رشد اندک شاخص بورس +نقشه


رشد اندک شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۶۷۵ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا نوسانی قرار گرفت و در پایان معاملات با افزایش ۶۷۵ واحد به رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز رشد بیشتری داشته و با افزایش ۱۴۹۴ واحد به رقم ۴۸۷ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۸.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۰۰۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل ۴ صدم درصد تقویت شد و این دو شاخص با معیار هموزن ۳۱ صدم درصد رشد داشتند. شاخص آزاد شناور ۳ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۸ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس بدون تغییر ماند.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، ملی مس، بانک ملت و بانک پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای گل گهر، شستا و مخابرات ایران بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

رشد اندک شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۵ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۲۵۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم بازار فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۳۹۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۵.۸ میلیارد سهام، اوراق مالی در قالب ۲۵۱ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز نمادهای پخش البرز، بیمه پاسارگاد، بیمه کوثر و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بانک دی، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

رشد اندک شاخص بورس +نقشه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟