهترین قیمت پرده زبـرا دومکانیزم در سایت های مختلف آگاه شده و آنها را با هم مقایسه نمایید.

کارخانه تولید پرده و فروشگاه اینترنتی دیددکور یکی از تولید کنندگان و پرده فروشان معروف و قابل اعتماد در تهران و ایران است که تمامی پرده ها را با حداقل سود در اختیار مصرفکنندگان و مشتریان خود قرار می دهد.

نکته: در هنگام ثبت سفارش و خرید پرده زبرا به روش اندازه‌گیری و ابعاد پنجره خود و عرض و ارتفاع‌ای که برای ثبت سفارش و تولید پرده خود انتخاب می کنید، بسیار توجه کنید. همچنین می‌توانید پیش از ثبت سفارش با کارشناسان ما کاملا رایگان مشاوره داشته باشید.

برای انتخاب و سفارش انواع مدل پرده های مدرن و زیبا می توانید به فروشگاه اینترنتی پرده دیددکور مراجعه کنید و با مقایسه قیمت پرده‌ های زبرا و مشاهده طرح های متنوع پرده زبرا و پردهای دومکانیزم زبرا و یا قیمت پرده پانچ های جدید، پرده پذیرایی یا اتاق خواب مدنظر خود را به آسانی و سریع خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس