فیلم صفر تا صد قتل شهید قاسم فتح الهی / قصد کشتن نداشتم اما اعدامم کنید + گفتگو با قاتل


فیلم صفر تا صد قتل شهید قاسم فتح الهی / قصد کشتن نداشتم اما اعدامم کنید + گفتگو با قاتل

رکنا: غروب 14 دی ماه سال جاری پاسدار قاسم فتح الهی در خانه خود واقع در جنوب تهران به ضرب 4 گلوله به قتل رسید. بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی رکنا؛ سرهنگ "علی ولی‌پور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره جزئیات و روند پرونده قاتلان پاسدار شهید فتح الهی گفت: 14 دی ماه یک مورد تیراندازی منجر به قتل را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کردند که بلافاصله همکاران ما در معاونت جنایی در محل وقوع جرم حاضر شدند و در بررسی های انجام شده مشخص شد که انگیزه ضارب سرقت بوده است.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و کارآگاهی که از سوی همکاران ما در دستور کار قرار گرفت در کم ترین زمان ممکن این ضاربین شناسایی و در چند روز گذشته دستگیر شدند و صراحتا در تحقیقات انجام شده، به مشارکت در قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تاکید کرد: خانه ای که این سارقان ورود کرده و قصد سرقت آن را داشتند، یک آپارتمان 4 طبقه بوده است که در اختیار آقای فتح الهی است و وقتی می فهمند که درهای خانه باز است، از همسایه ها کمک می گیرد که این سارقین حین فرار با یک سلاح کلت کمری، اقدام به تیراندازی می کنند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه در آن شب به غیر از مرحوم فتح الهی یکی از همسایگان نیز که قصد کمک داشته است نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است افزود: آقای فتح الهی از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار می گیرد که به دلیل شدت جراحت و خونریزی به قتل می رسد و نفر بعدی نیز مداوا شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان اظهار کرد: این متهمان تاکنون به چندین فقره سرقت منزل و مغازه نیز اعتراف کرده اند که با صدور قرار بازداشت موقت جهت تکمیل پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته اند.

بین ساعت 7 تا 10 شب بهترین ساعت برای زاغ زنی خانه ها

متهم اصلی در قتل شهید فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره این مسئله که چطور خانه این مرحوم را شناسایی کردید، گفت: معمولا بین ساعت 7 الی 10 شب برای دزدی اقدام می کردیم و هر خانه ای که برق های آن خاموش بود را وارد می شدیم. در آن شب اول می خواستیم یک خانه را سرقت کنیم که ناموفق بود و دومین خانه نیز همان بود که متاسفانه چنین اتفاقی رخ داد. ما اصلا خبر نداشتیم که آن خانه برای چه کسی است.

او در ادامه افزود: من یک کارگر ساده بودم و تا کنون هیچ سابقه کیفری نداشته ام و فقط به خاطر نداری، بدبختی و بی پولی به فکر سرقت افتادم. اینکه می دیدیم رفیق های ما تهران می روند و وقتی بر می گردند یک ماشین زیر پای آنهاست، حس کردم که من هم باید دزدی کنم.

کلت کمری 8 میلیون تومان

قاتل شهید فتح الهی با بیان اینکه اسلحه ام را 8 میلیون تومان خریدم اضافه کرد: پول آن را با کارگری بدست آوردم و خرج زندگی ام نکردم چون با 8 میلیون نمی شود زندگی کرد. بماند که کسی به من کار هم نمی دهد چون نه سواد درست و حسابی دارم نه یک کار فنی یادگرفته ام.

سینا درباره چگونه به قتل رساندن شهید فتح الهی اظهار کرد: وقتی دنبال ما کردند ما ترسیده بودیم و هرچه که برداشته بودیم را نیز جا گذاشتیم اما آقای فتح الهی ما را دنبال کرد و من اول 2 تیر هوایی شلیک کردم و وقتی دیدم دست بردار نیست. دو تیر نیز کنار پای او زدم و فکر نمی‌کردم که به او اصابت کند.

او با بیان اینکه برادر و پدر من گاوداری دارند اما من نتوانستم با آنها کنار بیایم تاکید کرد: پدرم همیشه به من می‌گفت که تو کار بکن نیستی و همش دنبال تفریح و رفیق بازی هستی. منم که یک ماهی می شود ازدواج کرده ام برای اینکه بتوانم پولی به جیب بزنم و کارگری نکنم، دست به سرقت زدم.

این فرد در پایان خاطر نشان کرد: ما قصد کشتن شهید فتح الهی را نداشتیم و از خانواده او می خواهم که مرا بابت این اتفاق ببخشند. چراکه ناخواسته این اتفاق رخ داد.

این متهم در پایان گفت: کاش مقتول زنده بود و مرا اعدام می کردند باور کنید قصد کشتن نداشتم و فکر نمی کردم گلوله به کسی آسیب رسانده است.

همدست متهم به قتل قاسم فتح الهی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، می گوید: ما رفیق قدیمی هم بودیم که به دلیل شرایط بد اقتصادی تصمیم گرفتیم تا دزدی کنیم. من فقط نگهبانی می دادم.

او ادامه می دهد: قصد ما کشتن مرحوم فتح الهی نبود و واقعا پشیمان هستیم. ای کاش ما را ببخشند و به جوانی ما رحم کنند‌.


حجم ویدیو: 132.95M | مدت زمان ویدیو: 00:07:46

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد