7 نکته مهم برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک


کاشی به عنوان یکی از محبوب ترین متریال های ساختمانی، به طور گسترده برای پوشش کف و دیوار آشپزخانه، پارکینگ و … استفاده می شود. این محصولات کاربردی و پرطرفدار را از موادی مانند سرامیک، شیشه، سنگ و آهن می سازند. تنوع بالایی از...

کاشی به عنوان یکی از محبوب ترین متریال های ساختمانی، به طور گسترده برای پوشش کف و دیوار آشپزخانه، پارکینگ و … استفاده می شود. این محصولات کاربردی و پرطرفدار را از موادی مانند سرامیک، شیشه، سنگ و آهن می سازند. تنوع بالایی از کاشی و سرامیک از نظر سایز، شکل و … در بازار موجود است که نیازهای هر سلیقه و کاربردی را پوشش می دهد. گشت و گذار در میان این تنوع بالا و انتخاب از بین آنها به طور حتم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اما آنچه که مسلم است شما نمی توانید همه سرامیک های موجود را تک به تک بررسی کنید. پس سوال اینجاست که چگونه بدون اتلاف وقت و انرژی زیاد محصول مناسب را انتخاب کنیم؟ در ادامه مطلب پارامترهای اساسی که برای انتخاب نیاز دارید را به شما می گوییم تا بتوانید به بهترین شکل تصمیم گیری کنید.

7 نکته مهم برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک

ویژگی انواع کاشی و سرامیک

همانطور که اشاره شد از این متریال به طور عمده به عنوان کفپوش ساختمان های مسکونی، تجاری یا عمومی استفاده می کنند. کاشی و سرامیک مزایای بسیاری دارند که آنها را به انتخابی ایده آل و ماده ای پرکاربرد برای بخش های مختلف ساختمان تبدیل کرده است.امروزه در کاربرد های مختلف کاشی ،کاربرد کاشی بین کابینتی بسیار مورد استقبال طراحان قرار گرفته است.از جمله اساسی ترین خصوصیات و ویژگی های این محصولات عبارتند از:

استحکام بالا

کفی که با سرامیک پوشانده شود، بسیار محکم خواهد بود. مقاومت شکستگی اینها چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، که حاکی از استحکام بالای سرامیک می باشد.

نگهداری آسان و مقاومت در برابر لکه

کفپوش های سرامیکی را به راحتی می توانید تمیز کنید. ناگفته نماند مقاومت آنها در برابر لکه و مواد قلیایی و اسیدی شگفت انگیز است.

مقاومت در برابر خراش و برخورد اشیاء تیز

کاشی ها با مقاومت سایشی بالایی که دارند حتی در صورت تماس با لبه های تیز نیز، در برابر خراش مقاومت می کنند.

وزن سبک باعث صرفه جویی در هزینه ها

وزن و ضخامت کف های سرامیکی در مقایسه با موزاییک بسیار کمتر است. این امر باعث شده تا به طرز قابل توجهی هزینه های اجرای سرامیک برای کف نیز کاهش یابد.

عاری از باکتری و آلودگی

هیچ باکتری نمی تواند روی کاشی و سرامیک رشد کند، در نتیجه برای بیمارستان ها، آشپزخانه های صنعتی و سرویس بهداشتی، ایده آل هستند.در هنگام خرید کاشی سرویس بهداشتی باید به این مورد توجه بسیاری داشته باشید.

عایق خوب

از آنجایی که این مصالح عایق های بسیار خوبی هستند، کارایی تهویه مطبوع را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

ایمنی بالا و ضد لغزش

سرامیک ها را با لعاب نمکی پوشش داده اند، از این رو احتمال لغزش و سر خوردن را به حداقل رسانده و ایمنی را تضمین می کنند.

7 نکته مهم برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک

کاربردهای کاشی و سرامیک در بخش های مختلف خانه

انواع کاشی هم به دلیل قیمت مناسب و هم به سبب زیبایی ظاهری، یکی از پرکاربردترین مواد برای دکوراسیون داخلی هستند. از جمله کاربردهای متداول این متریال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سهولت کاربرد به عنوان کفپوش

عمده ترین و شناخته شده ترین کاربرد کاشی و سرامیک در کف سازی است. بر همین اساس اکثر سازنده ها ترجیح می دهند از این متریال در آپارتمان ها استفاده کنند. هزینه کم، سهولت کاربرد و تنوع زیاد اشکال و اندازه های موجود، آنها را برای این منظور ایده آل می کند.

مناسب برای دیوارهای داخلی و خارجی

کاشی و سرامیک را می توان روی دیوارهای داخلی و خارجی نصب کرد. ساختن انواع الگوهای جذاب، تغییر رنگ دیوارهای داخلی اتاق ها و اثر خنک کنندگی برای دیوارهای خارجی، از مزایای نصب سرامیک به عنوان دیوارپوش است.

خواص عالی برای پیشخوان آشپزخانه

از آنجایی که سرامیک ها در برابر آب و لکه مقاومند و تمیز کردنشان راحت است، بنابراین به وفور برای پیشخوان آشپزخانه استفاده می شوند.

ماندگاری بالا برای پاسیو

تنوع بالای رنگ و الگوی سرامیک و ارزان بودن نسبی آن در مقایسه با سنگ، سرامیک را به انتخابی محبوب برای پاسیو تبدیل کرده است. علاوه بر این خاصیت ضدآب آن، ماندگاری بالا در آب و هوای مرطوب را نیز تضمین می کند.

7 نکته مهم برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک

نکاتی که باید هنگام خرید کاشی به آن توجه کنید

برای اینکه از هدر رفت سرمایه خود جلوگیری کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید، توصیه می کنیم پیش از خرید به نکات زیر توجه کنید:

  1. ابتدا می بایست بودجه خود را تعیین کرده و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید. اگر می توانید برای قسمت های خاصی که در معرض دید هستند مانند اتاق نشیمن، بیشتر هزینه کنید.
  2. پیش از انتخاب، از پیمانکار خود مقدار دقیق کاشی هایی که نیاز دارید را بپرسید و از هدر رفت متریال و سرمایه جلوگیری نمایید.
  3. انواع مختلف محصولات موجود در بازار را بررسی کرده و متناسب با نیازهای خود تصمیم بگیرید.
  4. مطمئن شوید رنگی که انتخاب می کنید با طرح کلی مکان مدنظر شما مطابقت داشته و ظاهر زیبایی را به فضا می بخشد. فراموش نکنید که این متریال یک سرمایه گذاری مادام العمر محسوب شده و به راحتی قابل تغییر نیست، پس در انتخاب خود دقت کنید.
  5. ابعاد کاشی دیگر فاکتور مهمی است که باید با فضایی که می خواهید آن را نصب کنید، هماهنگ باشد. توصیه می کنیم برای آشپزخانه، حمام یا اتاق خواب از اندازه های کوچکتر استفاده کنید.

نکات خرید سرامیک

هنگام خرید سرامیک نیز باید به تمام مواردی که پیشتر ذکر شد اعم از نوع متریال، ابعاد، بودجه و … توجه داشته باشید. علاوه بر اینها فراموش نکنید که لعاب سرامیک مدنظر خود را بررسی کنید. زیرا پوشش های مختلف جلوه متفاوتی به سرامیک می دهند و از نظر زیبایی شناسی اهمیت بسیاری دارند. از طرف دیگر نوع پوشش، بر لغزندگی سرامیک نیز تاثیر می گذارد که برای فضاهایی مانند حمام بسیار مهم است. برندهای بسیاری در بازار وجود دارند که انواع کاشی و سرامیک را با کیفیت ها و قیمت های مختلف عرضه می کنند. شرکت بازرگانی جم سر به عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان سرامیک و کاشی، برندهای متنوع موجود را به صورت یکجا به شما عرضه کرده است. چنانچه به هر یک محصولات موجود در سایت علاقمندید، سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان جم سر در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره ۳۳۰۹۰۰۰۰-۰۳۵ تماس حاصل فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط