آخرین خبر از عامل حمله مرگبار به سفارت آذربایجان / او یک بیمار اسکیزوفرنی است + جزییات


آخرین خبر از عامل حمله مرگبار  به سفارت آذربایجان / او یک بیمار اسکیزوفرنی است + جزییات

حوادث رکنا: گزارش سازمان پزشکی قانونی پس از معاینه عامل حمله به سفارت آذربایجان نشان می‌دهد متهم از اختلال روانی اسکیزوفرنی رنج می‌برد.

به گزارش رکنا؛ براساس این گزارش متهم باید به مدت یک ماه در بیمارستان بستری و بعد از طی کردن دوره درمان دوباره معاینه شود.

حادثه تیراندازی در سفارت آذربایجان ساعت ۸ صبح روز 7 بهمن‌ماه اتفاق افتاد. در جریان این حادثه یکی از کارکنان سفارت آذربایجان جان باخت و دو نفر هم مجروح و روانه بیمارستان شدند. صبح روز حادثه وقتی خودروی سوناتای سیاهرنگ مقابل سفارت در خیابان راستوان در منطقه پاسداران توقف کرد، 3 دیپلمات از خودرو پیاده و وارد ساختمان سفارت شدند.

هنوز لحظات زیادی نگذشت بود که یک خودروی پراید با سرعت با خودروی سوناتای پارک شده تصادف کرد. وقتی یکی از کارکنان سفارت برای کنجکاوی خارج شد ناگهان راننده پراید در حالی که اسلحه کلاشنیکف به دست داشت با تهدید وارد سفارت شد و شروع به تیراندازی کرد.

در جریان تیراندازی 2 نفر از کارکنان مجروح و یک نفر هم جانش را از دست داد. همزمان با حضور پلیس در محل، متهم بازداشت و در جریان بازجویی‌ها مدعی شد برای نجات همسرش که در سفارت بوده دست به حادثه خونین زده است.

او گفت مدتی قبل همسرش که اهل باکو است در شهرستان ارومیه خانه را ترک کرده و دیگر به خانه بازنگشته است. تصورش این بوده که همسرش در سفارت پنهان شده، برای همین این حادثه را رقم زده است.

متهم گفت: در باکوی آذربایجان دانشجوی حقوق بودم که با همسرم آشنا شدم و با او وصلت کردم. سپس برای ادامه زندگی به ارومیه بر گشتم و حالا صاحب پسری ۱۴ ساله و دختری ۲۲ ساله هستم. متهم ادامه داد: در ارومیه به کشاورزی مشغول بودم که همسرم ما را ترک کرد. به ما گفتند به سفارت آمده که از ارومیه به اینجا آمدیم و حادثه اتفاق افتاد.

بعد از کامل شدن تحقیقات، متهم به دستور قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس دادسرا به پزشکی قانونی معرفی شد. گزارش سازمان پزشکی قانونی پس از معاینه متهم نشان داد متهم از اختلال روانی اسکیزوفرنی رنج می‌برد. براساس این گزارش متهم باید به مدت یک ماه در بیمارستان بستری و بعد از طی کردن دوره درمان دوباره معاینه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها